'68 Lincoln Continental Mark III
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
'68 Lincoln Continental Mark III
Ik weet het nog goed, het was januari 1997 toen ik via-via hoorde dat een klasgenoot van vroeger een Cadillac had gekocht....
En in september van datzelfde jaar had ik mijn 'doel' ook bereikt: een Lincoln Continental Mark III, van 1970. Appelgroen ...
Helaas was ik toen nog redelijk onbekend met de problemen die je je op de hals kunt halen met zo'n auto....
Na 5 maand aanmodderen heb ik em dus toch maar verkocht. Diegene die em toen heeft gekocht, heeft em overigens nog steeds.
Uiteindelijk heb ik in maart 1998 deze gekocht:
En daar zat ook nog een beetje werk in ... Maar daar kwam de tijd nog weleens voor, nu eerst rijden en genieten 8)
Twee jaar later stond ie er gelukkig wat beter bij:
Helaas had ie nogal wat ouderdomskwaaltjes, waardoor ie aardig wat olie begon te verliezen. Veel olie....
Uiteindelijk de reparatie (lees revisie) zo lang mogelijk uit kunnen stellen.
Tussendoor nog deze "vergissing" gemaakt...
En in 2004 kwam deze erbij:
Maar uiteindelijk was het in augustus 2005 tijd om hem zijn voorlopige rust te gunnen....
Die "pauze" duurde echter iets langer dan de bedoeling was ... 8)
Tot 2 maand geleden, precies 5 jaar(!) na zijn laatste rit.. :
Ondertussen schiet het al aardig op met de motorrevisie....
Ik was eerst nog van plan om het helemaal zelf te gaan doen, net zoals met het blok van de Firebird,
maar heb uiteindelijk toch de dikke 460 maar naar mensen gebracht die er echt verstand van hebben.
Binnenkort meer ...
En in september van datzelfde jaar had ik mijn 'doel' ook bereikt: een Lincoln Continental Mark III, van 1970. Appelgroen ...
Helaas was ik toen nog redelijk onbekend met de problemen die je je op de hals kunt halen met zo'n auto....
Na 5 maand aanmodderen heb ik em dus toch maar verkocht. Diegene die em toen heeft gekocht, heeft em overigens nog steeds.
Uiteindelijk heb ik in maart 1998 deze gekocht:
En daar zat ook nog een beetje werk in ... Maar daar kwam de tijd nog weleens voor, nu eerst rijden en genieten 8)
Twee jaar later stond ie er gelukkig wat beter bij:
Helaas had ie nogal wat ouderdomskwaaltjes, waardoor ie aardig wat olie begon te verliezen. Veel olie....
Uiteindelijk de reparatie (lees revisie) zo lang mogelijk uit kunnen stellen.
Tussendoor nog deze "vergissing" gemaakt...
En in 2004 kwam deze erbij:
Maar uiteindelijk was het in augustus 2005 tijd om hem zijn voorlopige rust te gunnen....
Die "pauze" duurde echter iets langer dan de bedoeling was ... 8)
Tot 2 maand geleden, precies 5 jaar(!) na zijn laatste rit.. :
Ondertussen schiet het al aardig op met de motorrevisie....
Ik was eerst nog van plan om het helemaal zelf te gaan doen, net zoals met het blok van de Firebird,
maar heb uiteindelijk toch de dikke 460 maar naar mensen gebracht die er echt verstand van hebben.
Binnenkort meer ...
Last edited by Dinant MK III on Sun Nov 07, 2010 8:49 pm, edited 1 time in total.
Re: '68 Mark III
Hey Dinant! Je bent er aan begonnen! Super hoor!
Dus volgend seizoen ben je er gewoon weer bij?
Dus volgend seizoen ben je er gewoon weer bij?
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III
Yep. Zoals de planning nu ongeveer is rijdt ie sowieso voor het eind van dit jaar nog... Eindelijk ...
Ik hoop dan ook op een hele slappe winter, dan kan ik em nog mooi een paar maand inrijden voor zijn taak op 5-7-2011 ....
Ik hoop dan ook op een hele slappe winter, dan kan ik em nog mooi een paar maand inrijden voor zijn taak op 5-7-2011 ....
Re: '68 Mark III
owh...ik vermoed een taak zoals op de eerste foto
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III
Jij vermoedt goedt ..
Re: '68 Mark III
Hey Dinant.
Ik heb natuurlijk al meer gezien, gehoord en bekeken van je project, maar ziet er goed uit en schiet lekker op.
Met een MKIV,nog een MKIII een Towncar en als boeket wagen een Ranchero
Grt Arnold
Ik heb natuurlijk al meer gezien, gehoord en bekeken van je project, maar ziet er goed uit en schiet lekker op.
In colonne.......voor zijn taak op 5-7-2011 ....
Met een MKIV,nog een MKIII een Towncar en als boeket wagen een Ranchero
Grt Arnold
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III
En ....
Voilá!
klaar om opgehaald te worden 8)
Voilá!
klaar om opgehaald te worden 8)
Re: '68 Mark III
en met stuurbekrachteging aan de krukas!!!
zijn er niet zo veel van,
althans ik kon er geen 1 vinden, toen bij mij de drijfstang de grote boze wereld in wou
ondanks de kwaliteit zijn het mooie wagens!!!!
Succes
zijn er niet zo veel van,
althans ik kon er geen 1 vinden, toen bij mij de drijfstang de grote boze wereld in wou
ondanks de kwaliteit zijn het mooie wagens!!!!
Succes
Re: '68 Mark III
Mooi dat er schot in de zaak zit Dinant!
Ziet er fris uit weer.
Ik blijf het volgen hier
Ziet er fris uit weer.
