1971 Chevrolet El Camino
Posted: Tue Nov 02, 2010 2:58 pm
Hallo.
Ik zal ook mijn projekt even melden hier op dit forum.
Misschien dat sommigen dit verhaal ook al gezien hebben op het forum van http://www.usatrucks.nl
Maar eerst zal ik mezelf even kort voorstellen.
Ik ben Toine en ben 31 jaar.
Ik kom uit een klein dorp in het zuidoosten van Noord-Brabant.
Sinds 2002 ben ik in het bezit van een El Camino van 1971.
Het betreft hier een SS-clone met cowl induction hood.
Er ligt een 350 cui blok in.
Op het kenteken staat dat het een SS 396 is, maar ik heb een keer de VIN-tag gedecodeerd en daaruit bleek dat het gewoon een 5,7 liter moet zijn.
Ik heb de El Camino in 2002 gekocht als opknapper.
Achteraf gezien was het bedrag wat ik betaald heb nog aan de royale kant.
Ik had wel wat verstand van El camino's (opgedaan op internet) maar nog niet genoeg.
Dat resulteerde dan ook in een aankoop waarvan achteraf bleek dat een vorige eigenaar het niet zo nauw had genomen met reparaties/wijzigingen aan de auto.
Er was in ruime mate gebruik gemaakt van plamuur enz. Ook het originele dashboard was verdwenen en vervangen door een exemplaar uit een Buick.
We zijn de auto in 2003 op gaan knappen maar hebben ons toen vooral gefocust op de buitenkant.
Het dashboard was me ondertussen wel een doorn in het oog geworden maar het functioneerde dus hebben we het maar zo gelaten. En hetzelfde geldt voor het dakraam.
Het resultaat na het opknappen mocht er zijn. De auto zag er weer strak uit.
Hij was gerestaureerd met het oog op aktief gebruik dus een showroom model is het nooit geweest. De rode kleur waarin hij gespoten is had mijn vader nog staan en het spuiten is ook door mijn vader gedaan. Ik heb er in 2004 een hele zomer mee gereden. Toen kwam ik de eerste probleempjes tegen... Tijdens een regenbui besloegen de ruiten ontzettend. Ze waren ook met geen mogelijkheid meer vrij te krijgen. De slangen van de verwarming bleken totaal niet aangesloten. Daar was dus met het plaatsen van het Buick dashboard totaal niet naar gekeken. Ik was dus meer aan het boenen dan aan het rijden. Ook bleken de rubbers van de deuren versleten. Het druppelde dus een beetje in de wagen tijdens een regenbui. Na de zomer van 2004 is de auto gestald en het jaar daarna weer in de lente voor de dag gekomen. De zomer van 2005 heb ik ook nog met de auto gereden maar het ging me steeds meer irriteren dat het geen probleemloze auto was. Ik heb er die zomer alleen mee gereden als er de hele dag geen wolk te zien was. Dan kon het raampje lekker open. Toen kwam er ook nog eens bij dat na het vervangen van een pakking je in de cabine zowat uitgerookt werd door de uitlaatgassen. Waarschijnlijk is een schroef van de headers toen dolgedraaid en sloot het allemaal niet mooi meer aan.
Na de zomer van 2005 moest ik hem weer stallen maar de garage waar mijn auto eerder stond was in beslag genomen door enkele oldtimers van mijn vader en zodoende is mijn auto buiten terecht gekomen onder een partytent. We hebben hem op bokken gezet en dat was dat. De zomer daarna had de auto al wat schade opgelopen door het buiten stallen. Ik stond voor de keuze om de auto te verkopen voor een, wat mij betreft, te laag bedrag of de auto laten staan en de schade beperkt houden. Aangezien ik nog steeds voor mijn gevoel een in potentie mooie muscle car had staan wilde ik er niet vanaf. Ik heb er dus voor gekozen om de auto te houden en te wachten op betere tijden.
Nu, na vijf jaar stalling (buiten), is het 2010 geworden en zijn we weer helemaal vooraan begonnen. Het moge duidelijk zijn dat de auto eruit zag om te janken.
Nu maar hopen dat we deze keer alle problemen kunnen tackelen. We gaan er in ieder geval wel de tijd voor nemen.
Ik heb in de afgelopen jaren wel een origineel (2e hands) dashboard op de kop kunnen tikken (daar heb ik ook 'top dollar' voor moeten betalen). Nu is het zo dat die in zijn lange leven ook al de nodige averij op heeft gelopen. Daar moet ik dus ook gedeeltelijk weer iets vervangends voor zoeken. Het dakraam is nu ook verdwenen en met het gat wat er nu zit gaat hetzelfde gebeuren
We zijn dus voor de 2e keer aan de auto begonnen en ik hoop in 2012 (10 jaar na de aanschaf) eindelijk in het bezit te zijn van de El Camino die ik altijd al wilde hebben.
En aangezien ik weet dat jullie ook graag wat te kijken hebben heb ik wat foto's van 2002 t/m nu:
2002:
2003:
2004:
2010:
Oktober 2010
Wordt vervolgd:
Ik zal ook mijn projekt even melden hier op dit forum.
