BBQ 77 chevy Van

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

BBQ 77 chevy Van

Post by Robin_Chevelle »

Toch maar is even een topic openen van mijn G20 Van.
Image

Heb de Van begin September 2010 gekocht in Texas en door Hans en Biance van usa2ned naar NL laten verschepen:
Image
Image

Eind Oktober werd ie keurig netjes thuis afgeleverd:
Image

Na het vervangen van de fusee's, pitmanarm, hulpstuurhuis en remcilinders achter even naar het RDW geweest voor NL kenteken. Had het geluk dat de rest van de remmen helemaal nieuw was net zoals de dynamo, accu en de automaat (th350). Oja het is een 350/350 G20 Van van 1977 met werkende airco 8)

Er zat een erg "warm" interieur in van hoogpolig tapijt, alles was gestoffeerd zelfs de deuren, deurstijlen, raamstijlen, echt alles:
Image
Image
Image

Gelukkig was het ondertapijt aardig verteerd, dus was het simpel te verwijderen. De houten zijwand was er ook zo uit en het busje was goed geisoleerd:
Image

Helaas was de bekleding goed en volledig verlijmd dus bleven er wel heel veel lijmresten achter:
Image
Image

Aangezien die troep er niet op een normale manier (met lijmverwijderaar ofzo) eraf kwam heb ik een staalborstel in de boormachine gezet en ben daar heel wat uren mee bezig geweest, zie hier het resultaat:
Image
Image

De verf op de bodem was voorin aardig weg en er zat wat vliegroest, dus daar ook maar met de staalborstel over:
Image

Gelijk van buiten even een randje kaalgemaakt, daar mankeert gelukkig ook helemaal niets aan:
Image

En "even" bezig geweest met een beetje epoxy primer:
Image
Image
Last edited by Robin_Chevelle on Mon May 14, 2012 7:27 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by rene74monte »

:D :D ik wist het wel , je maakt er weer een aardige klus van .
ziet er goed uit robin
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by enrique »

Ben benieuwd wat je er van gaat maken 8)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by chevystan67 »

ik dacht dat bij auto's van een bepaald bouwjaar je gewoon het "originele" kenteken uit dat jaar kon krijgen,
of is dat nie zo ?
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Robin_Chevelle »

chevystan67 wrote:ik dacht dat bij auto's van een bepaald bouwjaar je gewoon het "originele" kenteken uit dat jaar kon krijgen,
of is dat nie zo ?
Ja klopt, bij auto's van voor 1978 en bij bedrijfsauto's van voor uhh iets van 1973. Aangezien dit een bedrijfauto blijkt te zijn heb ik pech. Heb dit namelijk (achteraf) :oops: uitgezocht...

rene74monte wrote::D :D ik wist het wel , je maakt er weer een aardige klus van .
ziet er goed uit robin
Bedankt, het valt wel mee hoor... :lol: hij is constant rijdend gebleven ;)
moet nog een beetje gebeuren :hammer: voordat ik hem netjes genoeg vindt om de weg op te gaan.

enrique wrote:Ben benieuwd wat je er van gaat maken 8)
Plannen genoeg, maar eerst moet ie van binnen klaar, moet er van buiten en beetje wit bij en daarna maar is kijken hoe ie verlaagd kan worden.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Robin_Chevelle »

zo, weer even een kleine update.
Afgelopen donderdag waren de wielen klaar bij de poedercoater, dus gelijk opgehaald en vrijdag avond nog nieuwe bandjes laten monteren.
Voor zijn het de originele 6J velgen en achter zijn ze 1J verbreedt.
Nu alleen nog even wachten op een nieuw setje wieldoppen.

Image
Image
Image
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by orange blazer k5 »

word weer een lekker fris busje ,ik vind dit toch wel het mooiste hoor dat oudere model, goed bezig daar :thumbs:
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Erik64SS »

Je bent goed bezig, Robin 8)
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by 29er Hot Rod »

nice clean ride ....mag ik graag zien zo'n strak oudje :o :D
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by morpheus »

Die bekleding die erin zat heeft iemand veel werk aan gehad, wordt weer een mooie frisse Van

Gr Morpheus


Image

www.amerikaanseautosite.nl
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Robin_Chevelle »

Nog bedankt voor jullie reacties :thumbs:

ben inmiddels weer een beetje verder... Heb de bumpers gedemonteerd, kaalgemaakt en opnieuw gespoten. Het complete front van de Van is opnieuw gespoten, en de achterkant + rear quarters zijn gespoten. Nu wat het niet de bedoeling dat het zover zou gaan, maarja..... denk dat het bijna altijd zo gaat..

Image
Image

De grill moet nog, dat is een leuk klusje voor de avond uurtjes.
Firefly
Posts: 855
Joined: Sun Jul 01, 2007 1:47 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Firefly »

Dat interieur had alle kenmerken van een pedobus: goed geisoleerd, helemaal bekleed in hoogpolig tapijt, zat er niet toevallig een 'free candy' bord op eerst? :lol:
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Robin_Chevelle »

Inmiddels is er een RVS uitlaat onder gemaakt:
Image

Pypes 3" race pro demper
Image

Image
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by Robin_Chevelle »

En aan de binnenkant is ook wat gedaan. Het heeft aardig wat uren gekost, maar het begint erop te lijken. Het dak en de wanden zijn weer geisoleerd met glaswol. Alleen nu nog wat bekleding ertegen.

Led verlichting langs het dak:
Image

Image

Image
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1977 G20 Van

Post by rene74monte »

en dat ziet er geweldig uit :D
Post Reply