'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by rene74monte »

ik heb ook wel eens gehoord dat een blok te warm kan worden zonder thermostaat omdat de koelvloeistof dan te snel door de radiateur zou stromen en geen tijd zou hebben om af te koelen
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

rene74monte wrote:ik heb ook wel eens gehoord dat een blok te warm kan worden zonder thermostaat omdat de koelvloeistof dan te snel door de radiateur zou stromen en geen tijd zou hebben om af te koelen

Dat is technisch gezien niet helemaal mogelijk. Zodra de auto namelijk op bedrijfstemperatuur is en vanaf dat moment dus de koeling nodig is, staat de thermostaat geheel open en heb je dus in principe hetzelfde als dat je de thermostaat verwijderd.
De thermostaat heeft als functie de motor zo snel mogelijk op bedrijftemperatuur te brengen en daarna is het de beurt aan de radiateur en koelvin (en) deze temperatuur niet te overschrijden. Mocht de temperatuur weer te laag worden dan gaat de thermostaat weer een stukje dicht zodat de doorstroom door de radiateur wordt verminderd en de motor weer opwarmt.

Het koelprobleem voor mijn auto is inmiddels verholpen door een extra elektrische koelvin voor de radiateur te plaatsen.

Toch vriendelijk bedankt voor de tip :thumbs:
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by rene74monte »

ik heb het ook maar gehoord hoor , maar het is natuurlijk wel zo dat ook al is de thermostaat geheel open hij toch nog een groot gedeelte van het kanaal blokkeerd
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

rene74monte wrote:ik heb het ook maar gehoord hoor , maar het is natuurlijk wel zo dat ook al is de thermostaat geheel open hij toch nog een groot gedeelte van het kanaal blokkeerd

De doorstroom is inderdaad minder dan wanneer de thermostaat geheel is verwijderd.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Het einde nadert. Ik moet nog aan één kant de verlichting gereed maken en ik heb nog een revisisetje voor de hoofdremcilinder besteld, omdat deze de geest ook nog heeft gegeven:(

Verder misschien nog even een paar kleine details, maar dan is die gereed voor het grote moment :lol:

Image
Image
Image
Image
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Thing »

supervet!!!

niets meer aan het exterieur doen Mark!!
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Thing wrote:supervet!!!

niets meer aan het exterieur doen Mark!!

:lol: Ik kan je beloven dat er niet veel van overblijft hoe die nu is, in bijna elk plaatdeel zal wel een slijptol komen :oops: :lol:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

We zijn er helemaal klaar voor, nu maar hopen op een kenteken a.s. maandag.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Caprice89 »

Interieur is wel erg RedNeck style. En dat tankje in de bak... Dat is voldoende voor de RDW? :o
Succes in ieder geval.
magerehein
Posts: 156
Joined: Tue Mar 31, 2009 5:02 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by magerehein »

en een km teller?
hij is wel vet
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Over de tank en de km teller heb ik telefonisch contact gehad met één van de technische medewerkers :) .

Tank: Dient deugdelijk te zijn bevestigd en goed afsluitbaar te zijn zonder lekkage (plaats maakt niet uit).

Km teller: Niet verplicht ivm het bouwjaar.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

airride erop en zo laten!! :D
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Björn »

moet het gat achter je gas pendaal niet dicht zijn ?
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Ik moest de APK eisen van die tijd aanhouden was mij verteld. Ik dacht dus dat het niet uitmaakt of er een gat in de bodem zit, tenzij het een dragend deel is.
Het gat is trouwens minimaal, want de automaat zit er vrij strak tussen, je kan er niet met een hand tussen.

Maar laat ik het zo zeggen: Ik laat je maandag avond horen of het mocht :lol: :P
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by basezum »

heel veel suc6!! :thumbs: :cheers: :cheers:
Post Reply