Total frame-off restoration 'Eldorado 79'

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Supervaags »

Eldorado79 wrote:En weer een kleine update:

Image
verrek wat handig die magneten :) beter dan dat geklungel met klemmen.

goed bezig, lekker veel ruimte heb je daar
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

He

Tnx ja inderdaad handig die magneten. Sterker nog... ik heb de tangen bijna nog niet gebruikt en magneten kom ik te kort haha!
Ik tref het zeker met de ruimte. Helaas mis ik wel daglicht en ventilatie maar voor de rest is het goed te doen.

Wederom een kleine update:

Image

Onder het zeil heb ik twee delen weg geslepen en een deel in de grondverf gespoten (vandaar het zeil)

Image
Image
Image

en nog een deeltje rechts onder de achterbank

Image
Image
Image
Image

Zo dat was het weer. De volgende dag wordt een dag vol af lassen.

Gr.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Green-Hornet »

Je pakt het goed aan 8)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Project Eldorado 1979

Post by Remon. »

Ben erg benieuwd naar de status van dit monsterproject! Any updates?
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Helaas ben ik mijn belofte om tijdig een update te plaatsen niet nagekomen. De tijd heeft niet stil gestaan maar ik ook niet. Dit weekend nog zal ik een nieuwe update plaatsen van mijn laatste vorderingen. Ondanks dat ik in de tussen tijd nog even een huis heb gekocht en over 2 weekjes samen ga wonen ben ik toch minimaal 1 dag in de week bezig aan me projectje. Excuses voor de volgers maar heb het druk gehad met heel veel zaakjes regelen, ik weet het geen goed excuus maar gelukkig ben ik wel doorgegaan met bouwen. Tot van het weekend!

Groetjes
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Na een tijdje afwezig geweest te zijn op de site nu weer een update van mijn project waar ik nog steeds wekelijks met vol enthousiasme mee bezig ben.

Het af lassen van de bodem bij de achterbank:

Image

Image

Een stukje oud en nieuw spatscherm linksachter

Image

Image

Image

Image

Zo inmiddels is dat alles netjes afgelast en ben ik verder naar voren aan het werken en wel aan de bestuurderszijde welk deel bijzonder rot is/was en wat een vorige eigenaar al deels had gerepareerd. Alleen heeft dat het helaas niet beter gemaakt en is het alleen maar verder gaan roesten met het volgende resultaat:

Image

Voor de duidelijkheid het gaat om het onderste gedeelte, je ziet daar ook het profiel niet doorlopen.

Image

Image

close up:
Image

Ik moet eerlijk toegeven, toen ik dit zag schrok ik toch wel even maar heb het met beide handen aangepakt we gaan gewoon gestaag weer verder haha.
Nu eerst die rommel er maar even af en kijken hoe ver we het kaal moeten maken.

Image

Image

Image

Image

Mijn model is niet zo gangbaar. Daardoor kon ik geen inzetstukken vinden voor de bodem. Voor het toch wel kleine dorp waar ik woon zitten er gelukkig genoeg bedrijven in de nabije omgeving. Want naast de straler/coater zit er ook nog een metaalbewerkingsbedrijf. Hier heb ik een plaatje laten profileren wat ik op maat ga maken. Hiermee wil ik de bodem zo goed als origineel restaureren.

Image

Nu verder met het 'kaal' maken van het bestuurdersgedeelte.

Image

Image

Image

Image

Met het deel van de foto's hierboven ben ik nog steeds bezig om dit zo netjes mogelijk 'kaal' te maken en te restaureren.

Verder nog wat vorderingen:
Een paar updates terug is te zien dat ik het dak heb door geslepen. Het rvs deel zat nog vast aan het 'normale' dak deel. Dit moest nog van elkaar af, om zo ook dit deel te kunnen restaureren. Echter was dit nog een grotere klus dan gedacht en heeft enige uurtjes in beslag genomen.

Image

Image

Verder ben ik ook nog bezig geweest met de volgende delen want ook hier heeft roest vat gekregen op me voiture.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zo nu ben ik nog met het andere scherm bezig en het deel waar de radiateur in zit. Ik probeer snel weer foto's te plaatsen maar zoals eerder gepost krijg we ook binnenkort de sleutel van ons huisje dus het posten kan er misschien bij inschieten maar we blijven werken.

