1966 Dodge Charger / Pro Touring

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
FoXar
Posts: 30
Joined: Sun Aug 14, 2011 4:51 pm

1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Hey iedereen, na enkele maandan als vaste bezoeker van dit forum heb ik besloten mij te registreren en de progress van mijn wagen hier bij te houden.

Sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een 1966 Dodge Charger, heb hem gekocht als restauratie project, helaas is de auto tussen kloof van restoreerbaar of schroothoop en ontbreken er ontelbare onderdelen van trims e.d. Ook zijn onderdelen voor deze 1st gen Chargers zeer moeilijk te vinden. Dus heb ik besloten er een pro-touring van te maken. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem zou willen maken dus heb ik hier enkele foto's van mijn wagen en een mockup die ik heb gemaakt om een idee te krijgen hoe ik hem min of meer zou willen hebben. Het interieur blijft wel zo veel mogelijk origineel, die kleine stuurtjes vind ik maar niets :p

Echter hoor ik graag jullie (ongezoute) meningen die ongetwijfeld meer ideeën in mij zullen opbrengen!

Image
(originele foto: http://www.flickr.com/photos/williamh/3 ... otostream/ )

Image

Image

Image

Image

Image

Mvg,
R. Johannes
Last edited by FoXar on Sun Aug 14, 2011 5:29 pm, edited 1 time in total.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Texas Boy »

Heb nog wat restanten liggen van mijn Charger, dacht wat weatherstrips en koplampen, bij interesse PB me, have fun
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Joost.... »

Kan zeker wat worden. Kont van de mockup vind ik wel een beetje ielig zonder bumper.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by smokey »

Heb je deze van Herman gekocht?
FoXar
Posts: 30
Joined: Sun Aug 14, 2011 4:51 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Hey Joost, thanks voor de tip, nu ik het herbekijk heb je inderdaad wel gelijk, of zen kontje moet dikker of de bumper moet erop (betwijfel wel dat de huidige bumper te herchromen valt en die in een kleurtje spuiten vind ik niet zo aantrekelijk :oops: )

Smokey, yeps dat klopt min of meer, is is die van Herman.. Maar, iemand anders heeft em van Herman gekocht en die heb ik dan weer overgekocht van hem want hij was er eigenlijk niets mee.. :)


Cheers,
R. Johannes
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by pvz »

Welkom!

Mooie basis voor een superwagen! Deze blijf ik zeker weer volgen :)
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Erik Firebird »

Hoi welkom

Je voorbeeld vind ik erg mooi, succes met de restauratie.

Erik
Ponti 73
Posts: 312
Joined: Wed Feb 18, 2004 11:28 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by Ponti 73 »

Welkom,

Dat kan een hele leuke wagen worden.

Image

Image

Of, als je echt durft apart te zijn. Een replica van Al Eckstrand's "Lawman"
Image

Succes met de restauratie.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by 69ElCamino »

Definitely go for the black one Ponti suggested. Wat een gave bak is die charger zo.

Mooi project en ik denk dat je de kleur van het interieur ook zeker zo moet laten. Rood met zwart is wel een rete heftige combinatie.
Wat een geweldig dashboard ook. Ik hou wel van de midden '60'er jaren dashboards met veel metaal. Zo anders als bij mijn 69 El Camino waar het allemaal plastic is.

Voorheen vond ik die chargers niet zo erg leuk, maar als je ziet wat je er van kan maken. In een woord geweldig. Leuk is ook om te zien dat hij er nog zo 'goed' uitziet. Geen dikke deuken, roestplekken of weggemoffelde lijnen door bondo.
of lijkt dat maar zo?
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by elcamino59 »

na dat ik chip foose wel eens zo,n charger onder handen heb zien nemen vind ik het een heel mooi model .
weer eens wat anders ,en ik vind je idee,n erg gewaagt die achterkant met die difuser er onder zou ik nog ietsje veranderen .
maar zo op het eerste gezicht vindt ik het er goed uit zien, maak er wat moois van .:thumbs:
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by 69ElCamino »

als onderdelen auto misschien een goede aankoop?

http://www.cars-on-line.com/54831.html (1967'er in Texas, op 128 mile vanaf Buffalo, TX)
Sorry is al verkocht, maar geen slecht idee om die in de gaten te houden
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Sloperijen

Post by HiP #2 »

Hans,

Kom jij eigenlijk vaak op auto sloperijen, of bel je wel eens een rondje voor parts of iets dergelijks?

Ik vroeg me af of daar nog wel eens een '42 plymouth tussen wil staan. Ik wil tzt een lijstje maken van missende onderdelen die ik graag zou willen hebben.

Nu is mijn vraag dus of ik dan bij jou aan het goede adres ben :)


gr Mark
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by TikiRalf »

die midden console is echt super :-) !!! succes met het project en we zien de foto's wel weer

cheers Ralf
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Sloperijen

Post by Texas Boy »

HiP #2 wrote:Hans,

Kom jij eigenlijk vaak op auto sloperijen, of bel je wel eens een rondje voor parts of iets dergelijks?

Ik vroeg me af of daar nog wel eens een '42 plymouth tussen wil staan. Ik wil tzt een lijstje maken van missende onderdelen die ik graag zou willen hebben.

Nu is mijn vraag dus of ik dan bij jou aan het goede adres ben :)


gr Mark
Denk dat het wat off topic word, maar kom niet echt veel op sloperijen, ik kan wel aanvragen forwarden naar wat sloperijen waar ik redelijke ervaringen mee heb of gewoon adressen doorgeven, sloperijen is vaak lastig zaken doen weet ik inmiddels uit ruime ervaring 8)
FoXar
Posts: 30
Joined: Sun Aug 14, 2011 4:51 pm

Re: 1966 Dodge Charger / Pro Touring

Post by FoXar »

Bedankt iedereen voor de fijne reacties!

@ Ponti 73, had die zwarte al eens gezien, bedankt voor de anderen te posten! Heb er ook aan gedacht misschien een replica te maken van een of andere raceversie maar heb hier dan toch niet voor gekozen, liever echt men "eigen ding".

@69ElCamino, thanks for the comment! Is zeker een gave die zwarte, mijn doel is om hme nog ruiger te doen lijken! De body is vrij hard, al vrees ik wel voor enkele verassingen want heb al een beetje bondo ontdekt, binnenkort weten we meer! Bedankt voor de tip, maar weet nog niet of het echt nodig is of neit voor zo'n onderdelen auto te kopen.

@elcamino59, bedankt! Over de diffuser ben ik het eens, heb hem ondertussen al aangepast maar is nog steeds niet 100% wat het moet zijn..

@Texas Boy enTikiRalf, zelf vind ik het geen probleem dat het soms wat offtopic gaat zolang er maar wat nuttige info instaat. Wat nu weer het geval was dus bedankt!

_____

Ondertussen ben ik weer wat aan 't photoshoppen geweest voordat ik effectief aan de wagen begin.. Een beetje verlaagd, nieuwe velgen, zwart kleurtje..
De zwarte velgen met rode outline brengen een beetje de kleur van het interieur terug (het interieur ga ik nou niet rood liggen photoshoppen :p ), vind het wel fijn zoals hij nu is! Maar nog niet perfect, die diffuser moet nogsteeds anders, dus als iemand extra ideetjes heeft hoor ik het graag :D

Image


Mvg,
R. Johannes
Post Reply