1953 pontiac catalina coupe

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

vandaag weer een stapje verder , hij hangt er nu goed achter en de assen draaien soepel , alleen loopt de koppelomvormer ergens tegen aan , er zit een blokje op aan de buitenkant waar hij mee gebalanceerd is en ik denk dat die ergens tegenaan loopt , morgen maar weer even verder kijken
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

Bromgabber wrote:Oh, ik dacht overdag sleutel je aan de Pontiac en 's nachts aan de motorfietsen..
Maar dat is niet zo dus :lol:
hahaha , nee , dat is niet zo , maar het zou misschien wel beter zijn want ik heb veel te veel projecten
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Robin_Chevelle »

rene74monte wrote:hahaha , nee , dat is niet zo , maar het zou misschien wel beter zijn want ik heb veel te veel projecten
Wie haalt die 'projecten' ook alweer binnen? :P
Joh, aan de andere kant moet er ook alvast wat staan, een project is altijd 'bijna' klaar. ;) Dus er is altijd tijd over om alvast ideeën te bedenken voor het volgende project. :)
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

uh , tja , denk dat ik zelf de schuldige ben :-)
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

nou , morgen nog 1 keer de bak er achter vandaan halen en 2 mm van de bellhousing af frezen want als ik de koppelomvormer nu vast draai op de starterkrans dan draait het niet soepel meer ,
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Renev »

Zit je koppelomvormer wel goed in de bak ??
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

jazeker , dat kan maar op 1 manier , het is eigenlijk ook geen koppelomvormer maar een fluid coupling en die kan maar op 1 manier in elkaar
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

kijk , zo zit het , dat asje in het midden valt in een lager in de starterkrans en die behuizing met al die gaatjes zit op de starterkrans vast , zoals ik het nu heb word die te ver naar voren getrokken waardoor alles klem gaat zitten , ik wil nu een paar mm van de bakbehuizing af halen , het gedeelte wat direct achter de omvormer zit kan ik er gewoon af helen en onder de frees leggen :-)

Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Ranch73 »

Eraf halen ? Zit het nog strakker of mis ik iets ?
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

hahaha , ja , je mist iets :-) , ik kan het ook allemaal niet zo goed uitleggen , dat deel waar housing flywheel rear bij staat word te veel naar voren getrokken als ik hem vast schroef , daardoor gaan de torus member wat vast zitten , ik ga nu 3 mm van de gietijzeren behuizing die je achter de housing flywheel ziet zitten af frezen waardoor de hele bak dus 3 mm dichter naar het blok toe komt

snappie??? :-)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Renev »

Ik ken dit systeem niet dus ik zal het wel niet snappen, maar als je dat doet komt het juist nog strakker te zitten toch??
Zoals ik het lees zou ik juist zeggen dat het verder van je blok af moet, dus iets van ringen ertussen leggen ofzo.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

tja , en dat is dus niet zo :-) die torus member zit aan de uitgaande assen van de bak vast , het is een ding uit 2 delen die onafhankelijk van elkaar kunnen draaien maar niet naar voren en naar achteren kunnen bewegen , die housing schuift gewoon over een vertande as heen en glijdt dan in een olieseal , die kan dus een beetje in de asrichting bewegen en als hij dan te ver richting de torus komt dan gaat hij klemmen tegen de achterkant van de torus , het zijn eigenlijk 3 in elkaar geschoven onafhankelijke assen en op elke as zit een deel vast
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Renev »

Ahh kijk dat moet je maar net weten he :roll: :thumbs:
Alleen dat affrezen lijkt mij zo definitief dus dat zou ik als laatste oplossing gebruiken, maar dat kun jij het beste beoordelen ;) :)
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

nou , hij hangt er achter en het geheel draait mooi soepel vind ik , nergens rare geluiden of zoiets , i am happy :-)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Renev »

Top :thumbs: :thumbs:
Heb je nou iets van die rand afgefreesd ??
Post Reply