Groeten
wingnut
Posts: 47
Joined: Sun Oct 28, 2012 11:31 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by wingnut »

man o man wat een werk, goed bezig, succes
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Project Eldorado 1979

Post by Jeroen_Sp »

poe wat een werk! Bij mij was het al lang voor de oudijzerprijs weg gegaan.
Maar wel heel diep respect! Succes met het verdere opknappen, straks alleen maar des te leuk als je erin kan rijden. Is het echt een stukje van jezelf.
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

woow dat is lang geleden dat ik hier iets gepost heb!! maja misschien dat jullie wel weten hoe dat gaat. huisje boompje beestje, tijd gaat snel voorbij. Ik heb overigens niet stil gestaan en ga zeer binnenkort een nieuwe foto reeks plaatsen van het werk van de afgelopen 2 jaar. Ik ga niet zo snel meer als in het begin maar ben nog steeds in strijd met de roest haha.

Ik ben inmiddels mijn chassis terug in elkaar aan het zetten. Foto's zeggen meer dan duizend worden. Ik heb heel wat foto's gemaakt en ben ze nu aan het sorteren, ook dat werk ligt ver achter......
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by oldsv8diesel »

ja ga zo door, ik ben erg benieuwd!
Mafkees001
Posts: 83
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Mafkees001 »

Gaaf project.
Heb je het dak al aangepakt of moet je dat nog doen? Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat boksen.
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by MarkV »

Man wat een hoop roest, maar je pakt het goed en serieus aan, nog geen shortcuts gezien. Top
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Zo even een testje of het uploade nog werkt.

Image

Hier zie je in ieder geval een aantal gepoedercoate onderdelen nadat ik ze hierboven onderhanden genomen had.
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Imagecapture screen

Imageimage hosting 30 mb

Imagepic host

Imagefree adult image hosting

Imageupload image online

Imagefree screenshot software

Imagephotoupload

Imageprint screen windows 7

Imageimage upload

Imageupload gambar

Imageimgurl

Imagewindows print screen

Imageimageupload no limit

Imageimage hosting 20mb

Image

Imageimage host

Veel pas en meetwerk, slijpen, nog eens passen ......
Imageimage upload

Imagepicture uploader

Imagepic host

Imagecapture screen

Imagefree upload pictures

Imageimage hosting sites

Imagescreen capture freeware

Imagefree photo upload

Ik zie dat ik ook minder foto's ben gaan maken haha, hier volgt een deel waar de kofferbak scharniert:
Imageimage hosting

Imagescreenshot tool

Imageimag

Imageuploading pictures

Imageimage upload free

Imageimage hosting adult

Imageupload picture

Imagehosting images

Imageimage hosting 30 mb

Imagescreen shots

Zo nu nog een stukje aan de voorzijde onder de vooruit (luchtrooster)
Imageimage hosting free

Imageadult photo sharing


Dit waren de foto's zo ver. Ik denk dat ik er nog wat mis, er is namelijk veel meer werk verzet. Dit gaf een kleine indruk van het afgelopen werk. Me gehele onderzijde is nu klaar. Ik heb de carrosserie onder gebracht in me eigen garage. Ik heb het chassis opgehaald en ben aan de wederopbouw begonnen. Inmiddels zitten de nieuwe rubbers in de draagarmen geperst en zitten deze aan chassis bevestigd. Ik zal hier binnenkort wat foto's van plaatsen. Morgen ga ik verder aan de opbouw van me chassis en ik zal proberen dit te update.
Eldorado79
Posts: 29
Joined: Wed Sep 05, 2012 7:37 pm

Re: Project Eldorado 1979

Post by Eldorado79 »

Mafkees001 wrote:Gaaf project.
Heb je het dak al aangepakt of moet je dat nog doen? Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat boksen.

Tnx moet ik nog aanpakken. Ik ga nu eerst het chassis opbouwen, nieuwe leidingen plaatsen etc. Als dit klaar is zal de onderkant van de carrosserie worden gespoten en zal de bovenzijde in de lasprimer gespoten worden. Vanaf daar ga ik dan weer verder met de carrosserie. Oftewel nog even geduld
Post Reply