Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by RickvdP »

nieuw topic aangemaakt
Last edited by RickvdP on Sun Jan 27, 2013 9:25 pm, edited 1 time in total.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by sansemiano »

mooie werkplek ook. lekker licht en ruim.
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by orange blazer k5 »

kijk maar eens op opgi.com. :thumbs: leuk project
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by RickvdP »

-
Last edited by RickvdP on Sat Feb 02, 2013 3:03 pm, edited 1 time in total.
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by SuperSport »

Hey welkom,

Met onderdelen kan Hans misschien wel helpen www.usa2ned.com

Ate
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by TikiRalf »

RickvdP wrote:dank je, is inderdaad een mooie werkplek :)

nog even een vraagje, wat gebruiken jullie om goed bij de onderkant te kunnen om die aan te pakken? want je kan de auto natuurlijk niet zomaar op de zijkant zetten haha en een brug heb ik niet in de schuur.
ik gebruik gewoon 4 steunen en 1 krik, this niet veel maar hoog genoeg voor mij, tapijtje dr onder(dan ligt het wat zachter) en hatsiekiedee je kan overal bij :)

Image

succes met je poject en blijf foto's posten :thumbs:

Ralf
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by sansemiano »

RickvdP wrote:dank je, is inderdaad een mooie werkplek :)

nog even een vraagje, wat gebruiken jullie om goed bij de onderkant te kunnen om die aan te pakken? want je kan de auto natuurlijk niet zomaar op de zijkant zetten haha en een brug heb ik niet in de schuur.
nou, d'r zijn d'r bij, die zo'n gestripte auto gewoon op de kant zetten. heb wel es een project gezien van een 17-jarige, die bezig was met een impala en op de een of andere manier had ie de carosserie op z'n kant gekregen. je hebt er ook gereedschappen voor. een draaibrug noemen ze dat geloof ik. zie deze link:

http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 05&lang=NL

bij het opknappen van mijn chevy heb ik ook assteunen gebruikt en daarna veel kruipen rond de auto. :)
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by Detroitsteel »

Let wel, stel dat je de versnellingsbak er onderlangs wilt halen, let er dan op dat die dan dusdanig omhoog gezet wordt zodat de bellhousing van de bak er niet klem onder loopt bij het er onderuit schuiven dr van.

Image
camaro69
Posts: 521
Joined: Fri Aug 27, 2010 6:20 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by camaro69 »

sansemiano wrote:
nou, d'r zijn d'r bij, die zo'n gestripte auto gewoon op de kant zetten. heb wel es een project gezien van een 17-jarige, die bezig was met een impala en op de een of andere manier had ie de carosserie op z'n kant gekregen. je hebt er ook gereedschappen voor. een draaibrug noemen ze dat geloof ik. zie deze link:

http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 05&lang=NL

bij het opknappen van mijn chevy heb ik ook assteunen gebruikt en daarna veel kruipen rond de auto. :)
Als je hem dan toch op zn kant legt, zon gestripte auto, dan kan je ook net zo goed een stapeltje bakstenen gebruiken als krik. :lol: :lol: :lol:
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by sansemiano »

camaro69 wrote:Als je hem dan toch op zn kant legt, zon gestripte auto, dan kan je ook net zo goed een stapeltje bakstenen gebruiken als krik. :lol: :lol: :lol:
haha, die jongen had wel wat scheerlijnen gespannen. hij wou er niet bekneld onder geraken. staat dat hele project niet op deze site? werd uiteindelijk een matzwarte impala met een groen flakes dak. of was het nou op dat belgische forum? weet het niet meer.
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by michiel »

Detroitsteel wrote:Let wel, stel dat je de versnellingsbak er onderlangs wilt halen, let er dan op dat die dan dusdanig omhoog gezet wordt zodat de bellhousing van de bak er niet klem onder loopt bij het er onderuit schuiven dr van.

Image
oefff die oprij dingen..... :online: :online: dass bij mij bijna fout gegaan.... ik vertrouw die nie meer
maar welicht komt het ook omdat ik ze op de voorwielen gebruikte.... hoe dan ook ik hoef ze niet meer, beter safe than sorry :!:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by sjak_brak »

RickvdP wrote: Ik heb sinds een paar weken een project, namelijk een Oldsmobile (cutlass supreme) 442 Convertible uit 1972.
Wat is t nou? Een Cutlass, Cutlass Supreme, of een 442?

Voor onderdelen hoef je echt niet alleen maar op Ebay te kijken hoor.

Fusick heeft veel Olds-stuff.

Voor specifieke convertible delen had mn maat ook nog een goede tent, ben even de naam kwijt. Hij heeft een behoorlijk nette 71 Cutlass Supreme Convertible.
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by zorro »

michiel wrote:

oefff die oprij dingen..... :online: :online: dass bij mij bijna fout gegaan.... ik vertrouw die nie meer
maar welicht komt het ook omdat ik ze op de voorwielen gebruikte.... hoe dan ook ik hoef ze niet meer, beter safe than sorry :!:

Wat is precies het probleem van deze dingen? Ik heb er laatst ook een stel op de kop getikt maar nog niet gebruikt. Dan weet ik waar ik op moet letten.
RickvdP
Posts: 111
Joined: Sun Jan 08, 2012 11:11 pm

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by RickvdP »

Oldsmobile 442 - began as a 1964 muscle car option package (4-barrel carburetor, 4-speed manual transmission, 2 exhausts) on the F-85/Cutlass. In 1965, to better compete with the Pontiac GTO, the original 330 CID V8 rated at 310 hp (231 kW) was replaced by a new 400 CID V8 rated at 345 hp (257 kW). The 442 definition was changed to "4" hundred CID V8 engine, "4"-barrel carburetor, and "2" exhaust pipes, and was named by "Car Craft Nationals" as the "Top Car of 1965." In 1968 the 442 became its own model and got a larger 455 CID (7.5 L) V8 engine in 1970.

na 1970 werd het weer een optie pakket ;)

dus het is een cutlass supreme met de 442 optie ;) hij staat wel als 442 op het kentekenbewijs ;)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible

Post by sjak_brak »

Valt in principe uit de VIN te herleiden. Voor de onderdelen maakt het verder weinig uit, alleen is de doorverkoopprijs van een "echte" 442 vaak iets hoger dan van een "normale" Supreme, mocht het ooit zover komen.

Zoals gezegd, Fusick.com

dit was die andere volgens mij:
http://www.convertibleparts.com/
We hebben de pomp, leidingen en cilinders vervangen, en de "vulpomp" van een paar doller erbij besteld, was wel handig. Bij elkaar avondje werk.
Post Reply