1970 Chevelle update

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by chevelletje70 »

Kleine update.

Ondertussen wat spullen binnen gehad.

Image


Heb vandaag maar eens de bench seat eruitgehaald en vond het tapijt erg vochtig rechtsvoor.
Image

En wat ik al had verwacht is waarheid kachelradiateur is lek,heb al een nieuwe liggen.
Image

gelukkig is er geen rottigheid ontstaan, maar van de de buildsheet is niks meer over helaas.
Image

Voor de rest ziet de bodem er perfect uit
Image

Heb nog wat oppervlakkig roest weggehaald en weer een mooi kleurtje gegeven
Image

Kan nog op 1 plek gaan kijken voor de buildsheet en dat is onder de tank.
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by Chevy Marvin »

Waar is jouw auto gebouwd? Hoop stiekem mijn build sheet ook nog te vinden.
Mijn interieur is nieuw, en de tank is ook al eens vervangen.
Hoop dat ze hem weer terug in de achterbank gestopt hebben :D
Onder het tapijt heb ik nog niet gekeken, en de stoel is te netjes om open te halen.
Misschien dat hij in het voorscherm zit, maar denk het niet.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by Texas Boy »

Waar zit het build sheet in een 72 El Camino :)


edit: gevonden

chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by chevelletje70 »

Chevy Marvin wrote:Waar is jouw auto gebouwd? Hoop stiekem mijn build sheet ook nog te vinden.
Mijn interieur is nieuw, en de tank is ook al eens vervangen.
Hoop dat ze hem weer terug in de achterbank gestopt hebben :D
Onder het tapijt heb ik nog niet gekeken, en de stoel is te netjes om open te halen.
Misschien dat hij in het voorscherm zit, maar denk het niet.
De mijne is in texas gebouwd.

Kan ook nog onder je hemeltje zitten.

Het zou mooi zijn als je em vind geeft je alle info
Texas Boy wrote:Waar zit het build sheet in een 72 El Camino :)


edit: gevonden

Hans succes met de camino mooi project
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by Chevy Marvin »

Wil graag bewijs hebben dat het een originele ss is, alles wijst erop maar geen bewijs.
Als ik niets vind maar even z'n oude baasje een brief sturen.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by chevelletje70 »

Weer even een update

Poosie terug ben ik begonnen met het verwijderen van de raamlijsten/ ramen/en vinyl top.

Vinyl Top eraf gehaald en alle lijmresten verwijdert(pokke werk) Dak zelf zag er goed uit
Image
Image

Mijn plan is om eerst het dak en raamranden aan te pakken en dakkie goeie laag verf te geven en dan weer even tuffen.


Ondertussen had ik een afspraak met Henk van www.henkz.nl gemaakt om even te kijken naar de chevy,
Henk is langs geweest en we hebben alles besproken.



2 weken terug was het zover.

Rick van http://www.bot-transport.nl/ heeft de chevelle opgehaald en netjes bij henk afgeleverd :thumbs:

Image

Ondertussen is Henk bezig met de chevelle en het resultaat mag er wezen :thumbs:
Image
Image
Image
Image
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1970 Chevelle

Post by 69ElCamino »

Ziet er goed uit!
Build sheet hunt is altijd spannend. In mijn 69 Camino heb ik nog een tweetal plaatsen over, namelijk onder het tapijt. (heb wel een lekkage gehad met koelvloeistof dus hoop niet dat ie daarmee is gaan hemelen) of in mijn hemeltje.

Nu ik er over na denk hebben ze ook een gat in de tunnel gemaakt voor een 4 speed. Dus de kans dat ik hem onder het tapijt aantref, wordt erg onaannemelijk.

Ik merk het vanzelf wel.

Ben heel benieuwd naar het resultaat van deze Chevelle. Het jammere vind ik alleen dat je niet de hoedenplank hebt mee laten nemen in spuiten en behandelen. Scheelt weer en nu was het makkelijk geweest.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by chevelletje70 »

69ElCamino wrote:Ziet er goed uit!
Build sheet hunt is altijd spannend. In mijn 69 Camino heb ik nog een tweetal plaatsen over, namelijk onder het tapijt. (heb wel een lekkage gehad met koelvloeistof dus hoop niet dat ie daarmee is gaan hemelen) of in mijn hemeltje.

Nu ik er over na denk hebben ze ook een gat in de tunnel gemaakt voor een 4 speed. Dus de kans dat ik hem onder het tapijt aantref, wordt erg onaannemelijk.

Ik merk het vanzelf wel.

Ben heel benieuwd naar het resultaat van deze Chevelle. Het jammere vind ik alleen dat je niet de hoedenplank hebt mee laten nemen in spuiten en behandelen. Scheelt weer en nu was het makkelijk geweest.

Ik hoop voor je dat je de build sheet vind, altijd leuk om erbij te hebben.

De hoedenplank bezit nog zn fabriekskleur en is netjes zonder roest gelukkig,vandaar dat ik em niet heb mee laten nemen met spuiten.

Het plan is om het een rijdend project te laten.
Ik wou eerst het dak en raamgoten aan laten pakken en daarna weer wat andere delen van de koets.

Dak zit lekker in de epoxie komt later weer vinyl toppie op terug.

Beetje bij beetje wil ik de auto aanpakken.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1970 Chevelle

Post by 69ElCamino »

Rijdend project
Ja zo dacht ik er ook over totdat mijn 4 speed weer moeilijk begon te doen en clutchplates begon te verwarmen en ik steeds meer irritatie puntjes tegenkwam. Het verschil met die van jou is denk ik dat jouw auto in een iets betere staat verkeerd dan mijn Texas driver.

