'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Pavement Pounder wrote:Mooi bezig, Nieue Gear Vendors ook ?

Is inderdaad een nieuwe Gear Vendor. Jammer genoeg heeft de Gear Vendor (transport) schade opgelopen. Er wordt nu aan gewerkt om hem retour te sturen naar de states.

Ik ga in de tussentijd van hout even een mal maken die als het ware het deel van het chassis moet voorstellen waar de Gear Vendor en automaat komt te zitten. Mocht het dan lukken dat de Gear Vendor retour gaat, hoeven we niet te wachten totdat die retour is voor het maken van het chassis.
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Stimpy »

Zal misschien een rare vraag zijn, maar komt de gear vendor achter het staartstuk of voor het staartstuk.
voor de gewichtsverdeling zou het beter zijn achter het staartstuk, maar weet niet of dit mogelijk is.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Stimpy wrote:Zal misschien een rare vraag zijn, maar komt de gear vendor achter het staartstuk of voor het staartstuk.
voor de gewichtsverdeling zou het beter zijn achter het staartstuk, maar weet niet of dit mogelijk is.

Hey hallo, alles goed?

De gear vendor komt inderdaad achter het staartstuk. Vanavond ga ik de aandrijflijn even opzetten voor maten ed. Ik zal er wel even een foto van posten dat maakt het duidelijker.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Zoals beloofd nog de foto's. Is even wat later geworden, want ben gisteren laat uit de schuur gekomen :oops:

Image

Image

Image

Image

Image


Ivm mijn Gear Vendor: Zijn er mensen die bekend zijn met onderdelen retour sturen naar de USA? Wat ik tot nu toe heb bekeken lijkt me het niet echt een optie. Op het moment dat ik een eventuele nieuwe Gear Vendor toe gestuurd zal krijgen moet ook hier weer (voor de tweede keer) invoer en BTW betaald worden en dan komt er wel weer een behoorlijk bedrag overheen moet ik zeggen. Zijn er nog betere mogelijkheden?
Komende woensdag ga ik hem samen met iemand hier in NL bekijken die er meer mee gewerkt heeft en weet wat hoort en niet hoort, misschien dat ik dan ook gewoon kan regelen dat ze onderdelen opsturen, die we dan zelf gaan vervangen.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Jammer dat de gearvendor niet goed is.

Ik vind dat tussenstuk er wel een beetje iel uitzien trouwens voor zo een dikke motor :o
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

takel wrote:Jammer dat de gearvendor niet goed is.

Ik vind dat tussenstuk er wel een beetje iel uitzien trouwens voor zo een dikke motor :o

Hij lijkt inderdaad niet zo dik, maar is ten eerste al aanzienlijk dikker en zwaarder als de originele. Gezien de motor al behoorlijk breed is lijkt het tussenstuk ook al gauw heel klein.
Gear Vendor garandeerd voor deze set incl het tussenstuk 2 jaar garantie ongeacht het aantal km's.

Dit bevestigd wel dat het toch echt sterk genoeg is :D

Code: Select all

The overdrive can run in an off road race truck for continuous duty at 900+ horsepower all day and night for a week in FIA cross country events with only 27 ounces of fluid
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Stimpy »

Dat ziet er wel mooi uit zo, ik had verwacht dat er dan nog maar een kort asje over zou blijven.
Aan de foto''s te zien gaat dat nog wel mee vallen.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Stimpy wrote:Dat ziet er wel mooi uit zo, ik had verwacht dat er dan nog maar een kort asje over zou blijven.
Aan de foto''s te zien gaat dat nog wel mee vallen.

Ja, dat valt inderdaad behoorlijk mee. Hij is zelfs in totaal langer dan het originele staartstuk. Goed voor de gewichtsverdeling en zo kan ik de aandrijfas tussen diff en bak ook weer wat korter maken wat alleen maar voordelen in mijn geval heeft. Ruwweg gemeten zal de aandrijfas circa 1.25m lang worden, dit kan natuurlijk nog wel behoorlijk afwijken, omdat de motor positie pas kan worden bekeken als de cabine op het chassis staat. De motor moet namelijk zo ver mogelijk naar achteren wat ook weer goed voor de gewichtsverdeling is.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Image

Werelds snelste vliegend tapijt :D
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

:D zie mezelf er nog niet zo op zitten.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Pavement Pounder »

Wat is presies de schade ?
Anders kun je dat deel opsturen bv
Je kunt anders ook een deal maken dat ze een nieuwe opsturen tegen een sterk gereduceerde prijs en deze houden voor parts of repareren.
Maar de transporter is de eerste die zich moet verandwoorden over de transport schade.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Pavement Pounder wrote:Wat is presies de schade ?
Anders kun je dat deel opsturen bv
Je kunt anders ook een deal maken dat ze een nieuwe opsturen tegen een sterk gereduceerde prijs en deze houden voor parts of repareren.
Maar de transporter is de eerste die zich moet verandwoorden over de transport schade.

Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels geregeld. Ik stuur hem verzekerd en aangetekend retour via tnt post naar Amerika en vervolgens zend Gear Vendor mij een nieuwe retour.

De gear vendor zelf heeft schade (dus het achterste deel) en alleen dat deel stuur ik retour. Ze hebben me beloofd het nu in een betere doos te doen die meer bescherming bied.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Gisteren mijn cilinder koppen met kleppen en kleppendeksels opgehaalt uit Lelystad. Ben er super blij mee :thumbs:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Youngtimer
Posts: 111
Joined: Fri Aug 01, 2008 7:53 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Youngtimer »

één woord wooww
JaapMopar
Posts: 152
Joined: Mon Dec 19, 2011 7:24 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by JaapMopar »

Dat is allemaal serieus spul, ziet er te gek uit! 8)
Post Reply