Misschien dat sommigen dit verhaal ook al gezien hebben op het forum van http://www.usatrucks.nl
Maar eerst zal ik mezelf even kort voorstellen.
Ik ben Toine en ben 31 jaar.
Ik kom uit een klein dorp in het zuidoosten van Noord-Brabant.
Sinds 2002 ben ik in het bezit van een El Camino van 1971.
Het betreft hier een SS-clone met cowl induction hood.
Er ligt een 350 cui blok in.
Op het kenteken staat dat het een SS 396 is, maar ik heb een keer de VIN-tag gedecodeerd en daaruit bleek dat het gewoon een 5,7 liter moet zijn.
Ik heb de El Camino in 2002 gekocht als opknapper.
Achteraf gezien was het bedrag wat ik betaald heb nog aan de royale kant.
Ik had wel wat verstand van El camino's (opgedaan op internet) maar nog niet genoeg.
Dat resulteerde dan ook in een aankoop waarvan achteraf bleek dat een vorige eigenaar het niet zo nauw had genomen met reparaties/wijzigingen aan de auto.
Er was in ruime mate gebruik gemaakt van plamuur enz. Ook het originele dashboard was verdwenen en vervangen door een exemplaar uit een Buick.
We zijn de auto in 2003 op gaan knappen maar hebben ons toen vooral gefocust op de buitenkant.
Het dashboard was me ondertussen wel een doorn in het oog geworden maar het functioneerde dus hebben we het maar zo gelaten. En hetzelfde geldt voor het dakraam.
Het resultaat na het opknappen mocht er zijn. De auto zag er weer strak uit.
Hij was gerestaureerd met het oog op aktief gebruik dus een showroom model is het nooit geweest. De rode kleur waarin hij gespoten is had mijn vader nog staan en het spuiten is ook door mijn vader gedaan. Ik heb er in 2004 een hele zomer mee gereden. Toen kwam ik de eerste probleempjes tegen... Tijdens een regenbui besloegen de ruiten ontzettend. Ze waren ook met geen mogelijkheid meer vrij te krijgen. De slangen van de verwarming bleken totaal niet aangesloten. Daar was dus met het plaatsen van het Buick dashboard totaal niet naar gekeken. Ik was dus meer aan het boenen dan aan het rijden. Ook bleken de rubbers van de deuren versleten. Het druppelde dus een beetje in de wagen tijdens een regenbui. Na de zomer van 2004 is de auto gestald en het jaar daarna weer in de lente voor de dag gekomen. De zomer van 2005 heb ik ook nog met de auto gereden maar het ging me steeds meer irriteren dat het geen probleemloze auto was. Ik heb er die zomer alleen mee gereden als er de hele dag geen wolk te zien was. Dan kon het raampje lekker open. Toen kwam er ook nog eens bij dat na het vervangen van een pakking je in de cabine zowat uitgerookt werd door de uitlaatgassen. Waarschijnlijk is een schroef van de headers toen dolgedraaid en sloot het allemaal niet mooi meer aan.
Na de zomer van 2005 moest ik hem weer stallen maar de garage waar mijn auto eerder stond was in beslag genomen door enkele oldtimers van mijn vader en zodoende is mijn auto buiten terecht gekomen onder een partytent. We hebben hem op bokken gezet en dat was dat. De zomer daarna had de auto al wat schade opgelopen door het buiten stallen. Ik stond voor de keuze om de auto te verkopen voor een, wat mij betreft, te laag bedrag of de auto laten staan en de schade beperkt houden. Aangezien ik nog steeds voor mijn gevoel een in potentie mooie muscle car had staan wilde ik er niet vanaf. Ik heb er dus voor gekozen om de auto te houden en te wachten op betere tijden.
Nu, na vijf jaar stalling (buiten), is het 2010 geworden en zijn we weer helemaal vooraan begonnen. Het moge duidelijk zijn dat de auto eruit zag om te janken.
Nu maar hopen dat we deze keer alle problemen kunnen tackelen. We gaan er in ieder geval wel de tijd voor nemen.
Ik heb in de afgelopen jaren wel een origineel (2e hands) dashboard op de kop kunnen tikken (daar heb ik ook 'top dollar' voor moeten betalen). Nu is het zo dat die in zijn lange leven ook al de nodige averij op heeft gelopen. Daar moet ik dus ook gedeeltelijk weer iets vervangends voor zoeken. Het dakraam is nu ook verdwenen en met het gat wat er nu zit gaat hetzelfde gebeuren
We zijn dus voor de 2e keer aan de auto begonnen en ik hoop in 2012 (10 jaar na de aanschaf) eindelijk in het bezit te zijn van de El Camino die ik altijd al wilde hebben.
En aangezien ik weet dat jullie ook graag wat te kijken hebben heb ik wat foto's van 2002 t/m nu:
2002:
2003:
2004:
2010:
Oktober 2010
Wordt vervolgd: