1971 Oldmobile Custom Cruiser
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Hier wat pics van de show:
Deze truck had een orginele napco 4 wheel drive.
Deze lincoln stond voor $1800 te koop. Hij was echt netjes, geen roest. Lak was minder. Toch een hele mooie wagen. Perfect rood leer int. geen deuken. als ik $1500 op de motorkap leg had ik hem... Jeukte wel.
Verder was het gewoon leuk om er te zijn. Mensen zijn vriendelijk, en vragen of er ook shows in NL zijn. Dan vertel ik ze hoe het hier gaat, en dat we ook veel Europese merken en shows hebben. Nou, tot de volgende post maar dan.
Deze truck had een orginele napco 4 wheel drive.
Deze lincoln stond voor $1800 te koop. Hij was echt netjes, geen roest. Lak was minder. Toch een hele mooie wagen. Perfect rood leer int. geen deuken. als ik $1500 op de motorkap leg had ik hem... Jeukte wel.
Verder was het gewoon leuk om er te zijn. Mensen zijn vriendelijk, en vragen of er ook shows in NL zijn. Dan vertel ik ze hoe het hier gaat, en dat we ook veel Europese merken en shows hebben. Nou, tot de volgende post maar dan.
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Nou vooruit, nog een paar mooie foto's.
Deze Nash was hard, liep, en koste $2200. Echt een mooi ding. Kan je zo een ratlooker van maken.
Deze Nash was hard, liep, en koste $2200. Echt een mooi ding. Kan je zo een ratlooker van maken.
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Stop maarmet posten... Het kwijl is op! Wat geweldig mooi
Donny
Donny
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
WOW daar had ik ook wel even willen rondkijken leuke 59er elcamino ook.wat vroegen ze daarvoor ?
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Hoi, die 59 Elcamino stond voor $7000 te koop. Het was een oude restauratie, en moest weer aangepakt worden. Interieur was niet orgineel. Prijzen voor dit soort projecten waren niet hoog. Dit komt omdat er hier best wel van het spul over is. Een caprice, of delta 88 zoals ik heb, zie je niet, niet eens op de parkeerplaats. Waarom zou je als je all die andere leuke dingen kan kopen? Voor $20K koop je een echt mooie wagen die af is. die blauwe nova was helemaal aangepakt, en stond er voor $18K. Een hele mooie 63 impala convertible, met 350/350 voor $12K. Maar ja, dan moet het het nog naar NL toe. Helaas strekt mijn budget niet zo hoog. Vandaag ga ik weer verder met de tailgate.
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Weet iemand het model, merk en jaar van die blauwe achter die dikke reet?Olds 88 Rocket wrote:
Is dat zoiets als Wilfred heeft gekocht?
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
De kleur klopt in ieder geval met z'n avatar!!
gr. Dennis
gr. Dennis
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Hoi, vandaag met de tailgate bezig geweest. Eerst de motor los gehaald. Maar die deed het niet mee omdat er geen massa was. dat was even dom. Wat wel slim was, is dat ik het verf weg heb gehaald, en dat de motor nu echt goede massa maakt. Toen maar het dash paneel uitgebouwd. Bleek de window switch stekker los te hangen. Aangesloten, en het raam ging open en dicht. Mooi. De tailgate wilde alleen nog een stukje dicht. Schakelaar doorgemeten, en deze is defect. uit elkaar gehaald, en het bleek een rol schakelaar te zijn. De ronde staafjes waren flink ingebrand. alleen de close deed het nog, open wilde niet. Ik heb de zaak nog proberen te lappen, maar helaas. Ik moet een andere switch hebben. Ook omdat er 2 plastic dingetjes zijn afgebroken. dat is de oorzaak geweest van het inbranden.
