'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

En natuurlijk als klap op de vuurpijl kan ik ook nog even bij jouw kanon kijken, als dat is toe gestaan :)[/quote]

dat mag hoor mark ,maar handen in je zakken houden he :lol:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Wees maar niet bang, durf er haast nog niet naar te kijken denk ik :D
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Hey Mark, je plannen klinken goed! :thumbs:

Heb je al een idee welke motor je erin gaat bouwen? Zit er trouwens al een Nederlands kenteken op je wagen??
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

pvz wrote:Hey Mark, je plannen klinken goed! :thumbs:

Heb je al een idee welke motor je erin gaat bouwen? Zit er trouwens al een Nederlands kenteken op je wagen??
Hey hallo,

Ben wel van plan om een blok geheel zelf te gaan bouwen en met drukvulling. Weet alleen nog niet of het een supercharger wordt of een twin turbo.

Ik heb verder nog geen nederlands kenteken, maar ben hier wel mee bezig.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Image

Lijkt je zoiets niet mooi in je pick up?? 8)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Ja precies, dit is nou net een blok voor mij :D .
Heb dit (Nelson) blok wel al zien staan, alleen wist ik niet wat ik zag, toen ik de prijs zag :lol:

Ben trouwens wel vrijwel zeker dat het zoiets worden moet, maar dan zelfbouw.
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by bezerk »

als je zoekt naar paris of parish, die heeft enorm veel vermogen uit een stock 5.3 liter blok gehaalt met een simpele turbo. ook heeft ie een pickup met een lsx blok die dik 1000pk levert, allemaal spul wat redelijk voor een budget te bouwen valt.
ben benieuwd wat het gaat worden.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Mark Sulman wrote:Ja precies, dit is nou net een blok voor mij :D .
Heb dit (Nelson) blok wel al zien staan, alleen wist ik niet wat ik zag, toen ik de prijs zag :lol:

Ben trouwens wel vrijwel zeker dat het zoiets worden moet, maar dan zelfbouw.
Ja de prijzen zijn flink :( maar als je gaat kijken wat elk onderdeel apart kost is dat ook niet misselijk :? Ga alleen maar eens een geschikt onderblok, goede koppen, nokkenas, krukas, zuigers, 2 goede turbos, inlaatmanifold, aangepast computersysteem enzovoort aan onderdelen halen.. dan nog de kosten voor het machinewerk.. Dan ben je al een aardig bedrag kwijt.. :( Maar dan heb je ook wat :thumbs:

Hoe bedoel je trouwens dat je met het kenteken bezig bent? De wagen ligt toch uitelkaar?
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Klopt helemaal dat als ik het blok zelf bouw het ook niet goedkoop is. Maar wilde altijd al graag zelf zo'n blok bouwen en die kans heb ik nu. :)

Wat betreft het kenteken. Klopt helemaal. Ik heb de auto momenteel uit elkaar liggen, maar omdat de plannen in de tijd zijn veranderd moet ik hem nu eerst weer opbouwen en zorgen dat ik een kenteken krijg :oops:.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Martin71RS »

$35.000 is serieus, maar dan heb je een turn key low maintenance blok helemaal compleet met een ongekend hoog vermogen. Als je naar dat soort levels wil is dit de makkelijke weg, het hele trail en error pad (en dat kost ookdik!!) is al door een ander gedaan.

Als ik voor zo'n setup zou gaan kocht ik dat blok "in a heartbeat"

maar goed, ik ga je project volgen en kijken wat er gebeurd 8)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Martin71RS wrote:$35.000 is serieus, maar dan heb je een turn key low maintenance blok helemaal compleet met een ongekend hoog vermogen. Als je naar dat soort levels wil is dit de makkelijke weg, het hele trail en error pad (en dat kost ookdik!!) is al door een ander gedaan.

Als ik voor zo'n setup zou gaan kocht ik dat blok "in a heartbeat"

maar goed, ik ga je project volgen en kijken wat er gebeurd 8)
Klopt helemaal wat je daar zegt, maar ik wil zelf het hele trail en error pad eens belopen, omdat je op deze manier zeer veel verstand krijgt van dit soort motoren en de mogelijkheden er voor.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Als je het ziet zitten om zo'n motor te bouwen moet je dat zeker doen! Heb ik alleen maar heel veel respect voor! :thumbs:
Zoek anders een keer contact met Jacco (elcamino59) die kan je vast en zeker een paar tips/adressen geven waar je wat mee opschiet.

Het lijkt mij zeker slim om nu al een kenteken te regelen, de RDW zal het denk ik niet zonder slag en stoot afgeven als er een biturbo motor en rondom onafhankelijke wielophanging onder je wagen zit :D
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Haha nee precies, dan kan ik wel fluiten naar een kenteken. Ik ga de auto nu eerst in elkaar zetten met een 350 v8 blok of zoiets, zodat ik 8cil op kenteken krijg. En krijg ik dan de papieren, dan kan het gaan gebeuren.

Wil onder andere komende zaterdag ook nog even spreken over misschien een compleet custom chassis, zodat ik het oude origineel kan behouden (vind het stiekem toch zonde om zo'n oud chassis te verslijpen :lol: ). Maar daar hebben we het nog wel even over.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Dat is ook een beter idee naar mijn mening :)

Dan kan je het chassis en de voorwielophanging in precies dezelfde stijl als achter maken 8)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Gister mijn achteras behuizing op gehaald.
Precies wat ik zocht :thumbs: .

Rest van de dag bij pvz service geweest, waar ik zeer goed op de hoogte ben gebracht en goede ideeen heb gekregen voor mijn chassis en ophanging. :thumbs:


Image
Image
Image
Image
Post Reply