The Polara of 69

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: The Polara of 69

Post by Lite-On »

Wat jij wel :smoke: :D
electra hans
Posts: 118
Joined: Fri Jul 02, 2010 1:01 pm

Re: The Polara of 69

Post by electra hans »

HoiHoi Rene.

Mooie lompe Car heb je hoor. :)
Ik ben dan wel niet van dat matzwart maar wel bij deze uitvoering.

Maar euhh of je nou op Gas gaat rijden of dat duure goedje peut.
Het is gewoon genieten iedere meter die je aflegt toch?!.
Je bumpers ff laten verchromen en het staat dan super top (volgens mij dan he?)

Veel plezier ermee 8)
Polara69
Posts: 103
Joined: Fri Feb 01, 2013 7:00 pm

Re: The Polara of 69

Post by Polara69 »

en wat als ik nu looks wil en evengoed gekoelde lucht? ;) hood scoop?..


Dank je hans! en das waar genieten van elke meter! :D helemaal waar!

moet ff kijken verchrome wel weer de lijsten om de ramen maar verder blijft hij mat zwart denk ik staat nog ff ruiger dan chrome bumpers namelijk :)
en moet ff moeiere velgen onder en breeder achter. maar daar ben ik nog naar op zoek.

eerst ff de APK puntjes fixen zodat dat weer gedaan is en geen zorgen meer over hoef te maken ;)
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: The Polara of 69

Post by Lite-On »

Polara69 wrote:en wat als ik nu looks wil en evengoed gekoelde lucht? ;) hood scoop?..
Bijvoorbeeld :D Dan trekt ie voor zover ik weet geen hete lucht meer aan van het motorblok.

Beter idee:
Gelijk een blower opzetten :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: The Polara of 69

Post by Jeroen_Sp »

Mijn ervaring is van het omzetten van 300a naar 425 op een kleppenplaat dat alles er met sprongen op vooruit is gegaan (mooier lopen, meer vermogen, etc etc). Alleen het verbruik is slechter geworden (van 1:4,5 naar 1:3,8).

Moet wel zeggen dat ik er laatst achter kwam dat de mixer erg arm stond en dat laatst heb aangepast...dus nog niet kunnen testen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: The Polara of 69

Post by sjak_brak »

Verbruik is van veel dingen afhankelijk, bij een 460 kan het ook gewoon zijn dat een iele 300-A simpelweg niet genoeg kan leveren. Op mijn ex-Imperial werd het (bij gelijke rijstijl) ca 15-20% beter. Maar dat compenseerde ik door aanpassing van de rijstijl :D :D :holy: Kortom, is altijd een beetje koffiedik kijken, hoewel ik vaker hoor dat het gelijk blijft of verbetert, dan andersom. Mbt rijplezier zijn de reacties wel unaniem.
smidje
Posts: 73
Joined: Tue Feb 23, 2010 9:19 pm

Re: The Polara of 69

Post by smidje »

heb je gekeken of de raamlijsten van rvs zijn? Mijn 70 er mopar heeft dat wel nl.... kun je ze polijsten.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: The Polara of 69

Post by mercury1970 »

Ìs dat niet een beetje overkill, een 425 op een standaard 318 met een geschatte manege van 200 paardjes? :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: The Polara of 69

Post by sjak_brak »

Beter dan die paardjes de marathon te laten lopen terwijl ze door een rietje moeten ademen :)

Nee hoor, de 425 werkt prima op een 318, en je hebt niet de nadelen van de 300-A-rommel.
Polara69
Posts: 103
Joined: Fri Feb 01, 2013 7:00 pm

Re: The Polara of 69

Post by Polara69 »

oke ja en als ie ooit wel meer nodig heeft over vermogen krijgt dan is dat maar meteen goed en kan ik ook later als ik eens overstap op een 440 daar ook weer op zetten :) dus is nooit weg. slechter zal het in ieder geval niet zijn neem ik aan ;)

haha ja blower is ook leuk idd ja! maar beetje overkill nu nog denk ik ja.. maar hood scoop kan dus wel al meer koude lucht aan brengen neem ik aan. en dus ook weer beter voor LPG. al weet ik niet of dat mooi staat op me polara....
Polara69
Posts: 103
Joined: Fri Feb 01, 2013 7:00 pm

Re: The Polara of 69

Post by Polara69 »

Hier nog wat foto's van me motor ruim :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: The Polara of 69

Post by mercury1970 »

Staat die snorkel v/d luchtfilter niet de verkeerde kant op of is dit de winterstand??
Koudere lucht is toch richting rijwind?
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: The Polara of 69

Post by Lite-On »

mercury1970 wrote:Staat die snorkel v/d luchtfilter niet de verkeerde kant op of is dit de winterstand??
Koudere lucht is toch richting rijwind?
Ik dacht precies hetzelfde toen ik deze foto's zag :?
Polara69
Posts: 103
Joined: Fri Feb 01, 2013 7:00 pm

Re: The Polara of 69

Post by Polara69 »

hahaha ja nu je het zo zegt heb je helemaal gelijk en weet eigenlijk niet waarom hij zo staat..
maja waar van die is geweest en aan het blok dingen gedaan heeft is niet zo snugger blijkt maar weer... maja daarom moet ik ook aantal aanpassingen dus doen.
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: The Polara of 69

Post by RobDodge »

Polara69 wrote:hahaha ja nu je het zo zegt heb je helemaal gelijk en weet eigenlijk niet waarom hij zo staat..
maja waar van die is geweest en aan het blok dingen gedaan heeft is niet zo snugger blijkt maar weer... maja daarom moet ik ook aantal aanpassingen dus doen.
De reden zou kunnen wezen omdat de ventilator (teveel) extra lucht je luchtfilter inblaast en daarmee je gasmengsel negatief beinvloed.
Ik heb dit om die reden wel vaker gezien ;)
Maar als ik jou was zou ik wel je bobine verplaatsen naar het schutbord/firewall Bobine's houden het langer vol zonder die extra motorblok warmte.
Post Reply