10 second Camaro 2010 in wording
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Aandrijfassen aan het vervangen, schijnen nogal eens te breken:
En ja is echt achterwielaangedreven
En ja is echt achterwielaangedreven
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Erg stijlvol om dit te doen met zo`n nieuw model auto
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
En makkelijk, bouten gaan allemaal simpel losJoost.... wrote:Erg stijlvol om dit te doen met zo`n nieuw model auto
Ook een verstelbare anti sway en anti hop cq anti roll-bar van Spohn aan het monteren:
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Al aardig op weg zie ik 8) Het lijkt net of de nieuwe as iets korter is, of is dit niet zo. Ziet er goed uit allemaal.
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Ook nitto's dragradials geplaats op de standaard velgen.
Net op tijd alles gemonteerd voor de American Sunday op Zandvoort:
Beste tijd 12.761 met 180 km/h als eindsnelheid.
Onder de 13 was mijn doel, had ik eerst runs met 13.1 en 13.2 maar nadat ik de start een beetje onder de knie kreeg kwamen er diverse 12.9 en 1 maal 12.7 8)
Net op tijd alles gemonteerd voor de American Sunday op Zandvoort:
Beste tijd 12.761 met 180 km/h als eindsnelheid.
Onder de 13 was mijn doel, had ik eerst runs met 13.1 en 13.2 maar nadat ik de start een beetje onder de knie kreeg kwamen er diverse 12.9 en 1 maal 12.7 8)
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
hij klonk prima Chiel.
beetje finetuning en door naar de lage 12's.
beetje finetuning en door naar de lage 12's.
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Mooie snelle wagen Giel, heb er van dichtbij van genoten...
8)
8)
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Mooi hoor.
Groet, Jon.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Mooie tijden Chiel, wanneer komt de turbo er op ?
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Eerst een automaat
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Ja me prima vermaakt op Zandvoort, eerstvolgende event: 17-18-19 juni. http://www.explosiondragracing.com/2010 ... hten-2011/
En voor dit jaar is inderdaad een lage 12 toch wel de opzet, onder de 12 is namelijk een rollbar verplicht.
@Marco turbo, nee een kennebell supercharger staat op mijn wensenlijstje van 2012.
Schakelen valt vooral bij de start inderdaad zwaar tegen maar op Drachten plakt de baan en is de weg ook vlak, dan hoef ik hopelijk de linelock niet te gebruiken om stil te staan bij de start, en kan ik me iets beter op het startlicht en de start concentreren. Nu was het pre-stage(bovenste lampje) stage (2de bovenste lampje) ook branden. Op de rem trappen, linelock aan, rem los, gas op 4000 toeren, koppeling tegen aangrijppunt, kijken of je tegenstander ook al in stage staat, gaat de boom lopen (3 maal oranje dan groen) dan linelock loslaten koppeling los gas erop en hopen op geen wielspin cq rood licht. Bij bracket-racen ga je daarnaast nog ongelijk weg dus als je 1 seconde sneller bent gaan je lampen 1 seconde later "lopen". En bij bracket moet je gokken wat je 1/4 mijl-tijd is, dit is bij een 4x4 automaat uiteraard meer constant dan bij een handgeschakelde 2wielaangedreven auto.
Maar voor Drachten 1 nog zat te doen: Caravan zoeken, kijken hoe ik 0.6 seconde van de tijd kan afschaven, koelvloeistof vervangen voor water en water-wetter, software efi-live beter onder de knie krijgen. En voor 2012 vast uitzoeken wat de veiligheids-eisen zijn als je onder de 12 sec. komt. Chroom-molly rollbar ligt reeds (ongespoten) klaar. Bij tijd over gaat hij er dit jaar al in.
En voor dit jaar is inderdaad een lage 12 toch wel de opzet, onder de 12 is namelijk een rollbar verplicht.
@Marco turbo, nee een kennebell supercharger staat op mijn wensenlijstje van 2012.
Schakelen valt vooral bij de start inderdaad zwaar tegen maar op Drachten plakt de baan en is de weg ook vlak, dan hoef ik hopelijk de linelock niet te gebruiken om stil te staan bij de start, en kan ik me iets beter op het startlicht en de start concentreren. Nu was het pre-stage(bovenste lampje) stage (2de bovenste lampje) ook branden. Op de rem trappen, linelock aan, rem los, gas op 4000 toeren, koppeling tegen aangrijppunt, kijken of je tegenstander ook al in stage staat, gaat de boom lopen (3 maal oranje dan groen) dan linelock loslaten koppeling los gas erop en hopen op geen wielspin cq rood licht. Bij bracket-racen ga je daarnaast nog ongelijk weg dus als je 1 seconde sneller bent gaan je lampen 1 seconde later "lopen". En bij bracket moet je gokken wat je 1/4 mijl-tijd is, dit is bij een 4x4 automaat uiteraard meer constant dan bij een handgeschakelde 2wielaangedreven auto.
Maar voor Drachten 1 nog zat te doen: Caravan zoeken, kijken hoe ik 0.6 seconde van de tijd kan afschaven, koelvloeistof vervangen voor water en water-wetter, software efi-live beter onder de knie krijgen. En voor 2012 vast uitzoeken wat de veiligheids-eisen zijn als je onder de 12 sec. komt. Chroom-molly rollbar ligt reeds (ongespoten) klaar. Bij tijd over gaat hij er dit jaar al in.
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
laat de zomer maar komen, kom in drachten wel ff om de hoek kijken..mooie wagen man!! Goede plannen! TOP!
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Als je ook in de SM klasse rijd of gaat rijden dan zullen we elkaar zeker nog tegen gaan komen en ook ik hoop de T/A dit jaar zover te krijgen dat tie naar de lage 12 gaat... 8)
Re: Camaro 2010 dragracer in wording
Klein stukje in de aftersalesmagzine:
http://archief.aftersalesmagazine.nl/32 ... dview/112/
Onder de 10 seconden, lees in de 10 seconden.
http://archief.aftersalesmagazine.nl/32 ... dview/112/
Onder de 10 seconden, lees in de 10 seconden.