"Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
mischien kun je alles om de vlinderkleppen heen dichtgieten met 2 componenten epoxy hars
en daarna de trottleplaat vlakken op een badkamer spiegel met 400 grit waterproof schuurpapier
(achtjes draaien voor het beste resultaat )
en daarna de trottleplaat vlakken op een badkamer spiegel met 400 grit waterproof schuurpapier
(achtjes draaien voor het beste resultaat )
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
oke,
ben er weer in eens ingekropen (letterlijk) en aantal zaken gecontroleerd:
ik heb het volgende allemaal nog eens nagelopen:
- #1 kleppen zijn dicht als #1 zuiger op TDC staat.
- rotor wijst naar #1 cilinder bij TDC en zit bij #1 aansluiting van de kap (dus geen rotor phasing)
- alle bougies zijn echt brandschoon, dus geen:
* olie lek intern
* geen pingelen (zie geen peperachtige sporen op de bougies)
- CO gecontroleerd, stond op 0,1%...dus die hebben we bijgesteld naar 1,5%
- kleppenplaat gewisseld van de holley achtige plaat weer naar een quadrajet die er eerst to zat (geen verbetering)
- ontsteking verder vervroegd om te kijken of idle beter wordt en vacuum omhoog gaat (geen verschil)
dussss.....toen zag ik ineens dat de pakking rond de intake "nat" lijkt te worden?
bij de exhaust crossover droog en daarbuiten donker en "nat"?
ik heb toen de ttiminglight weer aangesloten en met de toerenteller gekeken of die nou reageert op die plekken op remmenreiniger. aan de bestuurderskant lijkt die 30-40rpm van 730 naar 770 iets tea reegeren, maar niks wilds....de bijrijderskant reageert niet op remmenreiniger.
ik moet de kleptiming nog controleren, maar twijfel nu of die pakking nou droog hoort te blijven? of dat dit heel normaal is?
iemand daar ervaring mee?
ben er weer in eens ingekropen (letterlijk) en aantal zaken gecontroleerd:
ik heb het volgende allemaal nog eens nagelopen:
- #1 kleppen zijn dicht als #1 zuiger op TDC staat.
- rotor wijst naar #1 cilinder bij TDC en zit bij #1 aansluiting van de kap (dus geen rotor phasing)
- alle bougies zijn echt brandschoon, dus geen:
* olie lek intern
* geen pingelen (zie geen peperachtige sporen op de bougies)
- CO gecontroleerd, stond op 0,1%...dus die hebben we bijgesteld naar 1,5%
- kleppenplaat gewisseld van de holley achtige plaat weer naar een quadrajet die er eerst to zat (geen verbetering)
- ontsteking verder vervroegd om te kijken of idle beter wordt en vacuum omhoog gaat (geen verschil)
dussss.....toen zag ik ineens dat de pakking rond de intake "nat" lijkt te worden?
bij de exhaust crossover droog en daarbuiten donker en "nat"?
ik heb toen de ttiminglight weer aangesloten en met de toerenteller gekeken of die nou reageert op die plekken op remmenreiniger. aan de bestuurderskant lijkt die 30-40rpm van 730 naar 770 iets tea reegeren, maar niks wilds....de bijrijderskant reageert niet op remmenreiniger.
ik moet de kleptiming nog controleren, maar twijfel nu of die pakking nou droog hoort te blijven? of dat dit heel normaal is?
iemand daar ervaring mee?
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Je had dat interne heatriser kanaal sowieso beter kunnen dichtmaken met wat extra (metalen) pakking oid.
Het laatste wat je wilt (op lpg) is een kokend heet manifold waar nog uitlaatgassen door een kanaal gaan.
Het laatste wat je wilt (op lpg) is een kokend heet manifold waar nog uitlaatgassen door een kanaal gaan.
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
ik heb ook pakking gebruikt waarbij dat gat gesloten is.BigBlockMopar wrote:Je had dat interne heatriser kanaal sowieso beter kunnen dichtmaken met wat extra (metalen) pakking oid.
