1971 Chevrolet El Camino

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

69ElCamino wrote:Bij National Parts Depot, OPGI en vele andere el camino stores kun je ook een op maat gemaakte rubberen mat voor in de achterzijde kopen. Daarmee houd je je laadvloer netjes. Afkitten aan de randen en je hebt een mooie nette vloer die er ook nog eens met relatief weinig aanpassingen ook weer uit te halen is.
We hebben het er gisteravond over gehad idd, zo'n rubberen mat. Ik zal eens gaan kijken.

Groeten,
Toine.
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

Supervaags wrote:traanplaat is wel lekker handig als je die bak ook daadwerkelijk gaat gebruiken, dat vind ik dan mooier als een gelakte bak die afgebladerd en verroest is. bovendien weet ik niet of een houten vloertje nou zo goed past bij dit model en deze kleur..

verder ben je goed bezig 8)
Dank :)
Ja, wat het gebruiken betreft: Af en toe een mountainbike of een voetbaltas er achter in.
Daar zal het wel mee ophouden. Het wordt meer een auto voor de 'looks' dan voor het aktieve gebruik.
Dus traanplaat is niet persé nodig nee. Maar goed zoals ik al zei, het lag er al in dus de plaat was al op maat enz.
We komen er wel uit. Zo'n rubberen mat lijkt me wel wat.

Groeten,
Toine.
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

Paar weken terug de via Hans en Bianca bestelde onderdelen opgehaald in Lelystad.
Nu dus weer verder aan de opbouw.

Ondertussen ook bij Catalina in Swalmen geweest voor de ontbrekende spullen.
O.a. setje Verlagingsveren voor, veren achter en prijsopgaaf voor de velgen.
Tot nu toe neig ik naar de 20" KMC KM701 velgen.



Image







Paar foto's nog:

Image

Image

Image

Image

Image

Image




Groeten,
Toine.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Martin71RS »

das een fijn setje remmen! zier goed uit allemaal 8)
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by thenewpappa »

Ab79 wrote: Ja, wat het gebruiken betreft: Af en toe een mountainbike of een voetbaltas er achter in.
Daar zal het wel mee ophouden. Het wordt meer een auto voor de 'looks' dan voor het aktieve gebruik.
Dus traanplaat is niet persé nodig nee. Maar goed zoals ik al zei, het lag er al in dus de plaat was al op maat enz.
We komen er wel uit. Zo'n rubberen mat lijkt me wel wat.

Groeten,
Toine.
Als je een echt die hard bent maak je de hele laadbak strak en een mooie laag lak er overheen :P
Deze vloer heeft wat uurtjes gekost maar wel n mooi resultaat.
Tussen een rubberen mat( afgekit of niet) en de vloer ontstaat ook condens waardoor na verloop van tijd je laadbak sleeds slechter zal worden.
Image
Image
Image

Wel een leuk project om te zien! Wat was je kwijt voor dat remmen setje? Keep up the good work!
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by rulez »

traanplaat is wel lekker handig als je die bak ook daadwerkelijk gaat gebruiken, dat vind ik dan mooier als een gelakte bak die afgebladerd en verroest is
hmmm, dat vind ik nou wel juist mooi aan de mijne :? ziet er gebruikt uit.


maar van dit project zeg ik goed bezig !!!!!

gewoon zelf thuis alles gespoten? als ik het plaatwerk zo zie hangen.....

ben benieuwd hoe lang ... hoeveel uurtjes je hierin gestopt hebt in demonteren, schuren etc....kan ik me alvast voorbereiden.....
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by michiel »

Whauwww, goed bezig!!! leuk project!
en het lijkt wel of er een caminovirus over het projectforum gaat.... leuk hor :thumbs:
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

