'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Ik heb ook een poosje gedacht dat ik er iets aan miste. Ik ben alleen gaan inzien dat je de diepte in een afbeelding niet kunt zien. Je zult dus in werkelijkheid er wel anders tegenaan gaan kijken. De foto is ook per stuk verschillend onderstaande foto is namelijk met exact dezelfde bumper en dat zou je op het eerste oog ook niet zeggen.

Image

Bedankt voor de reacties :thumbs:
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Björn »

het is erg stil hier
Al vorderingen met je project
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Björn wrote:het is erg stil hier
Al vorderingen met je project

In mijn hoofd een heleboel vorderingen, maar ik ben momenteel even afhankelijk van anderen, dus duurt het helaas wat lang. Hoop ook snel iets te kunnen beginnen. Kan niet wachten!! :lol:

Heb in de tussentijd over veel dingen na gedacht over hoe en wat het worden moet. En in de states een Hemi 426 mock up engine gekocht voor de bouw van het chassis.

Momenteel wordt er gewerkt aan een technische tekening voor de fusee stukken. Ik ben zelf aan het uitzoeken wat voor automaat en diff ik gebruiken ga. Zodra er vorderingen zijn laat ik het horen :thumbs:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Bij deze even weer een update van gekochte onderdelen.

727 Automaat bak. Dit is nog een lege behuizing, wat makkelijker is bij de bouw van het chassis ivm gewicht. Mijn eigen bak ligt nog bij Six Pack Speedshop in Belgie, waar deze uiteindelijk zal worden versterkt voor het uiteindelijke vermogen.
Ik zit nog in overweging om een overdrive erop te zetten, zodat ik een mooi toerental heb op de snelweg, zonder de trekkacht onderin te verliezen.
Image

Image

Image

Een Hemi 426 mock up engine. Dit geeft ook een groot gemak voor de bouw van het chassis ivm gewicht.
Image

Een extra diepe aluminium carterpan voor de automaatbak. Door de extra inhoud en grote koelribben, zorgt dit voor een goede koeling.
Image
Image

Een carterpan voor de motor. Deze pan moet een mooie strakke zijkant hebben. De motor zal waarschijnlijk een boring krijgen van 605ci. Aangezien dit niet alleen kan worden verkregen met een grotere boring en de slag dus ook zal moeten worden veranderd, is het mogelijk dat door de grotere omwenteling van de krukas, er voor de olie aanzuigbuis geen plaats meer is. In dit geval zal er dus een externe leiding naar de oliepomp moeten met een fitting op de carterpan. Voor een lekvrije fitting, is dus een strakke zijkant van de carterpan nodig.
Image

Steun voor de automaatbak.
Image

Deze velgen wil ik puur gaan gebruiken, zodat mijn auto mobiel is tijdens de bouw. Zo hoef ik niet bang te zijn voor beschadigingen van mijn de uiteindelijke velgen.
Image
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Caprice89 »

Mark Sulman wrote: Deze velgen wil ik puur gaan gebruiken, zodat mijn auto mobiel is tijdens de bouw. Zo hoef ik niet bang te zijn voor beschadigingen van mijn de uiteindelijke velgen.
Image
Eh, heb je niet een paar stalen velgjes? Volgens mij kun je die spaakvelgen beter verpatsen en de opbrengst in je auto stoppen... Lijkt me zo zonde, die velgen als "knutselwielen".

Voor de rest: serious shit! 605 cid... :idea: :idea: (9.91 liter)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Als je een paar stalen velgen voor me hebt is dat goed, maar ik kon ze nergens vinden. Deze zijn 20 inch namelijk. :)
Het is inderdaad haast een beetje zonde, maar ja ik heb in ieder geval wel iets kunnen vinden. :lol:
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Björn »

en hoe staat het ermee hoor niks meer hier
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Hey hallo,

Op het topic is het inderdaad erg rustig, maar er wordt nog steeds aan gewerkt. Ik ben momenteel eerst steeds onderdelen aan het kopen, zodat ik later in één keer een flink stuk vooruit kan. Aangezien de prijzen niet kinderachtig zijn duurt dit inderdaad lang :lol:
Momenteel zijn we al een flink stuk opgeschoten met de technische tekeningen van de fusee's en draagarmen (dit kost een heleboel tijd, omdat alles vanaf nul gemaakt moet worden). Zodra de tekeningen/fusee's klaar zijn zal ik even weer een reply plaatsen.
Verder ga ik beginnen met het kopen van onderdelen voor mijn blok. Binnenkort ga ik waarschijnlijk eerst de cilinder koppen kopen.

Bedankt voor de intresse :thumbs:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Om toch nog even een teken van leven te geven en te laten zien dat er zeker nog aan de auto gewerkt wordt wil ik nog even weer een reply posten.

