1934 plymouth
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
der was weer wat plek in de werkplaats, dus heb de body en t chassis er weer heen gehaald.
dus ben daar weer meer verder mee gegaan
het laatste stukje plaatwerk wat nog vernieuwd moest worden was de achterkant.
er is alleen iemand geweest die de ene kant hoger heeft gemaakt dan de ander
dus dat ook maar even opgeknapt.
heb er 8mm tussenuit gehaald, om de rand even hoog te maken als de andere kant.
heb ook de wielkast randen nieuw gemaakt, waren ook al opgeknapt maar dat heb ik er allemaal afgehaald en helemaal opnieuw begonnen.
ben met de achter-as ook aardig opgeschoten, nog 2 versterkingen erop lassen, dan kan ik die ook stralen en in de primer zetten. heb er maar vast wat montagepunten op gemaakt om t.z.t de spatborden te kunnen monteren.
lastig te zien dat ze er zitten, maar da's ook de bedoeling
ben eindelijk ook klaar met de radateur.
laat je voor 600 euries een radateur custom bouwen ben je er alsnog weken mee bezig om m naar je zin te maken...
t lijkt alsof er nie veel gebeurt is , maar heeft toch een hoop tijd in gezeten allemaal .....
greetz michel. 8)
dus ben daar weer meer verder mee gegaan
het laatste stukje plaatwerk wat nog vernieuwd moest worden was de achterkant.
er is alleen iemand geweest die de ene kant hoger heeft gemaakt dan de ander
dus dat ook maar even opgeknapt.
heb er 8mm tussenuit gehaald, om de rand even hoog te maken als de andere kant.
heb ook de wielkast randen nieuw gemaakt, waren ook al opgeknapt maar dat heb ik er allemaal afgehaald en helemaal opnieuw begonnen.
ben met de achter-as ook aardig opgeschoten, nog 2 versterkingen erop lassen, dan kan ik die ook stralen en in de primer zetten. heb er maar vast wat montagepunten op gemaakt om t.z.t de spatborden te kunnen monteren.
lastig te zien dat ze er zitten, maar da's ook de bedoeling
ben eindelijk ook klaar met de radateur.
laat je voor 600 euries een radateur custom bouwen ben je er alsnog weken mee bezig om m naar je zin te maken...
t lijkt alsof er nie veel gebeurt is , maar heeft toch een hoop tijd in gezeten allemaal .....
greetz michel. 8)
Re: plymouth "underground" rodje.
Nou, het resultaat is er wel naar! Ziet er strak uit hoor, zowel de radiateur als je plaatwerk. Lekker bezig!
Heb je al een kenteken met 18.2 trouwens? Ik zou namelijk bang zijn dat met de huidige kentekenplaatindentatie je geen 18.2 zou krijgen omdat de indentatie schuin loopt, dus dan past er een vierkante plaat op.
Heb je al een kenteken met 18.2 trouwens? Ik zou namelijk bang zijn dat met de huidige kentekenplaatindentatie je geen 18.2 zou krijgen omdat de indentatie schuin loopt, dus dan past er een vierkante plaat op.
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
Wilf wrote:Nou, het resultaat is er wel naar! Ziet er strak uit hoor, zowel de radiateur als je plaatwerk. Lekker bezig!
Heb je al een kenteken met 18.2 trouwens? Ik zou namelijk bang zijn dat met de huidige kentekenplaatindentatie je geen 18.2 zou krijgen omdat de indentatie schuin loopt, dus dan past er een vierkante plaat op.
klopt idd.
ik ben van plan om er een opvul-plaat in te maken ( word een soort wig) die een gedeelte van de uitsparing tijdelijk opvult.
dan word het wel een klein uitsparinkje waar geen vierkante plaat in past. later haal ik dat er gewoon weer uit en ziet het er weer zoals nu uit.
je moet wat he ik hou niet van zo'n lelijk brood-trommeltje in de achterkant, dit vind ik een stuk netter.
lastig, als je zo'n zeikerd als ik bent..
Re: plymouth "underground" rodje.
Hoi Michel,
Ik heb misschien je topic niet helemaal goed doorgelezen, maar je hebt ook je eigen chassis gebouwd, hoe zit dat nu met keuren i.v.m. kenteken, heb je een kenteken met v8 of krijg je gewoon goedkeuring omdat hij oud genoeg is? Ik volg hem nu al een tijdje en ben benieuwd hoe hij gaat worden
Ik heb misschien je topic niet helemaal goed doorgelezen, maar je hebt ook je eigen chassis gebouwd, hoe zit dat nu met keuren i.v.m. kenteken, heb je een kenteken met v8 of krijg je gewoon goedkeuring omdat hij oud genoeg is? Ik volg hem nu al een tijdje en ben benieuwd hoe hij gaat worden
Re: plymouth "underground" rodje.
Als je er bij de keuring bij wijze van even een halfords chrome stripje op plakt zodat het wel weer een vierkant 'trommeltje' vormt is het misschien weer geen probleem.transam-400 wrote:
klopt idd.
ik ben van plan om er een opvul-plaat in te maken ( word een soort wig) die een gedeelte van de uitsparing tijdelijk opvult.
dan word het wel een klein uitsparinkje waar geen vierkante plaat in past. later haal ik dat er gewoon weer uit en ziet het er weer zoals nu uit.
je moet wat he ik hou niet van zo'n lelijk brood-trommeltje in de achterkant, dit vind ik een stuk netter.
lastig, als je zo'n zeikerd als ik bent..
