'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

:oops: Ik heb dus mooi spul gekocht, maar wist niet hoe het in elkaar zit :lol:

Peter bedankt, nu weet iedereen wel hoe het in elkaar zit. De mountingbells is voor mij nu ook duidelijk. :D
Het is soms ook zo moeilijk uit te leggen, al die vaktermen :lol:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Om het verhaal iets duidelijker te maken heb ik nog een paar foto's van hoe het eruit ziet als de remmen met naven in elkaar zitten.


Allereerst de achter remmen:

Image

Image

Image

En vervolgens de voor remmen:

Image

Image

Image

De voorste remklauw had aan de andere kant moeten zitten, maar dat is een detail voor later :P
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Mark Sulman wrote: De voorste remklauw had aan de andere kant moeten zitten, maar dat is een detail voor later :P

De voorste remschijven heb je nu op een achter fusee gezet, de remklauwen zitten gedraaid op de schijf (montage gaten moeten achter de schijf zitten, nu draait je klauw mee :lol: ) en de schijf zit gedraaid gemonteerd (geventileerde gedeelte moet naar achteren wijzen)


Maar dat is een detail voor later :P :lol:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Ja, ik weet het :lol:, maar ik had de rest allemaal netjes verpakt en daarom heb ik maar even dezelfde naaf gepakt als achter :) De rest van de details is voor later. (wilde even kijken of er wel opgelet wordt, maar toch wel dus :P )
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Uiteindelijk nog een paar foto's van hoe die er momenteel weer bij staat :lol: Klaar om voor een langere tijd gestald te worden. Dit ga ik niet meer gebruiken (behalve de cabine), maar wil ik toch nog even zolang bewaren voor het geval dat we nog iets nodig zijn, of dat ik misschien bepaalde maten even op moet meten.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Wheel »

heerlijk als je zo'n ruimte hebt
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Wheel wrote:heerlijk als je zo'n ruimte hebt

Het is niet mijn ruimte hoor :( :lol: . Ik wou dat ik het had :lol:
Ik kan hier gebruik van maken bij een boer die tegenover ons woont. Ook dat is mooi natuurlijk.
PeeKee
Posts: 152
Joined: Sat Feb 26, 2011 4:00 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by PeeKee »

ik heb al de losse plaatdelen van mijn mustang laten ontlakken bij TCI cleaning in Tilburg.
Die kunnen of chemisch of thermisch ontlakken.

Voordeel is dat plamuur, tectyl er gewoon afgaat wat bij stralen niet lukt. Maar tot mijn verbazing bleven plastic dingen wel gespaard.
Ander voordeel is dat de textuur welke aan de binnenkant zit van de mustang deuren veel mooier en strakker er onder uitkomt dan met stralen of een staalborstel.

Qua kosten viel het ook erg mee..

Ze vertelde toen ik een rondleiding kreeg door het bedrijf dat ze net een fiat 500 helemaal konden hebben. Dus misschien je cabine ook wel.

Het plaatwerk kwam terug in een beschermende olie welke gewoon te verwijderen is. maar je moet dit wel duidelijk tegen je spuiter vertellen. Mijn spuiter had er geen problemen mee.

grtz Peter
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

Mark Sulman wrote:
Het is niet mijn ruimte hoor :( :lol: . Ik wou dat ik het had :lol:
Ik kan hier gebruik van maken bij een boer die tegenover ons woont. Ook dat is mooi natuurlijk.

daar bof je dan mee , er zijn er zat die voor een flatje op een straat liggen te sleutellen .
ik dacht al dat jij een boer was joh, met al die tracktoren en machines om je heen daar :D
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Het is niet mijn ruimte hoor :( :lol: . Ik wou dat ik het had :lol:
Ik kan hier gebruik van maken bij een boer die tegenover ons woont. Ook dat is mooi natuurlijk


daar bof je dan mee , er zijn er zat die voor een flatje op een straat liggen te sleutellen .
ik dacht al dat jij een boer was joh, met al die tracktoren en machines om je heen daar :D
:D Ja daar zit wel een kern van waarheid in ja. Ik ben geen boer, maar werk wel bij een groot loon en mechanisatie bedrijf in de werkplaats als monteur.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

PeeKee wrote:ik heb al de losse plaatdelen van mijn mustang laten ontlakken bij TCI cleaning in Tilburg.
Die kunnen of chemisch of thermisch ontlakken.