Ik blijf het volgen hier
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III
Ja, het gaat weer helemaal goed komen met hem. Duurt wel even, maar dan heb je ook wat.
Even een paar fotootjes van op de Impound-yard. Ben benieuwd of Jan de Ruijg de auto nog terugkent zo ...
De auto was eigenlijk best wel in slechte staat van buiten, maar dat chroomwerk: super! Kijk die grille nog glimmen! 8) Ik heb ze ook wel anders gezien...
Ik kan me de terugrit ook nog goed herinneren... het ding reed, en daar was alles wel mee gezegd... Het grote klussen kon dus beginnen ...
Even een paar fotootjes van op de Impound-yard. Ben benieuwd of Jan de Ruijg de auto nog terugkent zo ...
De auto was eigenlijk best wel in slechte staat van buiten, maar dat chroomwerk: super! Kijk die grille nog glimmen! 8) Ik heb ze ook wel anders gezien...
Ik kan me de terugrit ook nog goed herinneren... het ding reed, en daar was alles wel mee gezegd... Het grote klussen kon dus beginnen ...
Re: '68 Mark III
Hey Dinant! Ziet er weer super uit hoor! En zeker uniek die powersteering op de krukas.
Weer een mooi fris blokkie, zondag gaan we met een paar man rijden, ga je ook mee? 8)
Weer een mooi fris blokkie, zondag gaan we met een paar man rijden, ga je ook mee? 8)
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III
Jij bent wel HEEEEL positief ingesteld he...Jeroen_Sp wrote:Weer een mooi fris blokkie, zondag gaan we met een paar man rijden, ga je ook mee? 8)
Eerst morgen het blok ophalen, inbouwen gebeurt in de loop van de maand wel. De nieuwe waterpomp is er nog niet en ik heb nog een probleempje met de spruitstukken ...
Er zitten wat scheurtjes in namelijk
Re: '68 Mark III
Voor zondag was ook een geintje! Steuntje in de rug
Spruitstukken gewoon lassen, is bij alfred ook goed gegaan!
Spruitstukken gewoon lassen, is bij alfred ook goed gegaan!
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III; eerste voorbereidingen voor het spuiten
Spruitstukken lassen is een optie, even kijken waar ik dat straks hier in de buurt kan laten doen.
Anyway.... in december '99 ben ik een paar schadeherstellers afgeweest om een prijsidee te krijgen voor een totale opknapbeurt. En in januari 2000 heb ik de auto naar een schadebdedrijf gebracht, voor het lassen, strakmaken en spuiten van de hele auto
Hier de eerste voorbereidingen voor het spuiten. Eerst de auto thuis zover mogelijk kaal gemaakt, daarna bij een kameraad in de werkplaats(die van die Cadillac..) de auto in een week tijd elke avond een beetje verder gestript. En andere spatborden erop; de originelen waren niet meer te redden. Spatborden waren ondertussen al gestraald en in de epoxy gezet.
Bij het vinyl verwijderen kwam ik erachter dat er toch een aantal gaten meer in zaten dan verwacht... dus de achterruit moest er ook maar uit.
Anyway.... in december '99 ben ik een paar schadeherstellers afgeweest om een prijsidee te krijgen voor een totale opknapbeurt. En in januari 2000 heb ik de auto naar een schadebdedrijf gebracht, voor het lassen, strakmaken en spuiten van de hele auto
Hier de eerste voorbereidingen voor het spuiten. Eerst de auto thuis zover mogelijk kaal gemaakt, daarna bij een kameraad in de werkplaats(die van die Cadillac..) de auto in een week tijd elke avond een beetje verder gestript. En andere spatborden erop; de originelen waren niet meer te redden. Spatborden waren ondertussen al gestraald en in de epoxy gezet.
Bij het vinyl verwijderen kwam ik erachter dat er toch een aantal gaten meer in zaten dan verwacht... dus de achterruit moest er ook maar uit.
-
- Posts: 1181
- Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm
Re: '68 Mark III; laswerk en strakmaken
Er zat nog best wat laswerk aan, daar had het schadebedrijf zich een beetje op verkeken toen ik de auto aanbood ter bezichtiging. Aan de hand van die bezichtiging is de totaalprijs ook vastgesteld (wat voor mij dus uiteindelijk gunstig bleek...)
Het complete paneel waar de steunen/scharnieren voor het kofferdeksel inclusief de ventilatiebak onder de achterruit door moest eruit, en er opnieuw in gelast worden....
Daarna het plamuren, schuren, zwart spuiten(geen foto van) weer plamuren, spuitplamuur en grondlak...
Ik begreep dat er uiteindelijk 2 maal spuitplamuur op is gegaan om hem zo strak mogelijk te krijgen en daarna nog 3 lagen grondlak, tussen de spuitbeurten door telkens weer helemaal glad geschuurd.
Daarna 4 lagen kleurlak, plus metallic, en als laatste 3 lagen blanke lak
Weer thuis kon het opbouwen beginnen ...
Het complete paneel waar de steunen/scharnieren voor het kofferdeksel inclusief de ventilatiebak onder de achterruit door moest eruit, en er opnieuw in gelast worden....
Daarna het plamuren, schuren, zwart spuiten(geen foto van) weer plamuren, spuitplamuur en grondlak...
Ik begreep dat er uiteindelijk 2 maal spuitplamuur op is gegaan om hem zo strak mogelijk te krijgen en daarna nog 3 lagen grondlak, tussen de spuitbeurten door telkens weer helemaal glad geschuurd.
Daarna 4 lagen kleurlak, plus metallic, en als laatste 3 lagen blanke lak
Weer thuis kon het opbouwen beginnen ...