Repaint '57 Bel Air
Re: Repaint '57 Bel Air
Klopt, Olof en ik hebben er een tijd geleden over gesproken.
Het dicht bij huis stuk vind ik erg belangrijk zodat je even na je werk kan binnen springen en kijken.
Er komen altijd vragen boven waar je dan snel op in kan springen zonder weer foto's te moeten mailen enzo. Foto's zijn leuk, maar zelf kijken werkt toch echt beter.
Deze spuiter zat op 8 km van de voordeur af, dus erg makkelijk om even te gaan kijken.
Het dicht bij huis stuk vind ik erg belangrijk zodat je even na je werk kan binnen springen en kijken.
Er komen altijd vragen boven waar je dan snel op in kan springen zonder weer foto's te moeten mailen enzo. Foto's zijn leuk, maar zelf kijken werkt toch echt beter.
Deze spuiter zat op 8 km van de voordeur af, dus erg makkelijk om even te gaan kijken.
Re: Repaint '57 Bel Air
Oke gelukkig maar!
Ik zag dus dingen die er niet zijn..
Ik zag dus dingen die er niet zijn..
Re: Repaint '57 Bel Air
Het nadeel van laten stralen is dat de vilt afdichting kapot gaat.
Dus alles uit elkaar en nieuwe maken.
Leuk om te zien dat de plaatjes al verzinkt zijn af fabriek.
Re: Repaint '57 Bel Air
Klopt, deze heb ik gekocht in zweden.
Alleen kloppen de streepjes op de teller zelf niet exact met de cijfers.
Een echte km teller heb ik nog niet kunnen vinden.
Alleen kloppen de streepjes op de teller zelf niet exact met de cijfers.
Een echte km teller heb ik nog niet kunnen vinden.
Re: Repaint '57 Bel Air
In Zweden zijn ze verplicht de kilometers per uur aan te geven, dus zijn ze er inventief met lettertangen, verf of andere manieren om de km/u over de originele letters te zetten. Daarom staan de lijnen niet gelijk met de getallen. Meestal gebruiken ze lettertangen trouwens (zit ook in mijn Zweed).
-
- Posts: 7635
- Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am
Re: Repaint '57 Bel Air
O ja? Ik heb ooit een 1950 Volvo gehad waar de teller aangaf in zweedse mijlen (1 mil = 10 km)Wilf wrote:In Zweden zijn ze verplicht de kilometers per uur aan te geven, ...
Re: Repaint '57 Bel Air
Dat is ook metrisch dus geen probleem. Ga jij in Zweden maar op een meeting kijken welke yank met geldig kenteken er geen stickers of metrisch klokje heeft... De verandering is verplicht bij regbesiktning (inschrijven bij Zweedse RDW):
http://www.billstrom.nu/page.asp?pid=9
http://www.billstrom.nu/page.asp?pid=9
Re: Repaint '57 Bel Air
Deze conversie platen komen ook uit zweden.
Het ultieme is natuurlijk een echte metrische klok. Maar die zijn lastig/niet te vinden.
De originele plaat is niet vlak zoals de conversie plaat, maar het werkt prima zo. Alleen de overbrenging in de bak klop niet echt.
Het ultieme is natuurlijk een echte metrische klok. Maar die zijn lastig/niet te vinden.
De originele plaat is niet vlak zoals de conversie plaat, maar het werkt prima zo. Alleen de overbrenging in de bak klop niet echt.
Re: Repaint '57 Bel Air
Vandaag eindelijk het inlopen kunnen doen, maar helaas niet echt succesvol
Na ongeveer 5 min heb ik de motor uit moeten zetten, de spruitstukken waren kersrood en de motor liep niet mooi rond.
Ook werd het blok flink heet, een klein beetje is uit de overflow gekomen.
Het lijkt er op dat de ontsteking erg laat staat.
Hier staat de motor al uit en nog is het spruitstuk rood.
Dit kwam er uit de uitlaten, lijkt op vocht van het lange stil staan en heel kort even lopen voor transport. Er kwam ook flink wat rook uit.
Gelukkig is de brandweer niet gekomen
Na ongeveer 5 min heb ik de motor uit moeten zetten, de spruitstukken waren kersrood en de motor liep niet mooi rond.
Ook werd het blok flink heet, een klein beetje is uit de overflow gekomen.
Het lijkt er op dat de ontsteking erg laat staat.
Hier staat de motor al uit en nog is het spruitstuk rood.
Dit kwam er uit de uitlaten, lijkt op vocht van het lange stil staan en heel kort even lopen voor transport. Er kwam ook flink wat rook uit.
Gelukkig is de brandweer niet gekomen
-
- Posts: 224
- Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm
Re: Repaint '57 Bel Air
Je hebt natuurlijk je ontstekingsunit eruit gehad. Dan is controle van de timing wel noodzakelijk. Ik hoop voor je dat je niet ff snel je koppakkingen om zeept hebt geholpen... Maar om van het goede uit te gaan, draai je unit een centimeter tegen de klok in en je vervroegt hem leuk in de richting van beter.
Toch vreemd, want je zal denk ik ook wel wat moeten bijgesteld hebben aan je carburateur om hem lopend te houden, als de ontsteking ineens ver vervroegd is tov van voorheen... NIET?
Toch vreemd, want je zal denk ik ook wel wat moeten bijgesteld hebben aan je carburateur om hem lopend te houden, als de ontsteking ineens ver vervroegd is tov van voorheen... NIET?
Re: Repaint '57 Bel Air
De ontsteking stond erg laat, bij poging 2 even de vervroegingspijp los gelaten en afgedopt. Deze staat nu op 12 graden en dat is stukken beter gelukt.
Al had ik dan weer een bak olie lek van een wartel die niet goed vast zat.
Al had ik dan weer een bak olie lek van een wartel die niet goed vast zat.