Voor de rest: 8)
Re: plymouth "underground" rodje.
als ik nou een nieuwe camino koop kan jij hem dan verbouwen ???
kratje bier krijg je er voor
kratje bier krijg je er voor
Re: plymouth "underground" rodje.
waw, al veel projecten gezien maar deze is echt wel veelbelovend. Ik kijk al uit naar een update
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
kloenie wrote:als ik nou een nieuwe camino koop kan jij hem dan verbouwen ???
kratje bier krijg je er voor
hehe, ik doe heel veel voor een kratje bier hoor wie weet..........
-
- Posts: 67
- Joined: Sat Oct 21, 2006 10:15 am
Re: plymouth "underground" rodje.
al weer wat gedaan aan het rodje of niet
ben wel benieuwd
en succes er mee
gr.joop
ben wel benieuwd
en succes er mee
gr.joop
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
corvette80 wrote:al weer wat gedaan aan het rodje of niet
ben wel benieuwd
en succes er mee
gr.joop
heb even 2 weekjes in t buitenland gezeten voor t werk, maar heb gisteren weer even wat gedaan.
de drip-rails was nogal verrot ( wat volgens mij bijna standaard is met die dingen ) dus moest ik nog wat mee doen.
een vorige eigenaar had de veel te grote kier helemaal vol-gekit.
heb alle kit er uit gehaald om eens te kijken wat ik nog voor materiaal over had.
de rails zelf is nog in prima staat, alleen het plaatwerk er achter was helemaal weg..
heb nu de rails helemaal gelijk gelegd met t plaatwerk en helemaal afgelast.
de rails lag los op t plaatwerk van de auto.
nu ist t netjes onderdeel van de auto, en t rotte stuk is weggewerkt.
en heb toch eindelijk de stoel frame's af. want onder de stoelen moet t toch ook netjes zijn
volgende klusje... denk proberen om t dakje weer netjes te krijgen
t plaatwerk is nogal naar beneden getrokken, wat ik wel verwacht had, maar nu zie je precies de versterkingsbalken zitten door t dak heen. even kijken hoe ik dat weer netjes krijg.
greetz michel..
Last edited by transam-400 on Mon Sep 21, 2009 9:39 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
ik zie 2 kleine gaatjes achter in t dak, waar is dat voor?
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
Martin71RS wrote:ik zie 2 kleine gaatjes achter in t dak, waar is dat voor?
ontluchting....... anders krijg ik teveel overdruk in de cabine boven de 200 mph.
Re: plymouth "underground" rodje.
volgende klusje... denk proberen om t dakje weer netjes te krijgen
t plaatwerk is nogal naar beneden getrokken, wat ik wel verwacht had, maar nu zie je precies de versterkingsbalken zitten door t dak heen. even kijken hoe ik dat weer netjes krijg.
proberen of je er nog wat rek in kan krijgen bij de lassen anders zal je toch wat relieves erin moeten slijpen, en weer opnieuw lassen
t plaatwerk is nogal naar beneden getrokken, wat ik wel verwacht had, maar nu zie je precies de versterkingsbalken zitten door t dak heen. even kijken hoe ik dat weer netjes krijg.
proberen of je er nog wat rek in kan krijgen bij de lassen anders zal je toch wat relieves erin moeten slijpen, en weer opnieuw lassen
-
- Posts: 588
- Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm
Re: plymouth "underground" rodje.
heeey arti.hot rod wrote: proberen of je er nog wat rek in kan krijgen bij de lassen anders zal je toch wat relieves erin moeten slijpen, en weer opnieuw lassen
even geen werk, klussen, of oude camaro's waar ik werk aan had :arrow: dus ben weer opgeschoten.
heb gelukkig t dakje weer redelijk netjes gekregen, met een beetje zwaar geschut 8)
heb er een hydrosiche krik met een stuk pijp, die precies in de ronding paste, onder gezet, zodat ik er flink wat spanning op kon zetten.
toen aan de boven met een hamer de pijp gaan rekken.
dat werkte gelukkig, de vorm zit er nu weer mooi in.
aan de ene kant bleef het plaatwerk er omheen ook perfect, alleen de andere kant zakte het helemaal in.
dus even een halve dag aan t kloppen geweest maar dan heb je ook wat.
heb nu de body rechtop staan, zodat ik de binnekant kan afwerken. boven m'n hoofd slijpen is nietecht mijn hobby, nu kan ik gewoon rechtop blijven staan
de binnenkant blijft voorlopig zo, als t goed is komt er bekleding tegen t dakje, dus je ziet er niks meer van.
verders ben ik met de handrem bezig. heb een stuk uit t chassis gehaald voor de kabel, en de handrem zelf er in aan t maken.
moet alleen nog wat draai-bussen maken en een afdek-kapje.
heb nieuwe montage-punten gemaakt om de body op t chassis vast te zetten, ben ik er ook op aan t maken, en weer nieuwe plannen voor de brandstoftank
greetz michel...
Last edited by transam-400 on Sat Oct 31, 2009 8:54 pm, edited 1 time in total.
Re: plymouth "underground" rodje.
Zoooooo vet dit project!! Respect! 8)