'52er GMC pick up truck
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Ik heb dus mooi spul gekocht, maar wist niet hoe het in elkaar zit
Peter bedankt, nu weet iedereen wel hoe het in elkaar zit. De mountingbells is voor mij nu ook duidelijk.
Het is soms ook zo moeilijk uit te leggen, al die vaktermen
Peter bedankt, nu weet iedereen wel hoe het in elkaar zit. De mountingbells is voor mij nu ook duidelijk.
Het is soms ook zo moeilijk uit te leggen, al die vaktermen
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Om het verhaal iets duidelijker te maken heb ik nog een paar foto's van hoe het eruit ziet als de remmen met naven in elkaar zitten.
Allereerst de achter remmen:
En vervolgens de voor remmen:
De voorste remklauw had aan de andere kant moeten zitten, maar dat is een detail voor later
Allereerst de achter remmen:
En vervolgens de voor remmen:
De voorste remklauw had aan de andere kant moeten zitten, maar dat is een detail voor later
Re: '52er GMC pick up truck
Mark Sulman wrote: De voorste remklauw had aan de andere kant moeten zitten, maar dat is een detail voor later
De voorste remschijven heb je nu op een achter fusee gezet, de remklauwen zitten gedraaid op de schijf (montage gaten moeten achter de schijf zitten, nu draait je klauw mee ) en de schijf zit gedraaid gemonteerd (geventileerde gedeelte moet naar achteren wijzen)
Maar dat is een detail voor later
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Ja, ik weet het , maar ik had de rest allemaal netjes verpakt en daarom heb ik maar even dezelfde naaf gepakt als achter De rest van de details is voor later. (wilde even kijken of er wel opgelet wordt, maar toch wel dus )
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Uiteindelijk nog een paar foto's van hoe die er momenteel weer bij staat Klaar om voor een langere tijd gestald te worden. Dit ga ik niet meer gebruiken (behalve de cabine), maar wil ik toch nog even zolang bewaren voor het geval dat we nog iets nodig zijn, of dat ik misschien bepaalde maten even op moet meten.
Re: '52er GMC pick up truck
heerlijk als je zo'n ruimte hebt
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Wheel wrote:heerlijk als je zo'n ruimte hebt
Het is niet mijn ruimte hoor . Ik wou dat ik het had
Ik kan hier gebruik van maken bij een boer die tegenover ons woont. Ook dat is mooi natuurlijk.
Re: '52er GMC pick up truck
ik heb al de losse plaatdelen van mijn mustang laten ontlakken bij TCI cleaning in Tilburg.
Die kunnen of chemisch of thermisch ontlakken.
Voordeel is dat plamuur, tectyl er gewoon afgaat wat bij stralen niet lukt. Maar tot mijn verbazing bleven plastic dingen wel gespaard.
Ander voordeel is dat de textuur welke aan de binnenkant zit van de mustang deuren veel mooier en strakker er onder uitkomt dan met stralen of een staalborstel.
Qua kosten viel het ook erg mee..
Ze vertelde toen ik een rondleiding kreeg door het bedrijf dat ze net een fiat 500 helemaal konden hebben. Dus misschien je cabine ook wel.
Het plaatwerk kwam terug in een beschermende olie welke gewoon te verwijderen is. maar je moet dit wel duidelijk tegen je spuiter vertellen. Mijn spuiter had er geen problemen mee.
grtz Peter
Die kunnen of chemisch of thermisch ontlakken.
Voordeel is dat plamuur, tectyl er gewoon afgaat wat bij stralen niet lukt. Maar tot mijn verbazing bleven plastic dingen wel gespaard.
Ander voordeel is dat de textuur welke aan de binnenkant zit van de mustang deuren veel mooier en strakker er onder uitkomt dan met stralen of een staalborstel.
Qua kosten viel het ook erg mee..
Ze vertelde toen ik een rondleiding kreeg door het bedrijf dat ze net een fiat 500 helemaal konden hebben. Dus misschien je cabine ook wel.
Het plaatwerk kwam terug in een beschermende olie welke gewoon te verwijderen is. maar je moet dit wel duidelijk tegen je spuiter vertellen. Mijn spuiter had er geen problemen mee.
grtz Peter
-
- Posts: 537
- Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Mark Sulman wrote:
Het is niet mijn ruimte hoor . Ik wou dat ik het had
Ik kan hier gebruik van maken bij een boer die tegenover ons woont. Ook dat is mooi natuurlijk.
daar bof je dan mee , er zijn er zat die voor een flatje op een straat liggen te sleutellen .
ik dacht al dat jij een boer was joh, met al die tracktoren en machines om je heen daar
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Ja daar zit wel een kern van waarheid in ja. Ik ben geen boer, maar werk wel bij een groot loon en mechanisatie bedrijf in de werkplaats als monteur.Het is niet mijn ruimte hoor . Ik wou dat ik het had
Ik kan hier gebruik van maken bij een boer die tegenover ons woont. Ook dat is mooi natuurlijk
daar bof je dan mee , er zijn er zat die voor een flatje op een straat liggen te sleutellen .
ik dacht al dat jij een boer was joh, met al die tracktoren en machines om je heen daar
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
PeeKee wrote:ik heb al de losse plaatdelen van mijn mustang laten ontlakken bij TCI cleaning in Tilburg.
