Project ""RoadForce One""
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Foto,s van een paar kleppen.
we hebben 1 set van 8 manley Titanium valves en 1 set van 8 Ferrera ultra light stainles steel valves.
van de week gaan de koppen en de kleppen naar de coater die in de verbrandings kamers en op de kleppen een termal barrier coating op gaat zetten.
we hebben 1 set van 8 manley Titanium valves en 1 set van 8 Ferrera ultra light stainles steel valves.
van de week gaan de koppen en de kleppen naar de coater die in de verbrandings kamers en op de kleppen een termal barrier coating op gaat zetten.
-
- Posts: 263
- Joined: Fri Sep 11, 2009 1:34 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Mooi spul David!!
gelukkig ben ik niet de enige zo zo lang over zn project doet.. hahaha
gelukkig ben ik niet de enige zo zo lang over zn project doet.. hahaha
Re: Project ""RoadForce One""
Behalve het geld (dat uiteraard ook meeweegt) speelt er ook een stuk veiligheid mee. Ook al kan je vrij simpel een wagen bv 10 sec. sneller maken op een circuit, de coureurs die in die klasses rijden zijn niet bepaald allemaal Schumachers, dus kunnen lang niet allemaal veilig omgaan met die extra power/snelheid, latere rempunten e.d. (met alle respect voor de coureurs overigens)roadrage david wrote: Motiv8 Zelfs de zogenaamde team bazen en de garages waar ze de auto,s preppen en of bouwen, lopen qua verbeterings techniek in de super moderne GT3/2 ZWAAR achter. Auto,s moeten niet te snel sneller gaan.
Denk bv ook aan de bekende power downsize op Lemans, nadat eind jaren 60/begin 70 snelheden tot rond de 400km/u werden gehaald durfde de organisatie het ook niet meer aan, zelfs bij deze top-coureurs, en stelde beperkingen in. Of bv de groep B rallye, dat is ook (mede) om zeep geholpen door monstervermogens (waarbij vooral veiligheid van het publiek een doorslaggevende rol speelde in de beslissing). LeMans is tegenwoordig daarom niet wezenlijk sneller dan in die tijd, hoewel er nu heel andere techniek rondrijdt. Of het alltime-ecord op de Nordschleife, dat staat vandaag inmiddels precies 30 jaar.
GT2/3 is daarom niet per se cutting edge techniek, maar meer een bepaalde specificatie waar de barrels aan moeten voldoen om deel te nemen in de betreffende klasse.
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Sjak de porshe 917 was zo awesome snel dat menig piloot die benaderd werd er NIET in wilden nog durfden rijden.
wat betreft de cutting edge tegno. die zijn zeker wel aanezig op de auto,s aleen een paar simpele estricties en het heeft haast alemaal geen nut meer. de 1.000.000 5 liter le manse gt2 corvette(zal van de week een paar foto,s nemen) heeft een Fia restrictie qua lucht toevoer. resultaat schakelen bij 6500 rpm!! . resultaat alle ferarries rijden hem op het rechte end voorbij. Niet zo verbaasend wetende dat de short stroke 5 liter pas wakker word bij 6500 rpm!!... compleete carbon fibre body.Ook een carbon manifold die gewoon 17000 euro kost!!. zonder dat ding perst de motor gewoon het zelfde vermogen er uit.. en ga zomaar door . alemaal up to date ultra verfijnde onderdelen die NIETS aan de snelheid toe brengt dan aleen maar estetiese looks.... geld ook voor de ONBETAALBARE carbon body . een fibre glass body doet hetzelfde kost 1/30 ste van de prijs..
wat betreft de cutting edge tegno. die zijn zeker wel aanezig op de auto,s aleen een paar simpele estricties en het heeft haast alemaal geen nut meer. de 1.000.000 5 liter le manse gt2 corvette(zal van de week een paar foto,s nemen) heeft een Fia restrictie qua lucht toevoer. resultaat schakelen bij 6500 rpm!! . resultaat alle ferarries rijden hem op het rechte end voorbij. Niet zo verbaasend wetende dat de short stroke 5 liter pas wakker word bij 6500 rpm!!... compleete carbon fibre body.Ook een carbon manifold die gewoon 17000 euro kost!!. zonder dat ding perst de motor gewoon het zelfde vermogen er uit.. en ga zomaar door . alemaal up to date ultra verfijnde onderdelen die NIETS aan de snelheid toe brengt dan aleen maar estetiese looks.... geld ook voor de ONBETAALBARE carbon body . een fibre glass body doet hetzelfde kost 1/30 ste van de prijs..
Re: Project ""RoadForce One""
Dat is gewoon verkeerd omgaan met de regels naar mijn idee. Je weet vooraf dat die restrictor erop komt. Dus inderdaad wat jij al zegt, geldklopperij van de bouwer van de wagen, zeker met die exotische parts erbij.roadrage david wrote:5 liter le manse gt2 corvette(zal van de week een paar foto,s nemen) heeft een Fia restrictie qua lucht toevoer. resultaat schakelen bij 6500 rpm!! . resultaat alle ferarries rijden hem op het rechte end voorbij. Niet zo verbaasend wetende dat de short stroke 5 liter pas wakker word bij 6500 rpm!!...
Mbt 917 (m.i. de ultieme race-wagen): die is nadat ie in Europa uit het reglement is geschreven naar de Canam gegaan, dikke turbo erop en werd met vermogens tot ca. 1500pk gereden (qualifying seup, race was vaak "maar" 1100 of zo)
Maar terug nar jouw wagen, vind t erg mooi om te zien wat jij voor mengelmoes aan moderne en oldschool techiek ervan maakt 8)
Re: Project ""RoadForce One""
X2sjak_brak wrote: Maar terug nar jouw wagen, vind t erg mooi om te zien wat jij voor mengelmoes aan moderne en oldschool techiek ervan maakt 8)
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Paar onderdelen p.o.s china made Rag joints. 1969 Transam side vents en 9 inch 2.5 id 750lbs coils voor de afco pro touring elite shocks. een mega moeilijke maat om te krijgen met die sterkte.
Re: Project ""RoadForce One""
Piece of shit rag joints ?
Re: Project ""RoadForce One""
rode lamp boven een slanglederen tafel 8)
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
I know what your thinking . but thats the light reflextion of red curtains
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Update begin van de moderne FIA goed gekeurde GT rol kooi constructie 8)
Re: Project ""RoadForce One""
Ziet er degelijk uit 8) ,de motor inmiddels opgebouwd ?
-
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Re: Project ""RoadForce One""
Ranch/ Martin nice indeed.
Nee de motor is nog steeds niet afgebouwd.
heb in de tussendtijd een winkel erbij genomen, en dat kost ook tijd en geld...
ga van de week even betere foto,s maken. om te plaatsen.
Nee de motor is nog steeds niet afgebouwd.
heb in de tussendtijd een winkel erbij genomen, en dat kost ook tijd en geld...
ga van de week even betere foto,s maken. om te plaatsen.
Re: Project ""RoadForce One""
goed bezig dude,car parts shop ?