'52er GMC pick up truck
Re: '52er GMC pick up truck
Jezus!! Die kleppen en in en uitlaat kanalen zijn zo groot als een vuist!
Diep respect voor dit soort projecten 8)
Diep respect voor dit soort projecten 8)
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Bedankt
Nu kan ik dus gaan beginnen om alle onderdelen blank te maken met afbijt en een schuurschijf. Later wordt de auto nog wel licht gestraald, maar dat doen we pas na het grote laswerk.
Ben dus een beetje aan het experimenteren geweest met de afbijt en diverse schuurschijven op een deel van de auto die niet meer wordt gebruikt om te kijken wat de beste oplossing hiervoor is.
Afbijt hoeven we niet zo moeilijk over te doen, dat is gewoon een kwestie van dik aanbrengen en het er dan (na een tijdje) met een plamuurmes afsteken/schuiven. Ben er wel achter gekomen dat je afbijt alleen op de grote vlakken moet smeren, want de kleine hoekjes krijg je het nooit meer uit en die zijn later dus voor de straler. Weer wat geleerd
De schuurschijf is wel een beetje uitzoeken, want je wilt tenslotte wel een schijf die enigzins snel werkt en niet te hard slijt, maar het allerbelangrijkste die mooi werk maakt, zonder te veel materiaal weg te halen. Twee auto spuiters raden mij aan de welbekende paarse scotch brite te gebruiken van 3M en hiermee langzaam draaiend op de boormachine mee aan de gang te gaan. Deze dus maar eens opgehaalt en aan het proberen geweest op mijn proefstuk. Maakt inderdaad mooi werk en als je de boormachine maar niet te hard laat draaien krijg je ook geen vonkjes, wat dus duid op te veel wrijving in het metaal. Overgens vond ik in mijn beleving dat hij toch nog wel wat krasjes in het metaal maakt. Nu zal dit met het straalwerk en daarna spuiten van epoxy wel weg zijn, maar toch lijkt het me beter zo fijn mogelijk schuurmateriaal te gebruiken.
Nu had ik thuis nog een set liggen van speciale glasvliesschijven in drie verschillende varianten wat betreft grofheid. Deze set is er normaal gesproken voor om voorbewerkingen voor het polijsten te doen, dus dit zijn hele zachte schijven. Van deze drie heb ik de grofste gepakt en hier ook eens hetzelfde mee gedaan. Ik moet zeggen dit werkt uitstekend. Net zo snel, fijner en net zo duur als de andere variant van 3M. Denk overgens wel dat de glasvliesschijf wat eerder is versleten.
Denk dus dat ik toch maar aan de gang ga met de zachte glasvliesschijven.
Of denk ik er misschien toch iets te moeilijk over en is de scotch brite de beste optie? Ben gewoon bang om plaatwerk te vernielen, daar heb je later veel extra werk mee.
Hieronder de verschillende resultaten:
De afbijt
Het resultaat met de paarse scotch brite van 3M
Het resultaat met de (polijst) glasviesschijf
Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen
Nu kan ik dus gaan beginnen om alle onderdelen blank te maken met afbijt en een schuurschijf. Later wordt de auto nog wel licht gestraald, maar dat doen we pas na het grote laswerk.
Ben dus een beetje aan het experimenteren geweest met de afbijt en diverse schuurschijven op een deel van de auto die niet meer wordt gebruikt om te kijken wat de beste oplossing hiervoor is.
Afbijt hoeven we niet zo moeilijk over te doen, dat is gewoon een kwestie van dik aanbrengen en het er dan (na een tijdje) met een plamuurmes afsteken/schuiven. Ben er wel achter gekomen dat je afbijt alleen op de grote vlakken moet smeren, want de kleine hoekjes krijg je het nooit meer uit en die zijn later dus voor de straler. Weer wat geleerd
De schuurschijf is wel een beetje uitzoeken, want je wilt tenslotte wel een schijf die enigzins snel werkt en niet te hard slijt, maar het allerbelangrijkste die mooi werk maakt, zonder te veel materiaal weg te halen. Twee auto spuiters raden mij aan de welbekende paarse scotch brite te gebruiken van 3M en hiermee langzaam draaiend op de boormachine mee aan de gang te gaan. Deze dus maar eens opgehaalt en aan het proberen geweest op mijn proefstuk. Maakt inderdaad mooi werk en als je de boormachine maar niet te hard laat draaien krijg je ook geen vonkjes, wat dus duid op te veel wrijving in het metaal. Overgens vond ik in mijn beleving dat hij toch nog wel wat krasjes in het metaal maakt. Nu zal dit met het straalwerk en daarna spuiten van epoxy wel weg zijn, maar toch lijkt het me beter zo fijn mogelijk schuurmateriaal te gebruiken.
Nu had ik thuis nog een set liggen van speciale glasvliesschijven in drie verschillende varianten wat betreft grofheid. Deze set is er normaal gesproken voor om voorbewerkingen voor het polijsten te doen, dus dit zijn hele zachte schijven. Van deze drie heb ik de grofste gepakt en hier ook eens hetzelfde mee gedaan. Ik moet zeggen dit werkt uitstekend. Net zo snel, fijner en net zo duur als de andere variant van 3M. Denk overgens wel dat de glasvliesschijf wat eerder is versleten.
Denk dus dat ik toch maar aan de gang ga met de zachte glasvliesschijven.
Of denk ik er misschien toch iets te moeilijk over en is de scotch brite de beste optie? Ben gewoon bang om plaatwerk te vernielen, daar heb je later veel extra werk mee.
Hieronder de verschillende resultaten:
De afbijt
Het resultaat met de paarse scotch brite van 3M
Het resultaat met de (polijst) glasviesschijf
Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen
Re: '52er GMC pick up truck
Niet te bang zijn voor schuurkrassen op blank staal. Er komen nog primerlagen en spuitplamuur overheen. Manier 1 zeg ik dus
Re: '52er GMC pick up truck
Rijdt deze ondertussen al of geen updates meer in 2 jaar?
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Chassis is bijna klaar. Nu bezig om de cabine passend op het chassis te maken en een nieuwe laadbak.
Helaas gaat het niet snel maar wel mooi.
Helaas gaat het niet snel maar wel mooi.
Re: '52er GMC pick up truck
Goed om te horen dat er toch nog progressie is, beter traag dan niets.... Af en toe een paar fotootjes en iedereen weer tevreden
-
- Posts: 1163
- Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Mooi inderdaad dat er progressie is, ff het hele topic weer doorgelezen, doorloop hetzelfde pad met een c10, ben heel benieuwd naar het frame omdat ik hier zelf ook niet overuit ben hoe we dit willen doen. Heb je dit door iemand in Nederland laten doen?
Re: '52er GMC pick up truck
damn wat een project en wat een uitdaging, mooi mam
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
-
- Posts: 569
- Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Mooie ruimte
Re: '52er GMC pick up truck
Zeker erg mooi, jammer dat je niet meer foto's hebt van alleen het chassis.
Re: '52er GMC pick up truck
Welke kleur ga je hem eigenlijk geven?
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: '52er GMC pick up truck
Domme vraag misschien, maar hoe krijg je zo'n nieuw chassis eigenlijk op kenteken?