1934 plymouth

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by transam-400 »

der was weer wat plek in de werkplaats, dus heb de body en t chassis er weer heen gehaald.

dus ben daar weer meer verder mee gegaan :P

het laatste stukje plaatwerk wat nog vernieuwd moest worden was de achterkant.

er is alleen iemand geweest die de ene kant hoger heeft gemaakt dan de ander :lol:
dus dat ook maar even opgeknapt.

Image

heb er 8mm tussenuit gehaald, om de rand even hoog te maken als de andere kant.
heb ook de wielkast randen nieuw gemaakt, waren ook al opgeknapt maar dat heb ik er allemaal afgehaald en helemaal opnieuw begonnen.

Image

Image

Image

ben met de achter-as ook aardig opgeschoten, nog 2 versterkingen erop lassen, dan kan ik die ook stralen en in de primer zetten. heb er maar vast wat montagepunten op gemaakt om t.z.t de spatborden te kunnen monteren.
lastig te zien dat ze er zitten, maar da's ook de bedoeling :)

Image

ben eindelijk ook klaar met de radateur.
laat je voor 600 euries een radateur custom bouwen :lol: ben je er alsnog weken mee bezig om m naar je zin te maken...

Image


t lijkt alsof er nie veel gebeurt is , maar heeft toch een hoop tijd in gezeten allemaal .....


greetz michel. 8)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by Wilf »

Nou, het resultaat is er wel naar! Ziet er strak uit hoor, zowel de radiateur als je plaatwerk. Lekker bezig!

Heb je al een kenteken met 18.2 trouwens? Ik zou namelijk bang zijn dat met de huidige kentekenplaatindentatie je geen 18.2 zou krijgen omdat de indentatie schuin loopt, dus dan past er een vierkante plaat op.
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by transam-400 »

Wilf wrote:Nou, het resultaat is er wel naar! Ziet er strak uit hoor, zowel de radiateur als je plaatwerk. Lekker bezig!

Heb je al een kenteken met 18.2 trouwens? Ik zou namelijk bang zijn dat met de huidige kentekenplaatindentatie je geen 18.2 zou krijgen omdat de indentatie schuin loopt, dus dan past er een vierkante plaat op.

klopt idd.

ik ben van plan om er een opvul-plaat in te maken ( word een soort wig) die een gedeelte van de uitsparing tijdelijk opvult.

dan word het wel een klein uitsparinkje waar geen vierkante plaat in past. later haal ik dat er gewoon weer uit en ziet het er weer zoals nu uit.

je moet wat he :P ik hou niet van zo'n lelijk brood-trommeltje in de achterkant, dit vind ik een stuk netter.

lastig, als je zo'n zeikerd als ik bent.. :?
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by kruiwagen »

Hoi Michel,

Ik heb misschien je topic niet helemaal goed doorgelezen, maar je hebt ook je eigen chassis gebouwd, hoe zit dat nu met keuren i.v.m. kenteken, heb je een kenteken met v8 of krijg je gewoon goedkeuring omdat hij oud genoeg is? Ik volg hem nu al een tijdje en ben benieuwd hoe hij gaat worden :thumbsup:
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by Funk »

transam-400 wrote:

klopt idd.

ik ben van plan om er een opvul-plaat in te maken ( word een soort wig) die een gedeelte van de uitsparing tijdelijk opvult.

dan word het wel een klein uitsparinkje waar geen vierkante plaat in past. later haal ik dat er gewoon weer uit en ziet het er weer zoals nu uit.

je moet wat he :P ik hou niet van zo'n lelijk brood-trommeltje in de achterkant, dit vind ik een stuk netter.

lastig, als je zo'n zeikerd als ik bent.. :?
Als je er bij de keuring bij wijze van even een halfords chrome stripje op plakt zodat het wel weer een vierkant 'trommeltje' vormt is het misschien weer geen probleem.

