Thunderbird 1978 Klaar!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Wie weet hoe deze strippen vast zitten?
Ik ben bang dat wanneer ik ze probeer er af te halen ze knikken of anders beschadigen. Zitten ze normaal gewoon gelijmt?

Image
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Thunderbird 1978

Post by Jeroen_Sp »

Ik heb een soort gelijke strippen in mijn lincoln (stuk breder alleen) en die zitten vanuit de binnenkant geschroefd.
Dus daarvoor moet de hemel dr uit.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by sansemiano »

als je dak verder goed waterdicht is en niet roest onder die vinyl, zou ik die strippen mooi laten zitten. beetje afplakken misschien en er dan wat bijlangs strippen, verven en rollen?
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Ok bedankt. Het hemeltje eruit halen ga ik niet doen. Deze zit perfect en die krijg ik nooit meer zo netjes terug.
Dan maar afplakken.
En ja het dak is waterdicht. Maar ik ga de oude sileconen er wel afhalen want die begint wat te wijken. Ik heb er al wat owatrol in laten lopen een paar maanden geleden dus roest zal wel meevallen. Er zitten helemaal geen bobbels onder het vinyl dus dat laat ik ook zitten. Goed schoonmaken en dan weer zwart verven.


Image

Een closeup van de laklaag. Nog een beetje sinasappelhuid maar dat wordt na de derde laag wel al weer minder en dan polijsten.

Image

Image

Waarom de vorige eigenaar de bumper grijs gespoten heeft is mij een raadsel. Ik heb de verf er wat af gekrabt en er zit gewoon mooi chrome onder. Dus weer een klusje erbij....

Image
Ruben
Posts: 66
Joined: Tue Nov 11, 2008 7:55 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Ruben »

Jeroen_Sp wrote:Ik heb een soort gelijke strippen in mijn lincoln (stuk breder alleen) en die zitten vanuit de binnenkant geschroefd.
Dus daarvoor moet de hemel dr uit.
Die strip zit niet geschroefd, maar in je dak geklikt.. met plastic clips in plastic pluggen.
Weet niet hoe het met een Thunderbird zit, maar ik denk dat dat vergelijkbaar is.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Ok, dus met enig lef moet het los te trekken zijn. Net als de strippen op de deuren.

Bedankt!
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Van de week weer flink bezig geweest.
Schuren schuren en nog eens schuren.......

Image

Image

He! toch wat roest tegen gekomen. Ik zou bijna zeggen eindelijk wat roest. Tot nu toe onwaarschijnlijk hoe hard de wagen is.

Image

Voorlopig goed behandeld met owatrol aan beide zijde. Als ik klaar ben maar een plan op zetten om hier wat aan te doen.

Image

In de afbijt.
Image

Eerste laag eraf.
Image

Image

Image

Image

Image

Morgen de kofferbak schuren en de achterkant demonteren.
Last edited by Wolfman on Sat Sep 15, 2012 11:22 pm, edited 1 time in total.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by sansemiano »

de wagen knapt er zienderogen van op. die roest is misschien (als de uiteindelijke gaten niet te groot worden) nog wel weg te werken met polyesterhars/glasvezel. je kunt er aan beide kanten bij, zodat je alles uiteindelijk waterdicht af kunt sluiten.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Ja dat zou kunnen, maar ik heb een vriend die is lasser van beroep. Hij last er een keer een nieuw stukje voor mij in.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Schitterend weer vandaag dus ik dacht mooi tijd om mijn kofferbak te rollen.

Image


Maar helaas ik was net klaar en toen begon het toch te regenen.

Image

Image

Dus nu maar wachten tot de verf goed droog is en dan afschuren en opnieuw beginnen.... :lol:
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Thunderbird 1978

Post by Maurice »

Respect voor je werk!
Leuke auto ook, heb altijd al een zwak gehad voor de jaren '70 Thunderbirds.

Misschien een idee om die wieldoppen te vervangen voor stoere velgen?
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Dank je.

Ik vind zelf die wieldoppen leuk staan. Ze zijn nog helemaal gaaf en passen bij de wagen vind ik.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Vandaag de kofferbakdeksel eindelijk opnieuw kunnen doen.

Image

Morgen de bumper en achterlichten eraf en dan het laatste stukje.

Image
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Het laatste stukje was vandaag aan de beurt.
De achterlichten en bumper er eerst af.

Image

Het achterlichtunit uitelkaar gehaald.
Wat was dat smerig van binnen.

Image


Image

Er zat zoveel groene aanslag aan de binnenkant dat ik het er haast niet af kreeg.

Image

Morgen alles goed schoonmaken en weer inelkaar zetten.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Vanochtend de deuren, achterkant en kofferdeksel weer licht op geschuurd met waterproof en weer een laag verf gegeven.

Image

Image

Image

Speciaal voor de achterkant en de binnenkant van de kofferruimte een goedje gemaakt. Een flinke scheur owartol in het verfbakje en een beetje verf erbij todat de owatrol dezelfde grijze kleur kreeg. De achterkant en het gedeelte waar het rubber van de kofferbak inzat flink ingesmeerd met dit goedje. Als het droog is even nog een keer gewoon verven wat dit goedje dekt voor geen meter. Maar omdat het zo dun is loopt het wel lekker overal tussen.

Image

Image
Post Reply