Thunderbird 1978 Klaar!

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Thunderbird 1978 Klaar!

Post by Wolfman »

Ik ben vandaag begonnen aan het opknappen van mijn Thunderbird.
Het wordt niet zon mooi project zoals je hier vaak ziet daar mijn maar ik ga toch proberen er iets moois van te maken.
De Ford was door de vorige eigenaar blauw gespoten maar gewoon over de orginele lak heen. Gevolg een en al krakele.
Nu wil ik hem weer netjes hebben dus licht schuren en over spuiten heeft geen zin. Alle lak moet eraf.
Helaas heb ik geen garage of werkruimte om dit te doen dus alles moet op straat gebeuren.
Het is wordt ook een rijdend project. Het is op het moment mijn enigste auto dus ik heb hem bijna dagelijks nodig. Het plan is dus om deel voor deel aan te pakken. Het zal dus ook wel de nodige weken gaan kosten.

Maar vandaag begonnen met schuren. Nu ging dit toch wat lastiger dan gedacht maar met enig doorzettingsvermogen moet het gaan lukken.
Hieronder het resultaat van 4 uur schuurwerk.

Image

Er moet toch een betere manier zijn om alle oude verf eraf te krijgen. Tips zijn welkom.
Last edited by Wolfman on Sat Oct 20, 2012 3:07 pm, edited 1 time in total.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by sansemiano »

met een scotch borstel op de boormachine haal je de lak er zo af, maar je kunt een auto toch niet buiten gaan preppen voor het aanbrengen van nieuwe lak??? :eek:
dark lord
Posts: 48
Joined: Thu Sep 24, 2009 10:50 am

Re: Thunderbird 1978

Post by dark lord »

als je het op de goedkope manier wilt dan moet je schuurpapier 36 op je machine zetten :D op een half uur is het tot de blote plaat spuit er 3 vette lagen spuitplamuur op en het schuur plezier kan beginnen :D spuit er met een spuitbusje en nevel op dan zie je het beste waar je alle oneffenheden kan wegkrijgen neem een blok met schuurpapier 150 daarna 220 en voor het laatste 320 dan is het in orde voor de grondverf .
als ik je een goede raad mag geven ,doe dit zovlug mogelijk want nu gaat die blanke plaat heel snel roesten mvg steve
el eric
Posts: 475
Joined: Wed Sep 29, 2010 9:31 am

Re: Thunderbird 1978

Post by el eric »

afbijtmiddel en een plamuurmes, daarna schuren, plamuren en schilderen....
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Afbijtmiddel werkt inderdaad beter. Alleen moest ik hele kleine stukjes tegelijk doen want door de hitte was de afbijt zo weer opgedroogd.

Image

Image

Image

De motorkap staat nu in de grondlak.
Image
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: Thunderbird 1978

Post by Hotjerod »

Afbijt dik erop smeren en dan afdekkken met plastic zak.
Deze er gewoon overheen leggen.

Op deze manier werkt de afbijt wat langer en droogt minder snel op :thumbs:

Wel lekker bezig zo, beetje bij beetje 8)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Bedankt voor de tip. :thumbs:
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Vandaag weer een stukje opgeschoten.

Image

Image

Image

Image
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Thunderbird 1978

Post by kn@pestaart »

Ziet er goed uit. Het lijken wel foto's van Joost... :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Shev Ed »

Mooi :)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Image

Het blijkt ook dat de Thunderbird nog kei hard is. Op twee kleine plekjes na op de motorkap is dit tot nu toe het enige roest dat ik tegen gekomen ben. Beide spatborden waren punt gaaf. Ook geen verborgen herstel werkzaamheden tegen gekomen.

Image

Image

Image

Tot zo ver voor vandaag weer.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Weer wat verder...
Image

Image

Altijd onder toezicht van mijn trouwe vriend.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Dit wordt dus de kleur.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
henne
Posts: 99
Joined: Tue Jul 19, 2011 11:38 am

Re: Thunderbird 1978

Post by henne »

Heel knap dat je het op deze manier doet,ik zou er zo niet aan beginnen.Ook een mazzel dat alles er nog zo goed uit ziet.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Thunderbird 1978

Post by Wolfman »

Ik heb wel een ruimte geregeld voor de laatste definitieve laag verf. Er komt te veel stof en ongedierte in je lak. Dat is nu nog niet erg want dat schuur je er weer makkelijk uit. Maar de laatste laklaag doe ik wel binnen in een loods van een vriend van mij.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Thunderbird 1978

Post by kikkegek »

Wolfman wrote:Ik heb wel een ruimte geregeld voor de laatste definitieve laag verf. Er komt te veel stof en ongedierte in je lak. Dat is nu nog niet erg want dat schuur je er weer makkelijk uit. Maar de laatste laklaag doe ik wel binnen in een loods van een vriend van mij.
owwww.....zie je...ik dacht al, lekker old-school, gewoon lekker aan de straat...heb ik ook gedaan met rollen, maar werd inderdaad gek van de vliegjes en stof...

ziet er goed uit man...
Post Reply