'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

SuperSport wrote:wat een gave pickup is dit aan het worden, ook mooi die dikke velgen eronder lekker gevulde spatborden :D

Bedankt, we gaan er zeker iets moois van proberen te maken. De velgen zijn niet die er uiteindelijk onder gaan komen, maar de maat is wel goed voor de voorzijde. Achter worden het ook wel 20'', maar dan met 295/30-20. Voor is het zoals nu 255/35-20.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Ziet er goed uit, maar kan je met je voorwielen nog sturen zo diep in je wielkasten?
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by BBeths »

Ik vind dit eigenlijk wel hele mooie velgen eronder...
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

takel wrote:Ziet er goed uit, maar kan je met je voorwielen nog sturen zo diep in je wielkasten?

De wielen staan er nog gewoon los onder en nog niet exact op positie. Ze zullen dus nog iets naar binnen komen. Ik wil me ook aan de maat houden van de spoorbreedte wat op het kenteken staat aangezien diy gemakkelijk is na te meten bij een eventuele grote controle.
Gr mark
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

BBeths wrote:Ik vind dit eigenlijk wel hele mooie velgen eronder...
Ik moet je ook wel toe geven dat het niet gek lijkt inderdaad. Maar toch ga ik voor de grote 5 spaaks aangezien dan mijn remmen beter tot zijn recht komen.
Twijfel er trouwens ook aan of die spaken het wel aan kunnen, dat is namelijk het enige waar het hart van de velg aan hangt.
Gr mark
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Mark Sulman wrote:
De wielen staan er nog gewoon los onder en nog niet exact op positie. Ze zullen dus nog iets naar binnen komen. Ik wil me ook aan de maat houden van de spoorbreedte wat op het kenteken staat aangezien diy gemakkelijk is na te meten bij een eventuele grote controle.
Gr mark
Spoorbreedte is alleen maar te controleren als je ook de originele maat velgen eronder heb. Zal ik me dus niet zo druk om maken 8)
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by JurgenS »

In België wordt de spoorbreedte opgegeven voor het midden van de band. Als je dan andere spoorbreedte zou hebben kan je dit nog wel een beetje opvangen met de backspacing maar andersom zonder de spoorbreedte te veranderen zou je al afgekeurd kunnen worden als je wielen niet de correcte backspacng hebben. :?

Alles voor de veiligheid hier hoor :o
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

In Nederland mag de spoorbreedte 2% afwijken van wat op het kenteken staat. Denk dat deze marge is gesteld voor eventuele andere wielen. Wil in ieder geval binnen de 2% tolerantie blijven van het origineel.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Mark Sulman wrote:In Nederland mag de spoorbreedte 2% afwijken van wat op het kenteken staat. Denk dat deze marge is gesteld voor eventuele andere wielen. Wil in ieder geval binnen de 2% tolerantie blijven van het origineel.
Ja en?? Als jij dikke brede velgen eronder zet kan je de buitenkant gemeten spoorbreedte wel maken maar dan klopt de hart/hart maat van de spoorbreedte niet meer.

Kortom als je veel bredere velgen gaat gebruiken klopt er toch nooit geen bal meer van :D

Elke rdw/apk keurmeester begrijpt dat dat af gaat wijken als je bredere velgen monteer dus lekker je eigen ding doen! :thumbs:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Vrijdag mijn onderdelen opgehaald. Nu gaan we als volgende stap aan het basis chassis beginnen. Dan komt er eindelijk eens iets in beeld :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Mark Sulman on Sun Jul 07, 2013 2:23 pm, edited 1 time in total.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Mooie hebbe dingetjes hoor! :thumbs:

Maar zijn die kruiskoppelingen om zelf in de as te lassen? Waarom laat je dat niet geheel in Nederland doen?

Staat wel een spelfout op je klok, er staat Mark Williams, maar dat moet Mark Sulman zijn neem ik aan! :P
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

takel wrote:Mooie hebbe dingetjes hoor! :thumbs:

Maar zijn die kruiskoppelingen om zelf in de as te lassen? Waarom laat je dat niet geheel in Nederland doen?

Staat wel een spelfout op je klok, er staat Mark Williams, maar dat moet Mark Sulman zijn neem ik aan! :P

Bedankt!

De kruiskoppelingen zijn inderdaad ervoor om er zelf in te lassen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik dan zeker weet dat ik kwalitatief hetzelfde heb als de klok en dat het ook allemaal op mijn cardan as past en op de automaatbak.

Wat de klok betreft. Komt inderdaad dicht in de buurt van mijn naam :lol: , maar hij is bij Mark Williams gemaakt en niet door mij, dus vandaar toch maar zijn naam :P
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by takel »

Bijzonder wat je allemaal overhoop haalt hoor!

Laat je de zelfgemaakte as nog wel uitbalanceren??
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

takel wrote:Bijzonder wat je allemaal overhoop haalt hoor!

Laat je de zelfgemaakte as nog wel uitbalanceren??

Uiteraard wordt de as nog wel volledig uit gebalanceerd.
Zelfgemaakte as is misschien een beetje een groot woord. Het laswerk wordt namelijk door een bedrijf gedaan en daar ga ik gewoon meehelpen. Het opbouwen en inbouwen van de componenten doe ik zelf.

Dat we de as zelf gaan maken had overgens nog een reden en dat is dat het laswerk in de states niet altijd even mooi is (en design speelt ook een grote rol) :lol: .
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Pavement Pounder »

Mooi bezig, Nieue Gear Vendors ook ?
Post Reply