NOVA 68 foto's

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
User avatar
nova68
Posts: 108
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 » Fri Nov 28, 2014 12:05 am

dankzij de dropped spindels van rookie classic parts was de voorkant ruim 5 cm gezakt en achter stond ie vervolgens nog te hoog dus opzoek gegaan naar verlagings veren, een vriend van me had nog een paar qa1 dempers liggen en die passen perfect ( dat wordt me kerst cadeautje :D )

Image
Image

na het plaatsen van de dropped spindels

Image

zowel voor als achter verlaagd hoe het er nu bij staat

Image

aangezien er nu 0 veerweg is en de wielen de wielkasten zouden raken, en ik 4 nieuwe velgen wil aanschaffen laat ik me achter as in korten... ik heb nieuwe moser steek assen die 4,5 cm korter zijn dan me huidige steek assen dus me as zal 9 cm ingekort worden.

Image
Image

ook ben ik begonnen aan een middenconsole die bekeeld zou moeten worden als het klaar is, hier in wil ik wat metertjes in weg werken en een opberg vakje hebben... verder niks, gewoon simpel

me broertje zit in de camper bouw dus die is vrolijk aan de slag gegaan

Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Youngtimer
Posts: 108
Joined: Fri Aug 01, 2008 7:53 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Youngtimer » Sat Nov 29, 2014 2:20 pm

hoe heb je bovenkant zo kunnen plooien,
gr
dirk

User avatar
nova68
Posts: 108
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 » Sat Nov 29, 2014 8:40 pm

dat zijn 3 lagen buigplex, dat is flexibel hout met een laagje kunststof in het midden.
Je maakt een mal waar je hem overheen wil trekken en je spuit hem vervolgens in met lijm als je dan 3 lagen buigplex hebt buigt het niet meer terug in zijn oude vorm

JurgenS
Posts: 561
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by JurgenS » Sun Nov 30, 2014 12:12 pm

nova68 wrote:vandaag kom de compu shift 2 bij sixpack speedshop binnen :D :idea: :thumbs:
Waarom heb je voor de compushift gekozen? Ik ben ook aan het kijken naar een stand alone transmissions controller en die compushift is ongetwijfeld goed maar kost dan ook het dubbele van de andere....

User avatar
nova68
Posts: 108
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 » Sun Nov 30, 2014 7:05 pm

Waarom heb je voor de compushift gekozen? Ik ben ook aan het kijken naar een stand alone transmissions controller en die compushift is ongetwijfeld goed maar kost dan ook het dubbele van de andere....[/quote]


arjan van american service point is een goeie vriend van me en bouwt regelmatig 4l80e versnellings bakken in voor klanten met een compushift

het is plug en play en vrij makkelijk aan te sluiten
hufterproof ( tuurlijk alles kan kapot maar het is niet echt storings gevoelig )
je hebt een display waar op alles in gesteld kan worden zonder veel moeite zoals een laptop er naast.
maar eigenlijk ben ik gewoon van arjan zijn advies en ervaring uit gegaan.

User avatar
nova68
Posts: 108
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 » Tue Mar 24, 2015 10:51 pm

me achteras er weer onder vandaan gehaald omdat ik hem te breed vond dus is ie nu ingekort. en gelijk maar ff gespoten

Image
Image
Image
Image
Image

me versnellingsbak er onder uit om een 2500 stall converter te plaatsen en een nieuwe baksteun van g force
Image
Image
Image
Image

een nieuw setje wilwood brakes ligt klaar om te monteren... net als de shocks die ik besteld had
Image

over een paar weken komt me dashboard binnen van dakota
Image

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7839
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Pavement Pounder » Wed Mar 25, 2015 8:03 am

Gaaf. Dat koste wel wat zeker die converter ?

User avatar
nova68
Posts: 108
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 » Wed Mar 25, 2015 9:23 pm

ik zou niet meer weten... kheb hem al een jaar op de plank liggen, geloof dat ik rond de 600 kwijt was

User avatar
arjan70
Posts: 51
Joined: Tue Nov 17, 2009 11:22 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by arjan70 » Wed Mar 25, 2015 9:27 pm

He, ziet er allemaal gelikt uit!
Van de zomer wedstrijdje?
Erg gaaf! goed bezig jeroen!

User avatar
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by SuperSport » Thu Mar 26, 2015 11:45 pm

Lekker project goed bezig

User avatar
mercury1970
Posts: 3732
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by mercury1970 » Fri Mar 27, 2015 9:47 am

2500 stall ? Dit is voor straatgebruik? Ben benieuwd hoe je dat bevalt; heb nu een 1300 stall erin en vind de slip al veel, eerlijkheid gebied me te zeggen dat de bijpassende nokkenstok nog op het schap ligt..... :D

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7839
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Pavement Pounder » Fri Mar 27, 2015 9:55 am

Ik heb ook 2500 stall in mijn 4l80e dat is het mooie van deze bakken dat je een lockup hebt als je eenmaal op cruise snelheid bent.

User avatar
mercury1970
Posts: 3732
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by mercury1970 » Fri Mar 27, 2015 1:53 pm

Pavement Pounder wrote:Ik heb ook 2500 stall in mijn 4l80e dat is het mooie van deze bakken dat je een lockup hebt als je eenmaal op cruise snelheid bent.
Ik doel meer op het optrekken; dan moet je toch minimaal je stall speed draaien voordat ie begint te bewegen en dan lijkt me 2500 veel......

User avatar
Pavement Pounder
Posts: 7839
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Pavement Pounder » Fri Mar 27, 2015 3:47 pm

Ja maar begint bij 1000 rpm toch al een beetje met kruipen.
Maar voet op de rem en dan gas tot dat je gaat spinnen is 2500 rpm.

User avatar
nova68
Posts: 108
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 » Sat Mar 28, 2015 6:55 am

Dit is jouw bak geweest Marco... ik heb nog nooit met een stall gereden dus ben benieuwd, ik wilde in eerste instantie voor een 2300 stall gaan maar die was er niet

Post Reply