Voor de rest: 8)
kloenie
Posts: 10347
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:26 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by kloenie »

als ik nou een nieuwe camino koop kan jij hem dan verbouwen ???

kratje bier krijg je er voor :lol: :lol: :lol:
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by eleanor »

waw, al veel projecten gezien maar deze is echt wel veelbelovend. Ik kijk al uit naar een update
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by transam-400 »

kloenie wrote:als ik nou een nieuwe camino koop kan jij hem dan verbouwen ???

kratje bier krijg je er voor :lol: :lol: :lol:

hehe, ik doe heel veel voor een kratje bier hoor :lol: wie weet..........
corvette80
Posts: 67
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:15 am

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by corvette80 »

al weer wat gedaan aan het rodje of niet
ben wel benieuwd
en succes er mee
gr.joop
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by transam-400 »

corvette80 wrote:al weer wat gedaan aan het rodje of niet
ben wel benieuwd
en succes er mee
gr.joop

heb even 2 weekjes in t buitenland gezeten voor t werk, maar heb gisteren weer even wat gedaan. :)

de drip-rails was nogal verrot ( wat volgens mij bijna standaard is met die dingen ) dus moest ik nog wat mee doen.

een vorige eigenaar had de veel te grote kier helemaal vol-gekit.
heb alle kit er uit gehaald om eens te kijken wat ik nog voor materiaal over had.

de rails zelf is nog in prima staat, alleen het plaatwerk er achter was helemaal weg..

heb nu de rails helemaal gelijk gelegd met t plaatwerk en helemaal afgelast.

de rails lag los op t plaatwerk van de auto.

Image

nu ist t netjes onderdeel van de auto, en t rotte stuk is weggewerkt.

Image

en heb toch eindelijk de stoel frame's af. want onder de stoelen moet t toch ook netjes zijn :lol:

Image

volgende klusje... denk proberen om t dakje weer netjes te krijgen :?

t plaatwerk is nogal naar beneden getrokken, wat ik wel verwacht had, maar nu zie je precies de versterkingsbalken zitten door t dak heen. even kijken hoe ik dat weer netjes krijg.


greetz michel..
Last edited by transam-400 on Mon Sep 21, 2009 9:39 pm, edited 1 time in total.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by Martin71RS »

ik zie 2 kleine gaatjes achter in t dak, waar is dat voor?




:D :D :D
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by transam-400 »

Martin71RS wrote:ik zie 2 kleine gaatjes achter in t dak, waar is dat voor?




:D :D :D


ontluchting....... anders krijg ik teveel overdruk in de cabine boven de 200 mph.


:smack: :boos: :smack:
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by hot rod »

volgende klusje... denk proberen om t dakje weer netjes te krijgen :?

t plaatwerk is nogal naar beneden getrokken, wat ik wel verwacht had, maar nu zie je precies de versterkingsbalken zitten door t dak heen. even kijken hoe ik dat weer netjes krijg.


proberen of je er nog wat rek in kan krijgen bij de lassen anders zal je toch wat relieves erin moeten slijpen, en weer opnieuw lassen :(
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by transam-400 »

hot rod wrote: proberen of je er nog wat rek in kan krijgen bij de lassen anders zal je toch wat relieves erin moeten slijpen, en weer opnieuw lassen :(
heeey arti.

even geen werk, klussen, of oude camaro's waar ik werk aan had :arrow: dus ben weer opgeschoten.

heb gelukkig t dakje weer redelijk netjes gekregen, met een beetje zwaar geschut 8)

heb er een hydrosiche krik met een stuk pijp, die precies in de ronding paste, onder gezet, zodat ik er flink wat spanning op kon zetten.

toen aan de boven met een hamer de pijp gaan rekken.
dat werkte gelukkig, de vorm zit er nu weer mooi in.

aan de ene kant bleef het plaatwerk er omheen ook perfect, alleen de andere kant zakte het helemaal in.

dus even een halve dag aan t kloppen geweest :? maar dan heb je ook wat. :lol:

heb nu de body rechtop staan, zodat ik de binnekant kan afwerken. boven m'n hoofd slijpen is nietecht mijn hobby, nu kan ik gewoon rechtop blijven staan :)

Image

Image

de binnenkant blijft voorlopig zo, als t goed is komt er bekleding tegen t dakje, dus je ziet er niks meer van.


verders ben ik met de handrem bezig. heb een stuk uit t chassis gehaald voor de kabel, en de handrem zelf er in aan t maken.


moet alleen nog wat draai-bussen maken en een afdek-kapje.

heb nieuwe montage-punten gemaakt om de body op t chassis vast te zetten, ben ik er ook op aan t maken, en weer nieuwe plannen voor de brandstoftank :?


greetz michel...
Last edited by transam-400 on Sat Oct 31, 2009 8:54 pm, edited 1 time in total.
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: plymouth "underground" rodje.

Post by lowrida »

Zoooooo vet dit project!! Respect! 8)
Post Reply