NOVA 68 foto's

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
white bird 67
Posts: 679
Joined: Thu Feb 10, 2011 11:31 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by white bird 67 »

echt dik deze nova petje af :pimp:
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Image

vanavond me 4l80e bak op me werk neergezet, revisie kit ligt ook klaar.
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

het heeft even stil gelegen... kwamen wat dingen tussen door
allereerst heb ik een stalling nog geen 2 min bij me huis vandaan... dit is een vaste stalling waar ik niet meer uithoef dus geen gezeik meer met datums waar ik rekening mee moet houden ( niet temin... ik ben de eigenaren van de vorige stallingen nog steeds dankbaar) maar ik zit nu dus nergens meer aan vast.

Image

het chassis gaat naar de poedercoater en heb nieuwe pu bussen binnen + een 28mm stabilisator stang
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

ook ben ik samen met arjan van american servic point me achteras eens beter gaan bekijken om te zien wat de schade is.
conclusie... bij t in elkaar zetten van de as hadden ze de alles te strak gezet waardoor de pion lagers te warm zijn geworden. dus als die lagers zijn vervangen is de as klaar.

ImageImageImageImage

me versnellings bak ligt trouwens helemaal uit elkaar op me werk / sixpack speedshop... thanks collega john (ik heb er alleen nog geen foto's van geschoten)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by Ranch73 »

Goed bezig :) perfect dat je nu een vaste ruimte hebt om de nova netjes te stallen.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by David - 71 camaro »

Zie een spacer tussen de ring en carrier.....niet de beste oplossing als je vermogen gaat maken...maar dat zal je ongetwijfeld weten of gehoord hebben....
arjan70
Posts: 51
Joined: Tue Nov 17, 2009 11:22 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by arjan70 »

Zie er goed uit jeroen!Meevaller is ook weleens lekker!Zie jezaterdag! 8)
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

David - 71 camaro wrote:Zie een spacer tussen de ring en carrier.....niet de beste oplossing als je vermogen gaat maken...maar dat zal je ongetwijfeld weten of gehoord hebben....
ja klopt daar stonden wij ook al mee in de handen, ik heb alles terug gelegd in een box en zal moeten wachten tot de nieuwe lagers der zijn voor de de as weer in elkaar kunnen zetten en dat gaat goed komen (Y) maar kan je me uitleggen wat er zou gebeuren als die spacer er zit met veel vermogen ?

je ik ben zaterdag weer op de meeting... see you there
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by David - 71 camaro »

Twee redenen waarom je het niet wilt:

1. De ring wordt niet meer op de flens gecentreerd
2. Spacer heeft wss een behoorlijke uitloop en is dus niet vlak.

Het kroonwiel moet eigenlijk het laatste stuk op de flenskraag geperst/getrokken (press fit). Als je een spacer tussen zet, dan zal ie erboven blijven zweven en op de bouten gecentreerd worden.

Dit bovenop het feit dat de spacers die je ziet/koopt, goedkope, made in whatever onderdelen zijn. Als je bedenkt dat bij het afstellen van backlash en contactvlak je tot 0.002" (0.05mm = vijf HONDERDSTE van een MILIMETER) nauwkeurig werkt en de spacer zelf een paar duizendste verloop heeft. Dit opgeteld bij het (lichte) verloop van de carrier zelf....

Heb er een keer eentje geplaatst, toen gelijk geroepen nooit meer....vond het maar niks. Heb nog geprobeerd het tweede effect iets te verminderen door op verschillende plekken het verloop van de spacer en carrier te noteren en tegen elkaar weg te strepen...

Uiteindelijk gaat het allemaal wringen en komen (kunnen) er (te veel) krachten op de bouten te staan. Dit kan leiden tot afgebroken bouten met veel bijkomende schade. Google er maar eens op.
JurgenS
Posts: 570
Joined: Tue Jul 03, 2007 7:35 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by JurgenS »

Waarom zou er daar eigenlijk een spacer geplaatst zijn? Om de klok minder te moeten shimmen? Ik heb er zelf geen idee van maar als dat de reden zou zijn, kan je dan niet tussen de behuizing en de klok een spacer plaatsen?
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by Peter Pontiac »

Ringwiel is dunner, hij heeft eigelijk een juiste "carrier" nodig :eek:
LowCad
Posts: 265
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:13 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by LowCad »

nova68 wrote:Image

vanavond me 4l80e bak op me werk neergezet, revisie kit ligt ook klaar.

Dat zijn 'zware jongens', heb er inmiddels meerdere in m'n handen gehad, en het gewicht went nooit :lol:
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

die achteras komt helemaal goed... ik heb er zelf weinig kaas van gegeten maar american service point wel dus dat komt wel goed.

en die 4l80e bakken zijn idd redelijk zwaar... maar wel oerdegelijk en sterk en je kan ze constant in een andere setting zetten met compu shift + nog een overdrive
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by takel »

LowCad wrote: Dat zijn 'zware jongens', heb er inmiddels meerdere in m'n handen gehad, en het gewicht went nooit :lol:
:? .............. :oops: ................. :P
nova68
Posts: 109
Joined: Sat Apr 02, 2011 11:23 pm

Re: NOVA 68 foto's

Post by nova68 »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: NOVA 68 foto's

Post by takel »

:) Mooi hoor!
Post Reply