1953 pontiac catalina coupe
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
ja , heb er 2 m afgefreesd , daarna was het nog niet genoeg en heb ik een vulring gemaakt tussen de starterkrans en omvormer behuizing , en zoals het nu lijkt is het goed
[
[
Last edited by rene74monte on Sun Mar 19, 2017 9:31 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
zo , dikke overwinning , het blok zit er in , ben nog wel even bezig geweest met vulringen want er liep nog steeds iets aan en ik heb geen idee meer wat da
Last edited by rene74monte on Sun Mar 19, 2017 9:31 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 1953 pontiac catalina coupe
Ziet er goed uit, heb je nu veel ruimte over aan de voorzijde v/d motor, nu je van L8 naar V8 bent gegaan ?
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
het valt eigenlijk wel mee , het hele spul is ook zo`n 10 cm naar voren gekomen zodat ik nergens last van had , ik wilde de bak op zijn originele plek zetten maar dat ging niet want ik kwam tegen het schutbord aan en de carterpan kwam tegen de stuurstangen aan
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
wie weet er hoe dik de bedrading ongeveer moet zijn van een dynamo naar een externe regelaar
Re: 1953 pontiac catalina coupe
http://www.rdae.nl/nl/draad-25-mm2-rood.html
Als je de diktes aanklikt staat er bij de meeste de nominale stroom bij,wellicht handig ?
Als je de diktes aanklikt staat er bij de meeste de nominale stroom bij,wellicht handig ?
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
uh , ja , dat is misschien wel handig alleen heb ik geen idee hoeveel amp er door die draden gaat , heb inmiddels van een kennis gehoord dat er 2 dikke en 1 dunne draad aan zijn regelaar zitten en dat lijkt me wel een goed plan , heb nog wat dik spul liggen
Re: 1953 pontiac catalina coupe
Originele bedrading van een auto uit dat jaartal zal een amperage van 40 tot 60A kunne hebben. Moderne auto's zitten rond de 90A vanwege de vele elektrische gadgets.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
ja , die zitten er inderdaad niet in :-)
Re: 1953 pontiac catalina coupe
Originele bedrading voor 6v-auto's is dikker dan modern want 6v heeft meer weerstand en koper was toen nog niet zo duur. Origineel is echter vaak wel behoorlijk versleten doordat de isoleerlaag gaar is en de koperen leidingen gecorrodeerd. Een rekentool voor de dikte is altijd aan te raden en gebruik wel goede draad (soepel), dat scheelt een hoop gedoe.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1953 pontiac catalina coupe
hahaha , ja , wat dacht jij dan dat ik 2.5 kwadraat vd draad ging gebruiken?? :-) :-)
Re: 1953 pontiac catalina coupe
Nee tuurlijk niet, maar de ene kabel (en isolatie) is de andere niet
Re: 1953 pontiac catalina coupe
Als het voltage omlaag gaat ,dan gaat het amperage omhoog. bedrading kan dus een stuk dunner worden dan het origineel. Maak er 24 volt van,kan je de kabels nog dunner leggen ;-)