2006 Pontiac GTO ls2

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Roy »

Hoi challenger 72, leuke upgrade inderdaad wat je erop hebt maar heb toen eens iets gelezen dat die auto toen al lang te koop stondt ivm motorproblemen, weet alleen niet wat precies... als je nog dingen nodig hebt, heb nog een hoop reserveonderdelen van een 2006 gto.

Heb je al eens gekeken op ls2gto.com ? Staan heel veel handige tips en ook kunnen ze je zeggen wat je ongeveeraan vermogen hebt...
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by challenger72 »

hoi,bedankt voor deze link.Eigenlijk vind ik het model niet zo mooi maar het rijdt fantastisch en je ziet het er niet aan af dat t zo;n monster is,echt een wolf in schaapskleren,dat vind ik juist zo leuk eraan.
Ik denk dat de motorproblemen wel wat meevallen,ik heb er aardig wat kilometers mee gemaakt o.a. naar duitsland.Cruisecontrol op 160 en dan gemiddeld 1 op 9,5 rijden is niet verkeerd,dacht ik zo.
olieverbruik en lekkages zijn er niet,loopt als een kogel.De motor en het motormanagement is ook nog eens onder handen genomen bij app in weesp een paar jaar geleden.
Ik heb nu wel de procharger eraf en die wordt nu nagekeken in de usa bij procharger omdat ik niet helemaal zeker was van de inwendige staat ervan en hij zweette wat olie in de intercoolerbuizen en die moesten ontroest en gespoten worden.
Gewoon om te voorkomen dat als er iets verkeerd gaat met dat ding,de motor ook naar de haaien gaat.De voorbumper die bekrast was laten spuiten De velgen heb ik ook laten spuiten maar dan heel donker mat antraciet,ziet er veel beter uit.
Ik heb eerst geen spullen nodig maar het is goed om te weten dat jij nog wat hebt,succes verder
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by bezerk »

heb zelf een 2004 ls1 gehad. extreem jammer dat het geen handbak was, maar wat een rijgedrag en koppel.
heb je er al een kenteken bij? want ik heb enorm veen gezeik gehad bij de RDW omdat er geen type goedkeuring bij zat. en keer op keer teveel geluid met de stomme meting.
uiteindelijk de x-over afgedopt aan 1 kant en er 2 dempers tussen gehangen...

succes en geniet ervan!
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Roy »

bezerk wrote:heb zelf een 2004 ls1 gehad. extreem jammer dat het geen handbak was, maar wat een rijgedrag en koppel.
heb je er al een kenteken bij? want ik heb enorm veen gezeik gehad bij de RDW omdat er geen type goedkeuring bij zat. en keer op keer teveel geluid met de stomme meting.
uiteindelijk de x-over afgedopt aan 1 kant en er 2 dempers tussen gehangen...

succes en geniet ervan!
Jah heb kenteken erop maar heb het via duitsland gedaan maar makkelijk is anders... hier in nederland lukte het ook niet...

Jah koppel is super, als je gewoon rijdt hoef je amper toeren te maken.

We zijn nu nog aant schuren, zijn nu motorkap aant strakmaken want amerikanen die duwen allemaal op de motorkap voor hem dicht te maken dus daar zaten wel wat deukjes in :x
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by challenger72 »

wat zijn de problemen dan ,dat er zo moeilijk in nederland een kenteken voor te krijgen is?
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Roy »

We zijn ondertussen aardig opgeschoten en is de bedoeling dat de gto eind deze maand gespoten word...

Zal komende week wat fotos maken, ondertussen ook de slp longtube headers met racekatalysatoren en hurst shortshifter gemonteerd...

Tevens nog wat onderdelen besteld en ben bezig met mijn nieuwe velgen : rohana rc10 matte graphite in 19inch... antraciet hart, zwarte rand...

Image

Image
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Phatkees »

8) Ziet er goed uit!
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by bundie »

heel dik!!!
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Roy »

Zo maar weer eens even een update, na een hele hoop zeik met belastingdienst, ex vriendin, verkoop van het huis en als aller ergste heb ik een van mijn lieve honden moeten afstaan aan mijn ex :( mijn honden zijn mijn vaste sleutelhulpjes en nam ze overal mee naar toe, dus is echt een tegenslag...

Auto word sinds deze maand weer aan gewerkt, woon nu weer ff thuis dus geen fijne garage meer voor me alleen maar auto staat bij spuiter... losse onderdelen moesten nog worden geschuurd, grondlak enz. ik ga deze week fotos maken van hoe hij er nu bij staat voor een up to date beeld.

Rohanna velgen zijn het niet geworden aangezien ze niet de juiste et waarde konden leveren, maar heb wel al andere op het oog...
nu nog kijken voor degelijke banden voor een mooie prijs, dus als iemand nog tips heeft. Zoek 245/35-19 en 265/30-19

Ben ook aan het denken voor de slp catback aan te passen of te gaan vervangen voor magnaflow aangezien ik het geluid van die magnaflow uitlaten echt super vind...

Deze week eindelijk meer en deze zomer kan ik dan ook eindelijk ermee rijden :D
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by SuperSport »

Kut man, gelukkig kun je lekker bezig met je auto, Forgeline heeft ook hele mooie wielen maar wel in hogere prijs klasse. Succes
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Texas Boy »

Klote Roy, succes met alles.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Bromgabber »

Minder leuk nieuws, maar helaas gebeuren die dingen..
Die bandenmaat zou ik voor Falken gaan of iets.
Keer goedkopere banden gemonteert dacht Kumho, maar toen begon hij helemaal te dweilen over de weg, zo voelde het..
Oponeo.nl heb vaak wel oke prijzen.
Roy
Posts: 237
Joined: Tue Feb 22, 2011 6:44 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Roy »

zo de auto is gespoten !!! heb me al goed geamuseerd met opbouwen, moet de raamrubbers en daktrims nog en dan nog wat van die kleine rotdingen die altijd blijven liggen :P

maar alvast wat foto's:

Image

Image

Image

Image

Image



na het spuiten:

Image

Image

Image

Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by Texas Boy »

Ziet er goed uit, Roy.
firebird400
Posts: 411
Joined: Fri Jun 25, 2004 1:12 pm

Re: 2006 Pontiac GTO ls2

Post by firebird400 »

Ziet er heel goed uit :thumbs:
Post Reply