Voordeel is dat plamuur, tectyl er gewoon afgaat wat bij stralen niet lukt. Maar tot mijn verbazing bleven plastic dingen wel gespaard.
Ander voordeel is dat de textuur welke aan de binnenkant zit van de mustang deuren veel mooier en strakker er onder uitkomt dan met stralen of een staalborstel.

Qua kosten viel het ook erg mee..

Ze vertelde toen ik een rondleiding kreeg door het bedrijf dat ze net een fiat 500 helemaal konden hebben. Dus misschien je cabine ook wel.

Het plaatwerk kwam terug in een beschermende olie welke gewoon te verwijderen is. maar je moet dit wel duidelijk tegen je spuiter vertellen. Mijn spuiter had er geen problemen mee.

grtz Peter

Ik heb hier ook al over na gedacht hoor en ook veel naar geinformeerd, maar ik wil het risico gewoon liever niet nemen, dat er bijvoorbeeld iets van de vloeistof achter blijft. (ik heb namenlijk nog geen verhalen gehoort van een auto die al een paar jaar geleden is gedaan). Ik had er eerst ook wel een goed gevoel bij, maar het werd mij door de spuiter afgeraden ''Stralen heeft zich in al die jaren bewezen''
PeeKee
Posts: 152
Joined: Sat Feb 26, 2011 4:00 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by PeeKee »

ik snap het volkomen.

Mijn broer doet het veel voor aluminium onderdelen van klassiekers zoals deuren. motorkappen en kofferdeksels van de autos die hij restaurereert voor klanten.
Dat is niet te stralen dus moet je wel wat anders..

Het is zaak dat het goed gespoeld wordt.

Stralen heeft ook weer z'n nadeel als je niet al het straalgrit uit je holle ruimtes krijgt. Hier gaat weer vocht in zitten met alle gevolgen vandien.
En stralen verwijderd niet alle plamuur en tectyl

Allle twee de processen hebben z'n voors en tegen.

Als je wilt kan ik je wel wat foto's mailen.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

PeeKee wrote:ik snap het volkomen.

Mijn broer doet het veel voor aluminium onderdelen van klassiekers zoals deuren. motorkappen en kofferdeksels van de autos die hij restaurereert voor klanten.
Dat is niet te stralen dus moet je wel wat anders..

Het is zaak dat het goed gespoeld wordt.

Stralen heeft ook weer z'n nadeel als je niet al het straalgrit uit je holle ruimtes krijgt. Hier gaat weer vocht in zitten met alle gevolgen vandien.
En stralen verwijderd niet alle plamuur en tectyl

Allle twee de processen hebben z'n voors en tegen.

Als je wilt kan ik je wel wat foto's mailen.

Klopt, beide heeft z'n voor en nadelen. Plamuur en tectyl moet ik uiteraard zelf zo veel mogelijk weg steken.

Misschien is het een leuk idee dat je, je foto's in een topic plaatst. Zo kunnen anderen de resultaten ook eens bekijken (en ik uiteraard ook). Is nog niet zo'n heel bekend proces, dus leerzaam voor iedereen :)
Bedankt :thumbs:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Thing »

1 nadeel aan de remklauwen.... zijn niet voor straat moeten regelmatig uit elkaar (geen stof rubber om de zuigers) erg slijtgevoelig door zand, roest e.d.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Thing wrote:1 nadeel aan de remklauwen.... zijn niet voor straat moeten regelmatig uit elkaar (geen stof rubber om de zuigers) erg slijtgevoelig door zand, roest e.d.

Het is het één of het ander. Goed kunnen remmen en misschien een keer vaker reviseren, of minder goed kunnen remmen en een revisie uitsparen. Doe mij dat eerste dan maar :)
En als je een auto hebt met het vermogen dat ik aangaf, blijft het niet alleen bij je remmen wat je een keer vaker uit elkaar hebben moet, of moet reviseren. Ik ben me er dan ook van bewust dat ik (in verhouding bij gewone auto's) veel onderhoud aan deze auto zal hebben, maar dit kan ik allemaal zelf :)

Straat auto is ook een groot woord trouwens. Alleen met zeer mooi weer zal deze auto buiten komen :)
Post Reply