BBQ 77 chevy Van
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
BBQ 77 chevy Van
Toch maar is even een topic openen van mijn G20 Van.
Heb de Van begin September 2010 gekocht in Texas en door Hans en Biance van usa2ned naar NL laten verschepen:
Eind Oktober werd ie keurig netjes thuis afgeleverd:
Na het vervangen van de fusee's, pitmanarm, hulpstuurhuis en remcilinders achter even naar het RDW geweest voor NL kenteken. Had het geluk dat de rest van de remmen helemaal nieuw was net zoals de dynamo, accu en de automaat (th350). Oja het is een 350/350 G20 Van van 1977 met werkende airco 8)
Er zat een erg "warm" interieur in van hoogpolig tapijt, alles was gestoffeerd zelfs de deuren, deurstijlen, raamstijlen, echt alles:
Gelukkig was het ondertapijt aardig verteerd, dus was het simpel te verwijderen. De houten zijwand was er ook zo uit en het busje was goed geisoleerd:
Helaas was de bekleding goed en volledig verlijmd dus bleven er wel heel veel lijmresten achter:
Aangezien die troep er niet op een normale manier (met lijmverwijderaar ofzo) eraf kwam heb ik een staalborstel in de boormachine gezet en ben daar heel wat uren mee bezig geweest, zie hier het resultaat:
De verf op de bodem was voorin aardig weg en er zat wat vliegroest, dus daar ook maar met de staalborstel over:
Gelijk van buiten even een randje kaalgemaakt, daar mankeert gelukkig ook helemaal niets aan:
En "even" bezig geweest met een beetje epoxy primer:
Heb de Van begin September 2010 gekocht in Texas en door Hans en Biance van usa2ned naar NL laten verschepen:
Eind Oktober werd ie keurig netjes thuis afgeleverd:
Na het vervangen van de fusee's, pitmanarm, hulpstuurhuis en remcilinders achter even naar het RDW geweest voor NL kenteken. Had het geluk dat de rest van de remmen helemaal nieuw was net zoals de dynamo, accu en de automaat (th350). Oja het is een 350/350 G20 Van van 1977 met werkende airco 8)
Er zat een erg "warm" interieur in van hoogpolig tapijt, alles was gestoffeerd zelfs de deuren, deurstijlen, raamstijlen, echt alles:
Gelukkig was het ondertapijt aardig verteerd, dus was het simpel te verwijderen. De houten zijwand was er ook zo uit en het busje was goed geisoleerd:
Helaas was de bekleding goed en volledig verlijmd dus bleven er wel heel veel lijmresten achter:
Aangezien die troep er niet op een normale manier (met lijmverwijderaar ofzo) eraf kwam heb ik een staalborstel in de boormachine gezet en ben daar heel wat uren mee bezig geweest, zie hier het resultaat:
De verf op de bodem was voorin aardig weg en er zat wat vliegroest, dus daar ook maar met de staalborstel over:
Gelijk van buiten even een randje kaalgemaakt, daar mankeert gelukkig ook helemaal niets aan:
En "even" bezig geweest met een beetje epoxy primer:
Last edited by Robin_Chevelle on Mon May 14, 2012 7:27 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1977 G20 Van
ik wist het wel , je maakt er weer een aardige klus van .
ziet er goed uit robin
ziet er goed uit robin
Re: 1977 G20 Van
Ben benieuwd wat je er van gaat maken 8)
-
- Posts: 1418
- Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm
Re: 1977 G20 Van
ik dacht dat bij auto's van een bepaald bouwjaar je gewoon het "originele" kenteken uit dat jaar kon krijgen,
of is dat nie zo ?
of is dat nie zo ?
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 1977 G20 Van
Ja klopt, bij auto's van voor 1978 en bij bedrijfsauto's van voor uhh iets van 1973. Aangezien dit een bedrijfauto blijkt te zijn heb ik pech. Heb dit namelijk (achteraf) uitgezocht...chevystan67 wrote:ik dacht dat bij auto's van een bepaald bouwjaar je gewoon het "originele" kenteken uit dat jaar kon krijgen,
of is dat nie zo ?
Bedankt, het valt wel mee hoor... hij is constant rijdend geblevenrene74monte wrote: ik wist het wel , je maakt er weer een aardige klus van .
ziet er goed uit robin
moet nog een beetje gebeuren voordat ik hem netjes genoeg vindt om de weg op te gaan.
Plannen genoeg, maar eerst moet ie van binnen klaar, moet er van buiten en beetje wit bij en daarna maar is kijken hoe ie verlaagd kan worden.enrique wrote:Ben benieuwd wat je er van gaat maken 8)
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 1977 G20 Van
zo, weer even een kleine update.
Afgelopen donderdag waren de wielen klaar bij de poedercoater, dus gelijk opgehaald en vrijdag avond nog nieuwe bandjes laten monteren.
Voor zijn het de originele 6J velgen en achter zijn ze 1J verbreedt.
Nu alleen nog even wachten op een nieuw setje wieldoppen.
Afgelopen donderdag waren de wielen klaar bij de poedercoater, dus gelijk opgehaald en vrijdag avond nog nieuwe bandjes laten monteren.
Voor zijn het de originele 6J velgen en achter zijn ze 1J verbreedt.
Nu alleen nog even wachten op een nieuw setje wieldoppen.
-
- Posts: 321
- Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm
Re: 1977 G20 Van
word weer een lekker fris busje ,ik vind dit toch wel het mooiste hoor dat oudere model, goed bezig daar
Re: 1977 G20 Van
Je bent goed bezig, Robin 8)
-
- Posts: 1716
- Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm
Re: 1977 G20 Van
nice clean ride ....mag ik graag zien zo'n strak oudje
Re: 1977 G20 Van
Die bekleding die erin zat heeft iemand veel werk aan gehad, wordt weer een mooie frisse Van
Gr Morpheus
www.amerikaanseautosite.nl
Gr Morpheus
www.amerikaanseautosite.nl
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 1977 G20 Van
Nog bedankt voor jullie reacties
ben inmiddels weer een beetje verder... Heb de bumpers gedemonteerd, kaalgemaakt en opnieuw gespoten. Het complete front van de Van is opnieuw gespoten, en de achterkant + rear quarters zijn gespoten. Nu wat het niet de bedoeling dat het zover zou gaan, maarja..... denk dat het bijna altijd zo gaat..
De grill moet nog, dat is een leuk klusje voor de avond uurtjes.
ben inmiddels weer een beetje verder... Heb de bumpers gedemonteerd, kaalgemaakt en opnieuw gespoten. Het complete front van de Van is opnieuw gespoten, en de achterkant + rear quarters zijn gespoten. Nu wat het niet de bedoeling dat het zover zou gaan, maarja..... denk dat het bijna altijd zo gaat..
De grill moet nog, dat is een leuk klusje voor de avond uurtjes.
Re: 1977 G20 Van
Dat interieur had alle kenmerken van een pedobus: goed geisoleerd, helemaal bekleed in hoogpolig tapijt, zat er niet toevallig een 'free candy' bord op eerst?
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 1977 G20 Van
Inmiddels is er een RVS uitlaat onder gemaakt:
Pypes 3" race pro demper
Pypes 3" race pro demper
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 1977 G20 Van
En aan de binnenkant is ook wat gedaan. Het heeft aardig wat uren gekost, maar het begint erop te lijken. Het dak en de wanden zijn weer geisoleerd met glaswol. Alleen nu nog wat bekleding ertegen.
Led verlichting langs het dak:
Led verlichting langs het dak:
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: 1977 G20 Van
en dat ziet er geweldig uit