Plymouth Sport fury 1971

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Zoals sommige misschien gelezen hebben heb ik na veel advies van jullie op het tips bij een aanschaf van een amerikaan topic een Plymouth sport fury gekocht. Afgelopen donderdag heb ik hem opgehaald. niet met een ambulance maar gewoon rijdend met groene platen. 90km zonder problemen afgelegd. spannende rit. Bij Heteren langs de smalle wegwerkzaamheden rijden in een deinende niet echt op een stuurbeweging reagerende tank is toch voor de 1e keer wel wennen :D

Het zal niet een echt groot project zoals sommige hier worden, maar wil er toch een paar foto's van plaatsen.
De eerste prioriteit is een kenteken en een lpg installatie. er zitten wat elektra dingetjes aan die opgelost moeten worden voor de RDW. er zal een nieuw tapijt in komen en de motor krijgt een grote beurt. in de loop van de tijd de roest plekken een keer aanpakken. Alleen maar wat oppervlakkige plekken en niets rot ( op de linker wielrand na) dus geen grofwerk.

Foto's plaatsen lukt niet? gewoon toevoegen als bijlage kan niet?
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by Supervaags »

ik zou er vooral eerst nog even lekker in rijden nu het nog een beetje mooi weer is 8)

foto's kun je uploaden op photobucket.com of imageshack.us
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by sjak_brak »

Volgens mij heb ik wel een fotootje of wat van die wagen :D

Deinen en "niet reageren op stuurbewegingen"? Misschien vergeten de banden goed op spanning te zetten?
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by Streetrod »

sjak_brak wrote:Volgens mij heb ik wel een fotootje of wat van die wagen :D

Deinen en "niet reageren op stuurbewegingen"? Misschien vergeten de banden goed op spanning te zetten?
Nee is gewoon wennen, na zoon euro bakkie :thumbs: heb ook nog wel paar foto's
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by chevelletje70 »

Veel rij plezier en succes ermee
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by sjak_brak »

:D

Image

Image
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

http://s1062.beta.photobucket.com/user/ ... ry/?sort=2

Zo heb ik hem opgepikt bij Ronnie, de laatste 2 foto's zijn van de plek waar hij nu staat.

@sjak, banden wel opgepompt hoor maar heb zelf 5 jaar in een verlaagde scherp sturende auto gereden dus het was even wennen ;)
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by Supervaags »

als je de direct link tussen [/img][/img] zet zie je de foto's ook in dit topic.

dikke bak 8)
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by BigBlockMopar »

E.rik wrote:Foto's plaatsen lukt niet? gewoon toevoegen als bijlage kan niet?
Op het forum van Mopar.nl kan dat wel zo. Iets met andere forumeigenaar daar enzo. :)


Maar een setje lagere banden doet al redelijk wat voor de wegligging van zo'n lor.
Er zullen nu nog wel 70-serie banden op de velgen liggen verwacht ik.
15" aluminium velgen met een 60- of lagere serie band rijdt al een stuk strakker.

Daarnaast kan je diverse (ophanging en stuur-)rubbers, en met name die van de hulpstuur-arm nog vervangen voor poly-uretaan om het ouwe lullen-rijgedrag te verminderen. :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by sjak_brak »

De pitman-arm is in de usa vervangen, sindsdien heeft de wagen minder dan 250km gereden :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by BigBlockMopar »

Maar het is de idler-arm die vrijwel altijd door een slappe bushing, naast alleen naar links en rechts bewegingen, ook omhoog en omlaag kan bewegen.
Vervang deze bushing door poly-meuk, of zelfs nylon en het rij- en stuurgedrag zal er flink van opknappen nu beide banden weer dezelfde richting op blijven wijzen tijdens het sturen :)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by sjak_brak »

Sorry, ik was in de war, de idler-arm op de Fury was vervangen door een nieuwe. Was ff in de war met andere wagen waar ik met de pitman-arm zat te ouwehoeren.
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Heb hem nog niet op de brug gehad zal eind deze week of volgende week worden. dan kan ik rustig zien wat er allemaal besteld moet worden.

w.b.t. de foto's, kopieer en plak me rot met die img tekens maar t enige wat ik zien is een icoontje van een niet geopend plaatje.
iemand die dat ff wil/kan doen?
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by BigBlockMopar »

Je moet 1 foto uitkiezen / selecteren, en daar de (onderste) IMG-link van nemen;

Code: Select all

[IMG]http://i1062.photobucket.com/albums/t487/sportfury71/a55453c1.jpg[/IMG]

Image
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Plymouth Sport fury 1971

Post by E.rik »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Wanneer er vorderingen zijn die foto waardig zijn zal ik ze posten.
Post Reply