'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

elcamino59 wrote:nee dat hadden we nog niet door :? :lol: je springt van de hak op de tak .
en een twin turbo kan je overal op bouwen ,ik probeer je aleen te wijzen op alles wat er nog bij komt kijken .
Ja dat wordt ook zeker wel gewaardeerd :thumbs: . Waarschijnlijk hebt u in het begin net zo als mij gedacht, alleen was er toen niemand die u waarschuwde :lol:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Thing »

dat hemi verhaal kan vervuld worden.... Pm me dan...

Je kan in mijn ogen beter een goed onderblok in elkaar zetten en een paar 'bolt-on' kits in de vorm van (custom gebouwde) injectie en 1 procharger

heb je veeeeeelll meer lol van dan wat je nu in je hooft heb/had
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Kan je geen donorwagen in Amerika kopen waarin alle spullen zitten die je kan/wil gebruiken? motor, bak, overbrenging, koelers, electronica, remmen, stuurhuis, enzovoort, enzovoort.. Dat is al een duur lijstje aan onderdelen..

Ik zag laatst enkele (drag)race wagens te koop staan voor prijzen waar je die spullen zelf niet voor kan aanschaffen..
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Hey hallo,

Ja misschien dat dat ook wel iets is alleen weet je dan nooit precies wat je koopt en dat soort motoren zijn meestal goed gebruikt.
Maar waar zag je die auto's staan dan??
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories

Mark dit is ook vett ,een 12,500 dollar kostende viper met paxton supercharger . check it out .http://www.racingjunk.com/category/1154 ... viper.html
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by pvz »

Meeste links had ik van Jacco gekregen :D Ebay, Racingjunk, racecarsdirect.com en zo zal een kwartiertje googlen nog wel een paar sites opleveren.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Bedankt voor je link, alleen is dit niet helemaal de smaak van mij. Dit past niet bij een hotrod look.
Eigenlijk heb ik verder voor de rest van de auto mijn besluiten wel al gemaakt. Chassis en ophanging wordt gewoon custom gemaakt. Moet alleen nog een motor hebben waar ik dus nog steeds goed over na moet denken. Een bijkomende reden dat ik zelf een blok wil opbouwen is dat ik eerst alleen een onderblok en koppen moet hebben, zodat de maat van het blok bekend is, en het chassis en ophanging gemaakt kan worden. Zo kan alles een beetje door gaan terwijl ik met mijn motor verder kan bouwen.
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

er staat zo veel te koop , gewoon al die sites af speuren . en koop geen gebruikt carter ( leeg blok ) want die dingen zijn negen van de 10 keer gelast en aan alle kanten gerepareerd . kun je beter wat meer uit geven .
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

ja precies, ik heb al een prijs opgave laten maken bij Keith Black voor een bare 572 aluminium Hemi block.
Even afwachten dus op een reactie.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Thing »

zoek een mock-up(plastic) engine... Dan hoef je je goeie blok niet in een te bouwen chassis leggen met alle gevolgen van dien.....

Geen kaal onderblok!!! Krukas drijfstangen en zuigers erin laten zetten!!
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Thing wrote:zoek een mock-up(plastic) engine... Dan hoef je je goeie blok niet in een te bouwen chassis leggen met alle gevolgen van dien.....

Geen kaal onderblok!!! Krukas drijfstangen en zuigers erin laten zetten!!
Oke, dus gewoon voor een short block gaan.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Dit bericht kreeg ik van Keith Black:

Keith Black Street HEMI/440 blocks are dry liner blocks and sell for $5,250.00. If you need the block drilled for hydraulic lifters the block price is $5,600.00. The block is made to run in applications that need to circulate water without the worry of water getting into the oil. The water never touches the sleeve; instead it flows around the aluminum bore the sleeve fits into.



Good for applications up to 2,500hp+ when ordered with 1/2" head studs.



As with all Keith Black HEMI/440 blocks:

All head stud holes are "blind" holes.
Deck heights from 9.600 to 11.225. (Low deck 440 block and +.500 deck orders add $100.00)
Max bore is 4.500" with max stroke at 5.250".
Strokes over 4.500 require a stroke clearance charge of from $250.00 up to $500.00 for the 5" stroke and aluminum rod use.
Choice of 440 or HEMI head bolt pattern at time of order.
Dual center cross bolts on center three mains available at no extra charge.
"Race Ready". All you need to do is a final wash and start assembling.
With the KB HEMI/440 blocks you receive:

Head Stud, Nut and Washer kit.
Cam Bearings installed and fitted, std sizes. 60MM and roller cam bearings available as an extra cost option.
Main Line finished honed.
Cylinder Sleeves finished honed.
both above operations performed with torque plates on both decks.
Lifter Bores finished to size.
Screw in rear dowel pins.
Front cover dowel pins.
Front cover stud and nut kit.
Pan stud and nut kit.
KB Aluminum screw in core plugs w/o’rings.
Race Ready Kit (includes oil galley pipe plugs & rear cam plug).
KB “Dog Bone” rear side seals.
KB rear crank seal.


Items different than the Chrysler Iron block:

Weight is 155 lbs compared with 255 lbs for the early 426 HEMI iron block and 275 lbs for the MOPAR Mega HEMI iron block.
The Keith Black aluminum 440 and HEMI blocks do not have a place for an internal oil pickup so you have to use an external pickup. Our Keith Black Cast Oil Pump was made for this application. You will have to purchase a pan with an external pickup, a remote filter mount and filter or filters (if you want dual filters).
Our aluminum block uses the HEMI early style 3 bolt motor mounts that bolt to each side of the block. The left or oil pump mount side has a different location for the top hole as compared to the early style HEMI so a modification would have to be made to the bracket. No "wedge style" mounts are on our blocks.
We do not drill the aluminum block for the stock mechanical fuel pump. All the "Street HEMI" and 440 blocks we have sold have been ordered for use with an electric fuel pump.


Misschien dat een Hemi 440 blok ook wel mooi is voor mijn toepassing, hier is ook wel 700pk uit te halen en hier is volgens mij ook meer voor te krijgen dan een 572 + een bijkomend voordeel dat, dat blok ook weer iets kleiner is, dus minder gewicht.
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

5600 dollar voor een lege motor .
koop nou maar gewoon een compleet onderblok dan ben je veel goedkoper uit !
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

elcamino59 wrote:5600 dollar voor een lege motor .
koop nou maar gewoon een compleet onderblok dan ben je veel goedkoper uit !
Ja oke, maar puur even voor een idee. Dan kan ik misschien eerst nog een plastic model kopen om het chassis mee te laten bouwen. Zo heb ik zo min mogelijk kans op beschadiging.
(bedankt thing :D )
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by wouterftw »

Het blijft dan nog steeds veel geld voor een leeg blok. Het is een erg mooi project, maar ben je niet gebonden aan een budget?
Post Reply