Toen maar eens kijken of ik de zaak van achter kon bedienen. Niet dus. Wel 12V, dus de achter schakelaar is niet goed. Deze uit de auto gehaald, en het bleek zwaar vervuild te zijn. Dez goed met veel contact spray schoongemaakt. Morgen ga ik hem weer monteren. We zijn dus weer wat verder gekomen. Morgen plaats ik de foto's.
vandaag ook even bij napa olie gehaald, filter en een liter ATF, was ik $18 kwijt... Ook even een trim removal tool besteld. Mijn ramen zitten los, en lekken. Het gaat om het voraam en de achter zij ramen. Ik laat een bedrijf de ramen opnieuw erin zetten. Die hebben ervaring, ik zal de boel weer laten barsten.
Fijne dag verder.
Toen maar eens kijken of ik de zaak van achter kon bedienen. Niet dus. Wel 12V, dus de achter schakelaar is niet goed. Deze uit de auto gehaald, en het bleek zwaar vervuild te zijn. Dez goed met veel contact spray schoongemaakt. Morgen ga ik hem weer monteren. We zijn dus weer wat verder gekomen. Morgen plaats ik de foto's.
vandaag ook even bij napa olie gehaald, filter en een liter ATF, was ik $18 kwijt... Ook even een trim removal tool besteld. Mijn ramen zitten los, en lekken. Het gaat om het voraam en de achter zij ramen. Ik laat een bedrijf de ramen opnieuw erin zetten. Die hebben ervaring, ik zal de boel weer laten barsten.
Fijne dag verder.
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Mooi dat die tailgate weer bijna aan de praat is!
Donny
Donny
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Hoi, hier wat foto's. De eerste is van de window motor, en de regulator (soort versnelling)
Onderaan zie je de window motor. De reserve wielbakkast is iets roestig, maar niet door. Beetje schuren en wat verfen. De meeste zullen wel verrot zijn.
Hier de assembly voor de gate. Een complex systeem met allemaal handels en assen. Je ziet nog een taiwrap, die was er om de gate omhoog te houden omdat ik de motor eraf had gehaald.
De motor
Hier had ik wat verf weggehaald voor betere massa. Dit leek me wat beter.
Hier de defecte switch. De rol contacten zijn flink ingebrand. Dat komt omdat er plastic dingetjes in de schakelaar zijn afgebroken.
Hier de schakelaar die aan de achterkant zit. Helemaal goor. die heb ik goed schoongemaakt. De contacten zijn ook minder. Hopelijk kan ik de tailgate voorlopig mee bedienen. die andere schakelaar moet ik even naar opzoek. Iemand iets? Het moet gewoon een schakelaar zijn, de rest bouw ik wel om. Deze schakelaars werden ook voor de convertible top gebruikt en andere accasoiries.
Onderaan zie je de window motor. De reserve wielbakkast is iets roestig, maar niet door. Beetje schuren en wat verfen. De meeste zullen wel verrot zijn.
Hier de assembly voor de gate. Een complex systeem met allemaal handels en assen. Je ziet nog een taiwrap, die was er om de gate omhoog te houden omdat ik de motor eraf had gehaald.
De motor
Hier had ik wat verf weggehaald voor betere massa. Dit leek me wat beter.
Hier de defecte switch. De rol contacten zijn flink ingebrand. Dat komt omdat er plastic dingetjes in de schakelaar zijn afgebroken.
Hier de schakelaar die aan de achterkant zit. Helemaal goor. die heb ik goed schoongemaakt. De contacten zijn ook minder. Hopelijk kan ik de tailgate voorlopig mee bedienen. die andere schakelaar moet ik even naar opzoek. Iemand iets? Het moet gewoon een schakelaar zijn, de rest bouw ik wel om. Deze schakelaars werden ook voor de convertible top gebruikt en andere accasoiries.
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Vandaag weer verder gegaan met de tailgate eppisode. Ik had de contacten schoongemaakt met contact spray, maar helaas, alleen het raam ging met de sleutel omhoog. Weer uitelkaar gehaald. Contacten waren toch wel wat ingebrand. een nieuwe halen is er niet bij, dus moet er gelapt worden. Ik heb schuurpapier gekocht, 320 en 600. eerst met de 320, en daarna met de 600. De contacten worden beter, en meten nu ook door.