Die kunnen of chemisch of thermisch ontlakken.
Voordeel is dat plamuur, tectyl er gewoon afgaat wat bij stralen niet lukt. Maar tot mijn verbazing bleven plastic dingen wel gespaard.
Ander voordeel is dat de textuur welke aan de binnenkant zit van de mustang deuren veel mooier en strakker er onder uitkomt dan met stralen of een staalborstel.
Qua kosten viel het ook erg mee..
Ze vertelde toen ik een rondleiding kreeg door het bedrijf dat ze net een fiat 500 helemaal konden hebben. Dus misschien je cabine ook wel.
Het plaatwerk kwam terug in een beschermende olie welke gewoon te verwijderen is. maar je moet dit wel duidelijk tegen je spuiter vertellen. Mijn spuiter had er geen problemen mee.
grtz Peter
Ik heb hier ook al over na gedacht hoor en ook veel naar geinformeerd, maar ik wil het risico gewoon liever niet nemen, dat er bijvoorbeeld iets van de vloeistof achter blijft. (ik heb namenlijk nog geen verhalen gehoort van een auto die al een paar jaar geleden is gedaan). Ik had er eerst ook wel een goed gevoel bij, maar het werd mij door de spuiter afgeraden ''Stralen heeft zich in al die jaren bewezen''
Re: '52er GMC pick up truck
ik snap het volkomen.
Mijn broer doet het veel voor aluminium onderdelen van klassiekers zoals deuren. motorkappen en kofferdeksels van de autos die hij restaurereert voor klanten.
Dat is niet te stralen dus moet je wel wat anders..
Het is zaak dat het goed gespoeld wordt.
Stralen heeft ook weer z'n nadeel als je niet al het straalgrit uit je holle ruimtes krijgt. Hier gaat weer vocht in zitten met alle gevolgen vandien.
En stralen verwijderd niet alle plamuur en tectyl
Allle twee de processen hebben z'n voors en tegen.
Als je wilt kan ik je wel wat foto's mailen.
Mijn broer doet het veel voor aluminium onderdelen van klassiekers zoals deuren. motorkappen en kofferdeksels van de autos die hij restaurereert voor klanten.
Dat is niet te stralen dus moet je wel wat anders..
Het is zaak dat het goed gespoeld wordt.
Stralen heeft ook weer z'n nadeel als je niet al het straalgrit uit je holle ruimtes krijgt. Hier gaat weer vocht in zitten met alle gevolgen vandien.
En stralen verwijderd niet alle plamuur en tectyl
Allle twee de processen hebben z'n voors en tegen.
Als je wilt kan ik je wel wat foto's mailen.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
PeeKee wrote:ik snap het volkomen.
Mijn broer doet het veel voor aluminium onderdelen van klassiekers zoals deuren. motorkappen en kofferdeksels van de autos die hij restaurereert voor klanten.
Dat is niet te stralen dus moet je wel wat anders..
Het is zaak dat het goed gespoeld wordt.
Stralen heeft ook weer z'n nadeel als je niet al het straalgrit uit je holle ruimtes krijgt. Hier gaat weer vocht in zitten met alle gevolgen vandien.
En stralen verwijderd niet alle plamuur en tectyl
Allle twee de processen hebben z'n voors en tegen.
Als je wilt kan ik je wel wat foto's mailen.
Klopt, beide heeft z'n voor en nadelen. Plamuur en tectyl moet ik uiteraard zelf zo veel mogelijk weg steken.
Misschien is het een leuk idee dat je, je foto's in een topic plaatst. Zo kunnen anderen de resultaten ook eens bekijken (en ik uiteraard ook). Is nog niet zo'n heel bekend proces, dus leerzaam voor iedereen
Bedankt
Re: '52er GMC pick up truck
1 nadeel aan de remklauwen.... zijn niet voor straat moeten regelmatig uit elkaar (geen stof rubber om de zuigers) erg slijtgevoelig door zand, roest e.d.
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Thing wrote:1 nadeel aan de remklauwen.... zijn niet voor straat moeten regelmatig uit elkaar (geen stof rubber om de zuigers) erg slijtgevoelig door zand, roest e.d.
Het is het één of het ander. Goed kunnen remmen en misschien een keer vaker reviseren, of minder goed kunnen remmen en een revisie uitsparen. Doe mij dat eerste dan maar
En als je een auto hebt met het vermogen dat ik aangaf, blijft het niet alleen bij je remmen wat je een keer vaker uit elkaar hebben moet, of moet reviseren. Ik ben me er dan ook van bewust dat ik (in verhouding bij gewone auto's) veel onderhoud aan deze auto zal hebben, maar dit kan ik allemaal zelf
Straat auto is ook een groot woord trouwens. Alleen met zeer mooi weer zal deze auto buiten komen