Zijn nog steeds druk bezig met de fusee stukken. Dit kost echt een heleboel tijd. Alles moest vanaf nul bedacht worden. we hebben een technische tekening gemaakt op sollid works. Toen we zelf het idee hadden dat alles er op en aan zat wilden we toch graag een voorbeeld hebben van het geheel voordat alles uit aluminium wordt gefreest. Dit hebben we kunnen regelen bij een bedrijf die voor een kleine vergoeding het geheel wilde printen op een 3d printer. Dit was op zich wel een bijzondere gewaarwording. Ongelovelijk hoe zo'n machine het klaar krijgt. Deze printer heeft speciale soorten inkt patronen die laagje voor laagje op elkaar lijmt waardoor er in ons geval na 35 uur een fusee ontstond.
Uiteindelijk kwamen we er achter dat ons prototype niet voor niks is geweest, want de remklauw paste niet helaas. Daar wordt momenteel dus nog hard aan gewerkt waarna we kunnen beginnen met de achterste fusee stukken en rondom de draagarmen. Nog een hele klus.

Dit zijn de schetsen van Sollid Works

Image

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0001.jpg[/img]

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0002.jpg[/img]

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0000.jpg[/img]

Dit is hoe die uit de 3d printer kwam

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0002.jpg[/img]

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0001.jpg[/img]

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0000.jpg[/img]

En hier zie je het probleem waar het fout is gegaan

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0000.jpg[/img]

[/img]http://i1204.photobucket.com/albums/bb4 ... WA0001.jpg[/img]

Verder zit ik momenteel te wachten op een setje high performance cilinder koppen voor mijn motor uit de states.

P.S. bij deze even een link naar de foto's, de foto's hierboven werken volgens mij niet en heb er nu lang genoeg mee geknooit :lol:
http://s1204.photobucket.com/albums/bb411/MarkSulman/
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Corp »

mooi werk :D wat is er mis gegaan? diameter van de schijf verkeerd?

Als je aan het begin van de regels de / uit de [ img ] tags weg haalt doen de plaatjes het wel.

Kijk maar :D

Image

Image

Image


Image

Image

Image



Image

Image

Wat is de maat van de schijven? Zijn dat alcon klauwen?
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Oké bedankt corp zo werkt dat dus hahaha.

Waar de fout precies heeft gezeten weet ik niet precies maar moet in de diameter hebben gezeten inderdaad.

Diameter van de schijf is uit m'n hoofd 36cm en circa 3cm dik.
De klauwen zijn inderdaad van alcon.
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by JurgenS »

De gaten links en rechts komen daar je fuseekogels door? Moet je dan geen plat aanslagvlak hebben om ze vast te zetten met een moer?


Image
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Hier komt een speciale schroef verbinding in waar je de pennen in kan draaien. Ik ga namelijk niet met fuseekogels werken maar met uniballs.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Even weer een update van het project.
Om te kunnen bekijken hoe het model van het chassis in grote lijnen moet worden, hebben we alles op een plateau gezet die ik zelf gemaakt heb. Dit plateau is 4m lang en circa 2,3m breed. Op dit plateau zijn tientallen metalen kokertjes gelast waar weer een kleinere maat koker binnenin past. zo kan ik dus de auto vast zetten aan het plateau zonder er aan te hoeven lassen of schroeven. Met de zes verstelbare steunpoten rondom, kunnen we het plateau vlak stellen, met de wielen van de grond draaien zodat die vast staat en op hoogte draaien.

Image

Image

Vervolgens zijn we dus druk geweest om de gehele auto zwevend op het plateau te monteren, zodat we hier later de aandrijflijn onderdoor kunnen maken zonder gebruik van een chassis.
Op het moment dat dus de body staat en de aandrijflijn kunnen we bekijken hoe het chassis zal moeten worden en wat we allemaal nog in het chassis kwijt kunnen, zodat hier met de bouw van het chassis rekening mee gehouden kan worden. Mijn doel is namelijk dat er geen beugeltje, gaatje of stripje teveel aan het chassis komt, alles moet passen alsof het altijd zo heeft gezeten.
Zoals je op de foto's hieronder kunt zien hebben we alles stap voor stap gemonteerd en ik heb voor een rijhoogte gekozen van circa 14cm vanaf onderkant side-step. Dit kan dan later nog iets omhoog of naar beneden doormiddel van een air-ride systeem, maar de hele geometrie van de wielen word op deze hoogte optimaal ingesteld.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image

Nu eerst weer wachten op een gear vendor voor de 727 automaat, cilinder koppen, kleppen deksels, aandrijfas yokes en een 9 inch detroit locker van Mark Williams. Zodra ik die onderdelen binnen heb kunnen we de aandrijflijn er onder gaan zetten en kijken hoe het chassis zal moeten worden.
Updates volgen vanzelf weer :thumbs:
Bedankt.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by SuperSport »

wat een gave pickup is dit aan het worden, ook mooi die dikke velgen eronder lekker gevulde spatborden :D
Post Reply