NOVA 68 foto's

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Martin71RS »

TOP! je gaat lekker...nu t laatste stukje nog... waarom is ie niet gelijk in kleur gegaan? ga je nog weer schuren?

Martin
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Martin71RS wrote:TOP! je gaat lekker...nu t laatste stukje nog... waarom is ie niet gelijk in kleur gegaan? ga je nog weer schuren?

Martin
Ze is in de spuitplamuur gegaan om de kleine oneffenheden/gaatjes weg te spuiten en zal hem nu even moeten laten staan zodat de spuitplamuur lekker kan zakken en kan uit werken, daarna zal ik hem schuren en probeer om op zo min mogelijke plekken er door te gaan zodat het in de nat n nat kan, mocht ik er wel op aan aantal plaatsen door gaan zet ik hem denk nog in de grondverf
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Green-Hornet »

Goed bezig,hoeveel potten plamuur zijn erop gegaan?


Zou voor de grondlak gaan I.p.v nat in nat,wel iets meer werk.
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Green-Hornet wrote:Goed bezig,hoeveel potten plamuur zijn erop gegaan?


Zou voor de grondlak gaan I.p.v nat in nat,wel iets meer werk.
eerlijk gezegt heb ik geen idee hoeveel potten er in zijn gegaan, Marck heeft hem maandag middag in de spuitplamuur gezet en ik was vrij die dag dus was er alleen in de ochtend om me auto klaar te zetten en te ontvetten. De volgende dag heb ik hem uit de spuit cabine gehaald en trof ik hem zo aan :P

voor dat de laatste laag op de auto gaat doe ik hem polijsten zodat alle structuur uit de lak is daarna gaat de blanke lak er op dus het maakt niet heel er veel uit (als het goed is zie je het verschil niet strax) het enige waarom ik er grond verf op zou zetten is om geen vlekken door de kleur te zien
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Green-Hornet »

En minder kans op schuurkrassen
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Green-Hornet wrote:En minder kans op schuurkrassen
Daar heb je een punt. Ik denk ook dat ie de grondverf in gaat
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by SuperSport »

Zelfs de loods is naar de auto vernoemd :lol:

Is mooi aan het worden en het leuke is dat je het allemaal zelf doet,

Succes met je project 8)
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by Gearz »

Super gaaf model, ga je de cowl induction motorkap weer gebruiken ?
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Gearz wrote:Super gaaf model, ga je de cowl induction motorkap weer gebruiken ?
Vorig jaar heb ik op de king cruise deze 2 nova's gezien en had toen besloten om de cowl hood er toch op te laten zitten (daarvoor twijfelde ik nog)

Image
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by Astrovan »

Goed bezig Jeroen. Leuk om ook even tijdens SNC en King cruise met je gesproken te hebben.

Er zit progressie in. Wat is de planning om hem in de kleur te hebben?
Oh ja, kleur. Welke gaat het worden.....? moeilijk hè.

Enneh, als je nog een Nova motorkappie over hebt, ik weet nog wel iemand die er 1 zoekt :!:

Succes

Bram
arjan70
Posts: 51
Joined: Tue Nov 17, 2009 11:22 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by arjan70 »

Hoi, ik volg je project al een tijdje. Ben benieuwd hoe die word!heb zelf ook een nova uit 72.
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Astrovan wrote:Goed bezig Jeroen. Leuk om ook even tijdens SNC en King cruise met je gesproken te hebben.

Er zit progressie in. Wat is de planning om hem in de kleur te hebben?
Oh ja, kleur. Welke gaat het worden.....? moeilijk hè.

Enneh, als je nog een Nova motorkappie over hebt, ik weet nog wel iemand die er 1 zoekt :!:

Succes

Bram
Ja kheb al een aantal dingen van je camaro afgekeken op de meeting en een paar ideetjes die je vertelde waar ik nog niet aangedacht had.

Ja de kleur is echt lastig, maar voor ik begon had ik antraciet in me hoofd en was er al verschillende keren vanaf gestapt... wilde miss dronker groen, subaru blauw, mat zilver, of een two tone mat zilver/ antraciet. Maar ga toch voor me eerste gedachte (maar aangezien er nog tijd zat is zal ik ongetwijfeld nog wel een keer van gedachte veranderen)

een motorkap heb ik niet over
hier heb ik trouwens al me spullen besteld wat betreft lijsten en rubbers, alles is op voorraad
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000080e

wat ik wel over heb en nog punt gaaf is de rear tail panel moulding
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... 5Z5Z5EAALD

en een voor en achter bumper van miss 2 jaar oud waar op de buiten kant geen krasje of deukje zit (kheb polyester bumpers besteld)
Hoi, ik volg je project al een tijdje. Ben benieuwd hoe die word!heb zelf ook een nova uit 72.
volgens mij heb ik je auto meerdere malen op de meeting in den haag gezien
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by Astrovan »

nova68 wrote:
Ja kheb al een aantal dingen van je camaro afgekeken op de meeting en een paar ideetjes die je vertelde waar ik nog niet aangedacht had.
Oeps, te veel verteld :?

Heb je deze Nova al eens bekeken? is Novacaine uit Overhaulin. Is door Foose gestyled. voorbumper is wel cool. Houtskool zwart. Ook wel apart.
http://www.hubgarage.com/mygarage/novak ... cles/35917
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Oeps, te veel verteld :?

Heb je deze Nova al eens bekeken? is Novacaine uit Overhaulin. Is door Foose gestyled. voorbumper is wel cool. Houtskool zwart. Ook wel apart.
http://www.hubgarage.com/mygarage/novak ... cles/35917
Nja teveel verteld... liep met een aantal dingen in me hoofd en daar dacht jij anders over, maar zo als die nova in de link, dat bedoelde ik met verstralers in de bumper integreren en dan boven de lichten een bolling creëren en geen opening verder + de bumpers dichter op de auto zette, je krijgt dat een veel dikkere look vind ik omdat alles dichter op elkaar zit

maar wat de eigenaar van de nova in de volgende link heeft gedaan vind ik ook strak http://image.popularhotrodding.com/f/11 ... ernova.jpg
Post Reply