Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 1972
1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
nieuw topic aangemaakt
Last edited by RickvdP on Sun Jan 27, 2013 9:25 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
mooie werkplek ook. lekker licht en ruim.
-
- Posts: 321
- Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
kijk maar eens op opgi.com. leuk project
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
-
Last edited by RickvdP on Sat Feb 02, 2013 3:03 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1163
- Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
ik gebruik gewoon 4 steunen en 1 krik, this niet veel maar hoog genoeg voor mij, tapijtje dr onder(dan ligt het wat zachter) en hatsiekiedee je kan overal bijRickvdP wrote:dank je, is inderdaad een mooie werkplek
nog even een vraagje, wat gebruiken jullie om goed bij de onderkant te kunnen om die aan te pakken? want je kan de auto natuurlijk niet zomaar op de zijkant zetten haha en een brug heb ik niet in de schuur.
succes met je poject en blijf foto's posten
Ralf
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
nou, d'r zijn d'r bij, die zo'n gestripte auto gewoon op de kant zetten. heb wel es een project gezien van een 17-jarige, die bezig was met een impala en op de een of andere manier had ie de carosserie op z'n kant gekregen. je hebt er ook gereedschappen voor. een draaibrug noemen ze dat geloof ik. zie deze link:RickvdP wrote:dank je, is inderdaad een mooie werkplek
nog even een vraagje, wat gebruiken jullie om goed bij de onderkant te kunnen om die aan te pakken? want je kan de auto natuurlijk niet zomaar op de zijkant zetten haha en een brug heb ik niet in de schuur.
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 05&lang=NL
bij het opknappen van mijn chevy heb ik ook assteunen gebruikt en daarna veel kruipen rond de auto.
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
Let wel, stel dat je de versnellingsbak er onderlangs wilt halen, let er dan op dat die dan dusdanig omhoog gezet wordt zodat de bellhousing van de bak er niet klem onder loopt bij het er onderuit schuiven dr van.
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
Als je hem dan toch op zn kant legt, zon gestripte auto, dan kan je ook net zo goed een stapeltje bakstenen gebruiken als krik.sansemiano wrote:
nou, d'r zijn d'r bij, die zo'n gestripte auto gewoon op de kant zetten. heb wel es een project gezien van een 17-jarige, die bezig was met een impala en op de een of andere manier had ie de carosserie op z'n kant gekregen. je hebt er ook gereedschappen voor. een draaibrug noemen ze dat geloof ik. zie deze link:
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 05&lang=NL
bij het opknappen van mijn chevy heb ik ook assteunen gebruikt en daarna veel kruipen rond de auto.
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
haha, die jongen had wel wat scheerlijnen gespannen. hij wou er niet bekneld onder geraken. staat dat hele project niet op deze site? werd uiteindelijk een matzwarte impala met een groen flakes dak. of was het nou op dat belgische forum? weet het niet meer.camaro69 wrote:Als je hem dan toch op zn kant legt, zon gestripte auto, dan kan je ook net zo goed een stapeltje bakstenen gebruiken als krik.
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
oefff die oprij dingen..... dass bij mij bijna fout gegaan.... ik vertrouw die nie meerDetroitsteel wrote:Let wel, stel dat je de versnellingsbak er onderlangs wilt halen, let er dan op dat die dan dusdanig omhoog gezet wordt zodat de bellhousing van de bak er niet klem onder loopt bij het er onderuit schuiven dr van.
maar welicht komt het ook omdat ik ze op de voorwielen gebruikte.... hoe dan ook ik hoef ze niet meer, beter safe than sorry
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
Wat is t nou? Een Cutlass, Cutlass Supreme, of een 442?RickvdP wrote: Ik heb sinds een paar weken een project, namelijk een Oldsmobile (cutlass supreme) 442 Convertible uit 1972.
Voor onderdelen hoef je echt niet alleen maar op Ebay te kijken hoor.
Fusick heeft veel Olds-stuff.
Voor specifieke convertible delen had mn maat ook nog een goede tent, ben even de naam kwijt. Hij heeft een behoorlijk nette 71 Cutlass Supreme Convertible.
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
michiel wrote:
oefff die oprij dingen..... dass bij mij bijna fout gegaan.... ik vertrouw die nie meer
maar welicht komt het ook omdat ik ze op de voorwielen gebruikte.... hoe dan ook ik hoef ze niet meer, beter safe than sorry
Wat is precies het probleem van deze dingen? Ik heb er laatst ook een stel op de kop getikt maar nog niet gebruikt. Dan weet ik waar ik op moet letten.
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
Oldsmobile 442 - began as a 1964 muscle car option package (4-barrel carburetor, 4-speed manual transmission, 2 exhausts) on the F-85/Cutlass. In 1965, to better compete with the Pontiac GTO, the original 330 CID V8 rated at 310 hp (231 kW) was replaced by a new 400 CID V8 rated at 345 hp (257 kW). The 442 definition was changed to "4" hundred CID V8 engine, "4"-barrel carburetor, and "2" exhaust pipes, and was named by "Car Craft Nationals" as the "Top Car of 1965." In 1968 the 442 became its own model and got a larger 455 CID (7.5 L) V8 engine in 1970.
na 1970 werd het weer een optie pakket
dus het is een cutlass supreme met de 442 optie hij staat wel als 442 op het kentekenbewijs
na 1970 werd het weer een optie pakket
dus het is een cutlass supreme met de 442 optie hij staat wel als 442 op het kentekenbewijs
Re: 1972 Oldsmobile Cutlass 442 Convertible
Valt in principe uit de VIN te herleiden. Voor de onderdelen maakt het verder weinig uit, alleen is de doorverkoopprijs van een "echte" 442 vaak iets hoger dan van een "normale" Supreme, mocht het ooit zover komen.
Zoals gezegd, Fusick.com
dit was die andere volgens mij:
http://www.convertibleparts.com/
We hebben de pomp, leidingen en cilinders vervangen, en de "vulpomp" van een paar doller erbij besteld, was wel handig. Bij elkaar avondje werk.
Zoals gezegd, Fusick.com
dit was die andere volgens mij:
http://www.convertibleparts.com/
We hebben de pomp, leidingen en cilinders vervangen, en de "vulpomp" van een paar doller erbij besteld, was wel handig. Bij elkaar avondje werk.