Wel een leuk project om te zien! Wat was je kwijt voor dat remmen setje? Keep up the good work!
Remmen http://www.opgi.com/p/brakes/13104/6/CH28808.html
met http://www.opgi.com/p/brakes/13100/6/CH26658.html
gewoon zelf thuis alles gespoten? als ik het plaatwerk zo zie hangen.....
Plaatwerk heeft een tijdelijke beschermlaag gekregen vanwege de opslag in de winter.
Oftewel gewoon een laagje lak wat we nog hadden liggen erop gedaan in de garage idd.
Uiteindelijk zullen we gebruik gaan maken van een spuitcabine.
Plaatwerk is overigens nog niet helemaal gedaan. Er zijn plaatsen waar nog aan gewerkt moet worden.
ben benieuwd hoe lang ... hoeveel uurtjes je hierin gestopt hebt in demonteren, schuren etc....kan ik me alvast voorbereiden.....
Geen idee hoeveel uren. Sowieso werken we er met drie man aan. Waarvan ik verreweg het minste gedaan heb.
Een oom en mijn vader zijn al in de leeftijd dat ze niet (zoveel) meer hoeven te werken en die zijn er dus regelmatig ook doordeweeks mee bezig.
Ik heb een fulltime baan en het komt er nu op neer dat ik het geheel meer financier dan dat ik daadwerkelijk vieze handen krijg.
Maar met het schuren ben ik wel bezig geweest. We zijn nu bijna een jaar bezig dus de nodige uren zitten er al wel in i.i.g.

Groeten,
Toine.
Last edited by Ab79 on Fri Mar 23, 2012 8:29 pm, edited 2 times in total.
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

Kijk nou, daar zit een klauw ;)

Image
Last edited by Ab79 on Sun Aug 25, 2013 11:30 am, edited 1 time in total.
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by 355EL-CAMINO »

mooi man gaat een dikke stamper worden hoor.

ik heb mijn bak gewoon zwart gemaakt met tektiel gewoon omdat ik er me reserve wiel in heb leggen en regelmatig spullen voor naar de auto shows in pleur.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Texas Boy »

Gaaf man, heb nog een 72 Elky die wat aandacht vraagt :P ;)
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

Texas Boy wrote:Gaaf man, heb nog een 72 Elky die wat aandacht vraagt :P ;)
Haha, één is genoeg. Ben geen miljonair ;)
En bedankt nog dat de onderdelen een tijdje bij jullie hebben mogen overnachten :)

Groeten (ook aan Bianca natuurlijk),
Toine.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by 69ElCamino »

Als je een echt die hard bent maak je de hele laadbak strak en een mooie laag lak er overheen :P
Deze vloer heeft wat uurtjes gekost maar wel n mooi resultaat.
Tussen een rubberen mat( afgekit of niet) en de vloer ontstaat ook condens waardoor na verloop van tijd je laadbak sleeds slechter zal worden.
Image
Image
Image

Wel een leuk project om te zien! Wat was je kwijt voor dat remmen setje? Keep up the good work!
Kijk, zo moet mijn laadbak ook worden, al hoeft het van mij niet mega strak te worden, er mogen best een paar mini deukjes nog wel inzitten. Het is tenslotte een gebruikte auto. Bij mij komt er een rubberen mat in die er in gaat zodra hij naar buiten gaat en er iets in moet
worden vervoerd. Ik ga de cabine ook in de kleur van de buitenkant of in donkerblauw laten spuiten (dus ook de achterwall in de cabine en dat stukje metaal onder de achterruit. ) dan. Wordt het donkerblauw met zwart interieur.

By the way: heb je alle deukjes uitgedeukt of ook met 'plamuur' netjes gemaakt?
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by thenewpappa »

69ElCamino wrote:Kijk, zo moet mijn laadbak ook worden, al hoeft het van mij niet mega strak te worden, er mogen best een paar mini deukjes nog wel inzitten. Het is tenslotte een gebruikte auto. Bij mij komt er een rubberen mat in die er in gaat zodra hij naar buiten gaat en er iets in moet
worden vervoerd. Ik ga de cabine ook in de kleur van de buitenkant of in donkerblauw laten spuiten (dus ook de achterwall in de cabine en dat stukje metaal onder de achterruit. ) dan. Wordt het donkerblauw met zwart interieur.

By the way: heb je alle deukjes uitgedeukt of ook met 'plamuur' netjes gemaakt?
Er zaten geen hele grote deuken in. Alles wat erin zat is eruit geplameerd. Alleen in de wielkast zat een flinke deuk, deze is er grotendeels uitgeklopt.
Tis wel een fikse klus overigens om dit resultaat te krijgen.
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: 1971 Chevrolet El Camino

Post by Ab79 »

We zijn nu bijna een jaar bezig dus de nodige uren zitten er al wel in i.i.g.
Even een correctie:
We zijn natuurlijk al bijna 2 jaar bezig...
Time flies :?

Groeten,
Toine.
Post Reply