En uiteindelijk nu ik zie hoe snel een auto achteruit gaat in het Nederlandse weer is het zoveel mogelijk conserveren van de auto geen slecht idee. Vandaar mijn project. Ik kan het beter een keer goed doen, beginnen bij de basis en dan stukje bij beetje geld er insteken waarbij ik begin bij de body en het chassis. Dan dat ik telkens wat geld er insteek om hem rijdende te houden waardoor je nooit weet wat er nu weer kapot zal gaan, omdat je niet weet wat er allemaal mis mee is en met het feit dat de basis steeds minder hard wordt en wegrot door het weer hier en ik geen zin heb om alleen met mooi weer buiten te komen als ik zeker weet dat er geen wolkje aan de lucht komt.

Nu weet ik straks over 4 jaar exact wat ik heb, wat ik heb vervangen en ik ken ieder boutje en moertje in de auto. Dat vond ik wel een prettig gevoel.

Daarnaast was er natuurlijk ook nog het smaak aspect. Ik wil te graag mijn eigen auto maken zoals ik hem wil :) en alleen rijden vind ik niet leuk. Dus zie hier mijn uitdaging: www.restore-a-classic.com
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by chevelletje70 »

69ElCamino wrote:69ElCamino
Je project ziet er goed uit :thumbs:
69ElCamino wrote:Dan dat ik telkens wat geld er insteek om hem rijdende te houden waardoor je nooit weet wat er nu weer kapot zal gaan, omdat je niet weet wat er allemaal mis mee is
Technisch was er aan de mijne al wat gedaan voordat ik em kocht.

Zijn wel een paar dingen wat er moet gebeuren(kachelradiateur) en veerring en bussen achteras,maar dat heb ik al liggen.

Beetje bij beetje pak ik de carroserie aan om em goed te conserveren,ook mede doordat het bedrijf waar ik werk er financiel slecht voorstaat moet ik rustig aandoen.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: 1970 Chevelle

Post by RickyV8 »

Ziet er goed uit! Vind dit echt een schitterend model!
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle update

Post by chevelletje70 »

Ondertussen weer een kleine update.

Nadat ik half juli werkeloos ben geworden,
is het project op een zeer laag pitje komen te staan.

Heb in de tussentijd de bodem kaal gemaakt en in de 2K epoxtie primer gezet.
Het is nog niet helemaal af.

Kleine impressie.
Image
Image
Image

Het vliegroest wat rechtsvoor was ontstaan heb ik weg gestraald en voor de rest helemaal geen ellende
Alles lekker opgeschuurd en in de verf gezet.

In November ga ik weer spullen bestellen, ga per 1 Oktober weer beginnen bij een oud werkgever van me dus dan hebben we weer om wat uit te geven.

Da
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1970 Chevelle

Post by 69ElCamino »

chevelletje70 wrote:
Technisch was er aan de mijne al wat gedaan voordat ik em kocht.

Zijn wel een paar dingen wat er moet gebeuren(kachelradiateur) en veerring en bussen achteras,maar dat heb ik al liggen.

Beetje bij beetje pak ik de carroserie aan om em goed te conserveren,ook mede doordat het bedrijf waar ik werk er financiel slecht voorstaat moet ik rustig aandoen.
Vervelend om te horen dat je werk is opgehouden zeg! Gelukkig heb je weer wat nieuws. Succes!

Ha ha dat was er bij mij ook aangedaan. Ha ha een lelijk gat in de bodemplaat en een warmlopende koppelingsplaat van een 4speed. Kansloos, maar wel de kans om er meteen een TH700 onder te hangen of zelfs een 4L80/4L60.
Verder liep de motor als een zonnetje, zelfs na 8 weken op de boot en een half jaar stil staan in Nederland.

Succes met die gave bak!
Last edited by 69ElCamino on Sun Sep 23, 2012 9:01 pm, edited 1 time in total.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1970 Chevelle

Post by 69ElCamino »

chevelletje70 wrote:
Technisch was er aan de mijne al wat gedaan voordat ik em kocht.

Zijn wel een paar dingen wat er moet gebeuren(kachelradiateur) en veerring en bussen achteras,maar dat heb ik al liggen.

Beetje bij beetje pak ik de carroserie aan om em goed te conserveren,ook mede doordat het bedrijf waar ik werk er financiel slecht voorstaat moet ik rustig aandoen.
Vervelend om te horen dat je werk is opgehouden zeg! Gelukkig heb je weer wat nieuws. Succes!

Ha ha dat was er bij mij ook aangedaan. Ha ha een lelijk gat in de bodemplaat en een warmlopende koppelingsplaat. Kansloos, maar wel de kans om er meteen een TH700 onder te hangen of zelfs een 4L80/4L60.
Verder liep de motor als een zonnetje, zelfs na 8 weken op de boot en een half jaar stil staan in Nederland.

Succes met die gave bak!
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1970 Chevelle update 2013

Post by chevelletje70 »

Heb ondertussen weer wat spullen binnen gekregen.

Image

Moest allemaal in de polo, maar t is gelukt

Image.
Image

Heb vandaag maar eens de kleppendeksels gemonteerd, er zaten edelbrock alu deksels op.

En van de kachel box de voorplaat van vervangen was weggerot door koelwater lekkage
Image
Image

Ga eerdags beginnen met het vervangen van de kabelbomen in de moterruimte.
Het is nu een externe geregende dynamo en dat word veranderd naar een intere geregelde dynamo
Voor de rest de airco , front light , en engine harness word vervangen.


Dan zal ik meer foto s bijvoegen
Post Reply