Plymouth Sport fury 1971

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
JaapMopar
Posts: 152
Joined: Mon Dec 19, 2011 7:24 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by JaapMopar »

Ja ik heb ook 8 mm, flexibele leiding onder de auto, stukje koperen leiding van verdamper naar filter. Luchtfilter ga ik de originele proberen aan te passen zodat de mixer daar inpast. gaskabel beugeltje heb ik los via ebay gekocht
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Flexibel ja? Ik heb gewoon een rol koperen leiding met zwartplastic beschermlaagje eroverheen :?: heb bij vogels niets gehoord over speciale flexibele leidingen ofzo
peter h
Posts: 183
Joined: Sat Feb 02, 2013 11:59 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by peter h »

E.rik wrote:Flexibel ja? Ik heb gewoon een rol koperen leiding met zwartplastic beschermlaagje eroverheen :?: heb bij vogels niets gehoord over speciale flexibele leidingen ofzo
Zo,n rol werkt erg goed als je de juiste diameter voor je motor hebt.
Beugeltjes om de 30 cm vastzetten en de tijd nemen om de leiding recht te leggen ziet het er ook nog netjes uit.
het mooie bij Vogels vind ik hun website met allerlei handige downloads, daar kun je goed mee uit de voeten
JaapMopar
Posts: 152
Joined: Mon Dec 19, 2011 7:24 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by JaapMopar »

Ja flexibel hebben ze ook, werkt wat makkelijker onder de auto, ziet er verder gewoon hetzelfde uit
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by Streetrod »

Denk dat ik nog wel een set heb liggen (kleppenplaat en 425 mixer) was voor een projekt maar in denhaag gaan ze week kloten 1976 en lpg.........
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Vorige week de ombouw naar gas gedaan, Impco 425 mixer icm met Eb Verdamper. Loopt alleen op Lpg dus.

Image

Omdat het gaskabelmechanisme aanliep tegen de inlaat, een stukje van de inlaat weggeslepen, die bleek echter niet massief dus later weer moeten dichtlassen. alles loopt netjes vrij nu.

Image

Omdat de inlaat er toch af moest meteen maar een kleurtje gegeven en later de kleppenplaat en mixer erop gemonteerd.

Image

Verdamper zoals te zien is rechts voorin geplaatst , hier was de meeste ruimte omdat de airco is verwijderd.
originele luchtfilter en dualsnorkel past ook gewoon. alleen van de deuk in het midden van het luchtfilter deksel naar buiten geklopt tot een bolling.

Image

Ook meteen de aircopomp verwijderd, de dynamo doormiddel van een busje naar voren gehaald, zodat de snaren recht lopen.
Alles moet nog wat netter gemaakt worden.

Image

Gastank van 120 liter gekozen, 100 liter past met weinig speling ook net achter de bank. maar door de extra grote en het makkelijker werken gekozen voor 120L en deze net op/voor de verhoging geplaatst. Kofferruimte zat nog.

Image

Liep meteen wel aardig na het starten, ondanks nieuw is 1 afstelschroef van de mixer helaas niet zo fris meer, na een hoop gefriemel toch weten te draaien en zo afgesteld aan de Co meter. Co van 2 aangehouden. loopt qua power ongeveer t zelfde als op benzine. iets minder gretig op het gas heb ik het idee. loopt wel veel mooier. gasverbruik nog niet exact bijgehouden maar moet beter kunnen. 1 op 4 met normale rijstijl zit er denk ik niet in nu. de toevoer imbus is zoals gezegd gaar en toen hij netjes liep aan de testkast maar gelaten voor wat het was. deze staat bijna volledig open.

Zal dus nog wel het een en ander te verbeteren zijn maar ben tevreden over de inbouw, ligt er allemaal netjes is.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by sjak_brak »

Goed dat t meteen goed loopt!

Dat probleem van de gashendel is ook op te lossen met pakking/spacer, 1cm dik is al voldoende. Daarnaast neemt de mixer dan minder warmte op van het blok.

Welke stelschroef is gaar?
Stationair CO, of die voor de max. doorlaat? Die van de max. doorlaat kan aardig vast zitten. Zou beginnen met die vol open te zetten, en dan gaan rijden, en telkens langzaam dichtdraaien tot de auto naar je idee gaat inhouden.

Als je motor nog netjes blijft lopen en je geen hikje krijgt bij wegrijden, en geen afslaan met vol insturen bij stilstand, dan kan je stationair CO nog verder terugschroeven.

1 op 4-5 zou je makkelijk moeten kunnen halen, met je eindoverbrenging, motor en volgens mij relatief lage gewicht. Wel moet je dan meer afstellen dan alleen de mixer. Denk aan zaken als voorontsteking, vervroegingscurve, stationair toerental, etc.
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

sjak_brak wrote:Goed dat t meteen goed loopt!


Welke stelschroef is gaar?
Stationair CO, of die voor de max. doorlaat? Die van de max. doorlaat kan aardig vast zitten. Zou beginnen met die vol open te zetten, en dan gaan rijden, en telkens langzaam dichtdraaien tot de auto naar je idee gaat inhouden.

1 op 4-5 zou je makkelijk moeten kunnen halen, met je eindoverbrenging, motor en volgens mij relatief lage gewicht. Wel moet je dan meer afstellen dan alleen de mixer. Denk aan zaken als voorontsteking, vervroegingscurve, stationair toerental, etc.
Ok van die spacer wist ik niet, naja kan ooit nog wel eens.
De max doorlaatschroef is gaar, de meest rechtse als je er voor staat, alsof er iemand met een verkeerde sleutel in heeft lopen roeren. Zaken als voorontsteking en vervroegingscurve doen mij niet gelijk een belletje rinkelen, hoe af te stellen (ontsteking vroeger of later zetten natuurlijk wel) kan wel een keer de rivier oversteken, kan je meteen in je oude mopar rijden :arrow: :roll:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by sjak_brak »

Die stelschoref die aan de buitenkant zit, in dat plaatje/tuitje is van de stationair CO. Als die gaar is, misschien dat ik nog wel iets heb liggen van een defecte mixer oid.

Die meer binnen in de mixerbody zelf is voor de max. doorlaat.

Spacers heb ik nog wel liggen in allerlei maten :)

Langskomen kan altijd, heb alleen niet al mijn afstel-spul meer, maar kan wel kijken wat er van te maken valt natuurlijk :)
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Het buitenste schroefje draait goed, dus het is de toevoer die minder is.
maar leuk dan spreken we eens af om te testrijden.

Volgende klusje is de achterste krukaskering vervangen, lekt hard als hij warm is.
Hoop dat dit meevalt en hij daarna lekvrij is. Olie lekkages doen het niet goed in de buurt
Post Reply