Het laatste wat je wilt (op lpg) is een kokend heet manifold waar nog uitlaatgassen door een kanaal gaan.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Ok. Vanwege de verkleuring dacht ik van niet eigenlijk.
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Zit geen metalen plaat in. Dus misschien inmiddels doorgebrand?
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
PROBLEM SOLVED!
Ik had de camshaft niet goed op tijd gezet. Ik heb hem met de verkeerde nul op "tijd" gezet.
Zoals je kan zien zijn er twee nullen: eentje aan de binnenkant en een aan de buitenkant:
foto in de auto. de pijl staat bij de juiste nul. staat due 20-30 graden te vroeg
en nu wel op tijd
meteen maar ff de kans aangepakt om de exhaust crossover dicht te maken. LPG houd namelijk niet van warmte, hoe kouder hoe beter. Dus volgepropt met alu folie
blikje cola leeggedronken
blindplaatje van geknipt
hier zie je ze op de nieuwe pakking
intake er weer op:
morgen verder en de laatste dingen afmaken en eindelijk cruisen
Ik had de camshaft niet goed op tijd gezet. Ik heb hem met de verkeerde nul op "tijd" gezet.
Zoals je kan zien zijn er twee nullen: eentje aan de binnenkant en een aan de buitenkant:
foto in de auto. de pijl staat bij de juiste nul. staat due 20-30 graden te vroeg
en nu wel op tijd
meteen maar ff de kans aangepakt om de exhaust crossover dicht te maken. LPG houd namelijk niet van warmte, hoe kouder hoe beter. Dus volgepropt met alu folie
blikje cola leeggedronken
blindplaatje van geknipt
hier zie je ze op de nieuwe pakking
intake er weer op:
morgen verder en de laatste dingen afmaken en eindelijk cruisen
-
- Posts: 145
- Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Ik zei het je toch..
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
goeie truuk met dat alufolie , denk dat dat het volproppen al genoeg had geweest
ik weet niet of je met die twee stukje blik er tussen de pakking helemaal afgedicht krijgt .... maar goed je zit een aardig stuk van de inlaatpoorten af dus het zal wel meevallen
fijn dat je het hebt gevonden , je zal de verdeler ook wel een stuk hebben moeten verdraaien nu
ik weet niet of je met die twee stukje blik er tussen de pakking helemaal afgedicht krijgt .... maar goed je zit een aardig stuk van de inlaatpoorten af dus het zal wel meevallen
fijn dat je het hebt gevonden , je zal de verdeler ook wel een stuk hebben moeten verdraaien nu
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
jahaaaa....hahahaha...
en verdeler heb ik er gewoon zo uitgetrokken en daarna weer op tijd gezet, dus daar heb ik niet echt op gelet. Dacht dat die idd zowieso weer afgesteld moest worden met het verdraaien van de nokkenas.
Hopelijk vandaag eindelijk weer starten en lekker cruisen
en verdeler heb ik er gewoon zo uitgetrokken en daarna weer op tijd gezet, dus daar heb ik niet echt op gelet. Dacht dat die idd zowieso weer afgesteld moest worden met het verdraaien van de nokkenas.
Hopelijk vandaag eindelijk weer starten en lekker cruisen
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Gelukkig !! Ben benieuwd naar de Power Increase ! 8)
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
ik denk dattie zichzelf met stoel en al bij de achterdeur weer moet oprapen na de eerste keer gasgeven
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
yeah baby!
we are back in business....finally...wat een avontuur...
zo ff stukkie rijden...
we are back in business....finally...wat een avontuur...
zo ff stukkie rijden...
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
SUPER!
na al dat gewik en geweeg..... nachten lang wakker liggen en doorzettingsvermogen is het toch gelukt
na al dat gewik en geweeg..... nachten lang wakker liggen en doorzettingsvermogen is het toch gelukt
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Krijgen we nazorg ??
Alles zoals gehoopt/verwacht?
Moet ik mijn bestelde single plane maar annuleren ?
Alles zoals gehoopt/verwacht?
Moet ik mijn bestelde single plane maar annuleren ?