Ondertussen is mijn pa bezig met de lak. die is wat minder, maar na een treatment is die toch toonbaar, en hoeft er dus niet gespoten te worden. Een goede spuitbeurt kan ik toch niet betalen. De wagen komt in NL binnen te staan, dus hoeft er niet heel veel gepoetst te worden. De Delta 88 blijft voor dagelijks gebruik. Die Delta moet zijn droge hok aan de cruiser afstaan.
Heeft iemand nog tips? nog fijner afschuren met 800 ofzo. Mischien een condensatortje als blus contact eroverheen zetten? Hopelijk werkt morgen dan alles. Dan kan ik aan mijn powerwindow van de bestuurder werken. Daar is ook iets mee.
Ondertussen is mijn pa bezig met de lak. die is wat minder, maar na een treatment is die toch toonbaar, en hoeft er dus niet gespoten te worden. Een goede spuitbeurt kan ik toch niet betalen. De wagen komt in NL binnen te staan, dus hoeft er niet heel veel gepoetst te worden. De Delta 88 blijft voor dagelijks gebruik. Die Delta moet zijn droge hok aan de cruiser afstaan.
Heeft iemand nog tips? nog fijner afschuren met 800 ofzo. Mischien een condensatortje als blus contact eroverheen zetten? Hopelijk werkt morgen dan alles. Dan kan ik aan mijn powerwindow van de bestuurder werken. Daar is ook iets mee.
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Nou, de tailgate werkt weer. Het raam en de gate gaan via de achterkant weer open en dicht. Ben er echt blij mee. Gelukkig zijn de motoren ok. Wel heb ik beide massa's aangepakt. Ook heb ik de control switch aangepakt. Ik merkte dat de contacten doorgebrand waren. die zijn nu weer schoon. ik heb met schuurpapier alles weer netjes gekregen. eerst met 320, dan met 600, en als laatste met 1500. Ook merkte ik dat de veerkracht in de contacten slacht was, dus heb ik een elastiekje om de contacten gedaan. Op die manier maken ze goed contact. Alle beetjes werken, en nu werkt alles. Ben er echt blij mee.
Contacten schoongemaakt met schuurpapier. Omdat de veerkracht slecht was, heb ik een elastiek om het geheel gedaan. Normaal staan alle contacten open. Via een inkeeping, word er contact gemaakt. dit gaat enkal als er genoeg veerkracht is. Op naar het volgende, het elektrisch vooraam. Ik kan hier niet alles doen, daar ik gelimiteerde faciliteiten heb. Ik heb de wagen al flink laten aanpakken voor ik hier naar toe kwam.
Contacten schoongemaakt met schuurpapier. Omdat de veerkracht slecht was, heb ik een elastiek om het geheel gedaan. Normaal staan alle contacten open. Via een inkeeping, word er contact gemaakt. dit gaat enkal als er genoeg veerkracht is. Op naar het volgende, het elektrisch vooraam. Ik kan hier niet alles doen, daar ik gelimiteerde faciliteiten heb. Ik heb de wagen al flink laten aanpakken voor ik hier naar toe kwam.
-
- Posts: 227
- Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Vandaag weer lekker verder met de wagen gegaan. Mijn pa doet het poets werk. Stukje bij beetje knapt de wagen op. Net het klokje gemonteert. Dat was wel grappig. Men heeft het orginele uurwerk eruit gehaald, en vervangen door een goedkoop batterij klokje. Werkt wel. Nieuwe baterij erin, en hop. Het op tijd zetten gaat wat minder, dan moet hij uitgeboewd worden. Dat is overigens makkelijk te doen. Thuis maak ik een 1.5 volt regulator, en dan hoeft de batterij ook niet meer vervangen te worden. Ook de manuele bank verstelling werkt weer. Die ging heel stroef, maar na wat olie ging het beter. Straks weer verder met het elekrische vooraam.
Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser
Cool! Auto ziet er op de fotos goed uit!
Keep up the good work!
Keep up the good work!