plymouth fury 68

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

plymouth fury 68

Post by zwam »

Ik heb aan jaar of 4 een plymouth fury, waar ik technisch bijna alles aan vernieuwd heb. Heerlijke auto om in te cruisen maar nu het meeting seizoen een beetje gestopt is ben ik begonnen. De auto zit voor een groot gedeelte nog in de orginele lak en dat is nu wel een beetje op, deuk(jes) rondom, geen laswerk! Ga vanaf nu demonteren en kaalschuren en strakmaken. De kleurstelling is al 100% zeker maar dat komt later wel aan bod.

Begin demontage:

Image

Image

Image

Image
feulforall
Posts: 280
Joined: Mon Jul 03, 2006 11:41 am

Re: plymouth fury 68

Post by feulforall »

ik vind het een ontzettend gaaf model

ben benieuwd.... 8)

ga je ook motorische de boel pimpen ???
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: plymouth fury 68

Post by zwam »

onder de kap blijft het zo, motor is netjes en loopt goed. Alles heb ik er netjes laten uitzien en verschillende zijn dingen nieuw.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: plymouth fury 68

Post by Mark Sulman »

Ik ga hem volgen, succes :thumbs:
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: plymouth fury 68

Post by zwam »

Een klein stukje verder

Image

Image

Image
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: plymouth fury 68

Post by Thompson »

Die ziet er nog lekker hard uit inderdaad! Import uit een van de zuidelijke staten?
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: plymouth fury 68

Post by zwam »

De auto is (ff uit me hoofd) in 1998 in nederland gekomen, er is wel mee gereden maar ook veel binnen stilgestaan
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: plymouth fury 68

Post by morpheus »

vet model, ziet er inderdaad nog erg hard uit, ga dit project ook zeker volgen

Gr Morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: plymouth fury 68

Post by aduynis »

zwam wrote:De auto is (ff uit me hoofd) in 1998 in nederland gekomen, er is wel mee gereden maar ook veel binnen stilgestaan
ik denk dat deze zon jaar of 8 in opmeer lekker in de loods heeft gestaan en id niet veel naar buiten is geweest :)
zwam
Posts: 613
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:22 pm

Re: plymouth fury 68

Post by zwam »

klopt ja, weet je nog meer?
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: plymouth fury 68

Post by TikiRalf »

Leuke wagen :) en top dat je hem helemaal in orde gaat maken keep m on the road en enjoy !!
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: plymouth fury 68

Post by aduynis »

zwam wrote:klopt ja, weet je nog meer?
auto is van gerrit geweest beste man had op een gegeven moment iets van 20 auto's en ging toen opruimen het interieur heeft hij er in laten zetten.
eerste paar jaar kwam ze nog regelmatig op de weg maar toen jaren achter in de loods tussen de rest v/d auto,s auto was verrassend gaaf .
hij heeft hem zelf gekocht van iemand uit grootebroek en die heeft haar bij de lokale garage vdaan waar ze als import aankwam .
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: plymouth fury 68

Post by mr bean »

California import ,de laatste US eigenaar was een UCLA student met een chinese achternaam.
Dat ik hem op NL kenteken zette zat de kofferdeksel aan de binnenzijde nog vol met memopapiertjes geplakt met de namen van (denk) zijn medestudenten.
De Fury zat in een partij auto die door een handelsonderneming naar NL was geimporteerd.
Er zaten diverse auto's tussen o.a 65er Thunderbird, 64 Cadillac Coupe de Ville meerdere Lincoln Continentals met suicide deuren El Camino etc.
Gerrit heeft de auto een paar keer uitgeleend aan een kennis van mij,die is er 2 keer mee naar de SNC gereden en 2 keer op sleep terug.
De 1e keer liep de waterpomp eruit waardoor de koelvin loskwam en tegen de motorkap aansloeg,2e keer benzinepomp stuk.Er zit dus wel een beetje Christine in :D
aduynis
Posts: 304
Joined: Tue Jan 04, 2005 5:02 pm

Re: plymouth fury 68

Post by aduynis »

haha zo komt er steeds meer info vdaar :)en laten we de gebroken kruiskoppeling niet vergeten :?
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: plymouth fury 68

Post by mr bean »

en de bevroren snor :D
Post Reply