"Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
op een gegeven moment zal het lukken en heb je jaren plezier van je blokje en genoeg ervaring om andere motoren op te knappen
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
ok, na een tijdje weer eens een update.
allereerst thanks voor alle complimenten. heel tof 8)
Ralph heeft me geholpen met de krukas. Nog eens opgemeten, beetje opgespoetst en oliekanalen gecontroleerd. Alle scherpe kantjes zijn eraf. Nieuwe lagers besteld en plastigauge.
Wachtende op de parts heb ik de dynamo maar opgeknapt. ook in VHT Kermit Green nu 8)
plastigauge is binnen, het monteren en controleren ken beginnen:
een hoofdlager op 0.002.....das OK. Advies is tussen de 0.002 en de 0.003
een aantal andere hoofdlagers kwamen op 0.0015 uit. das eigenlijk net onder de geadviseerde speling voor het lager. ik heb wat rondgevraagd en kreeg eigenlijk op een paar na van iedereen het advies om gewoon door te gaan. t is een krappe speling, maar aangezien ik niet ga racen, kan het wel...mijn motor zal praktisch nooit boven de 4k komen met mijn setup.
timingchain weer erop. maakte bijna weer zelfde fout met het " op tijd zetten" van de ketting. Zag het gelukkig net op tijd. Eerst kop zit er hier ook al weer op en onderkant is al weer dicht.
gewoon een mooi plaatje tussendoor..ik kan echt uren naar zo'n motorblok kijken
intake en valvecover er weer op, nadat ik de kleppen weer gesteld had. heb besloten om meer groen te spuiten, zodat naderhand het groen beter zichtbaar blijft in de motor ruimte
motorlift weer geleend...en omdat mijn hulpje later kwam, maar geoon in me eentje eraan begonnen.
TOUCHDOWN! Monster heeft weer een hart. Nou de hele meuk er weer opschroeven
vacuumadvance afgezaagd en netjes afgewerkt, aangezien ik elektronische programmeerbare ontsteking heb. Daarom zie je hier ook plaatje op de mechanische vervroeging die is gelocked.
ik had nieuwe slangklemmen gekocht. vond deze veel mooier, hoopte op betere afdichting. Maar omdat ze kennelijk iets te groot waren, dochten ze niet goed af. Uiteindelijk de oude klemen maar teruggezet.
allereerst thanks voor alle complimenten. heel tof 8)
Ralph heeft me geholpen met de krukas. Nog eens opgemeten, beetje opgespoetst en oliekanalen gecontroleerd. Alle scherpe kantjes zijn eraf. Nieuwe lagers besteld en plastigauge.
Wachtende op de parts heb ik de dynamo maar opgeknapt. ook in VHT Kermit Green nu 8)
plastigauge is binnen, het monteren en controleren ken beginnen:
een hoofdlager op 0.002.....das OK. Advies is tussen de 0.002 en de 0.003
een aantal andere hoofdlagers kwamen op 0.0015 uit. das eigenlijk net onder de geadviseerde speling voor het lager. ik heb wat rondgevraagd en kreeg eigenlijk op een paar na van iedereen het advies om gewoon door te gaan. t is een krappe speling, maar aangezien ik niet ga racen, kan het wel...mijn motor zal praktisch nooit boven de 4k komen met mijn setup.
timingchain weer erop. maakte bijna weer zelfde fout met het " op tijd zetten" van de ketting. Zag het gelukkig net op tijd. Eerst kop zit er hier ook al weer op en onderkant is al weer dicht.
gewoon een mooi plaatje tussendoor..ik kan echt uren naar zo'n motorblok kijken
intake en valvecover er weer op, nadat ik de kleppen weer gesteld had. heb besloten om meer groen te spuiten, zodat naderhand het groen beter zichtbaar blijft in de motor ruimte
motorlift weer geleend...en omdat mijn hulpje later kwam, maar geoon in me eentje eraan begonnen.
TOUCHDOWN! Monster heeft weer een hart. Nou de hele meuk er weer opschroeven
vacuumadvance afgezaagd en netjes afgewerkt, aangezien ik elektronische programmeerbare ontsteking heb. Daarom zie je hier ook plaatje op de mechanische vervroeging die is gelocked.
ik had nieuwe slangklemmen gekocht. vond deze veel mooier, hoopte op betere afdichting. Maar omdat ze kennelijk iets te groot waren, dochten ze niet goed af. Uiteindelijk de oude klemen maar teruggezet.
Last edited by kikkegek on Sun Jan 04, 2015 2:08 pm, edited 1 time in total.
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Goed bezig Jochen, goed bezig!
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Overbodig na edit Jochen.... 8)
Last edited by HarleyRob on Sun Jan 04, 2015 5:38 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
netjes man , denk inderdaad dat het met de lagerspeling wel mee zal vallen
geeft een ietsje meer weerstand en het kan warmer worden
als de motor wat ingesleten is word dat minder
ik heb een paar tuning boeken onder andere eentje van bill "the grump" jenkins een hele goede tuner en motorbouwer uit de 60 en 70er jaren die vooral bekent stond om zn chevy small block motoren die toen al 400 tot 500 pk maakten
hij wilde nog wel eens lagerschalen matchen , als hij met een standaard the wijd en met eerste ondermaat te krap uitkwam nam hij een standaard en een ondermaat lagerschaal en probeerde het nog eens
wel de lagerkap soorten aan een kant houden natuurlijk
niet helemaal zeker of hij aan de randen van de ondermaat sleep om het hoekje weg te halen trouwens
geeft een ietsje meer weerstand en het kan warmer worden
als de motor wat ingesleten is word dat minder
ik heb een paar tuning boeken onder andere eentje van bill "the grump" jenkins een hele goede tuner en motorbouwer uit de 60 en 70er jaren die vooral bekent stond om zn chevy small block motoren die toen al 400 tot 500 pk maakten
hij wilde nog wel eens lagerschalen matchen , als hij met een standaard the wijd en met eerste ondermaat te krap uitkwam nam hij een standaard en een ondermaat lagerschaal en probeerde het nog eens
wel de lagerkap soorten aan een kant houden natuurlijk
niet helemaal zeker of hij aan de randen van de ondermaat sleep om het hoekje weg te halen trouwens
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
thanks guys. ik moest weg om te gaan wandelen met de doggies, dus kon post niet afmaken. Hierbij laatste deel.
motortje weer verder afgebouwd. Baal wel van die rode distributeur..misschien maak ik die ook nog groen:
had mooie rvs slang geregeld met een recht omhoog thermostaat huis, omdat ik geen passende slang voor mijn setup kon vinden. Kwam er tijdens monteren achter, dat de aansluiting van de slang (als die rechtomhoog gaat) tegen luchtfilter aan komt. Dus oude slang maar teruggezet.
klaar om te starten:
and finally engine startup, maatje gefilmd met de GoPro
back on the road again
lekker weer thuis voor de deur
nog ff bij Rik met de stethoscoop naar de motor geluisterd. Klonk goed, geen gekke geluiden
inmiddels al weer 300 miles op de teller en lijkt goed te lopen. Loopt wel wat onrustig stationaire, maar stinkt dan ook naar LPG, dus zal wel veel te rijk staan.
Nu maar eens de uitlaat laten opknappen, zodat de AFR meter er weer in kan
motortje weer verder afgebouwd. Baal wel van die rode distributeur..misschien maak ik die ook nog groen:
had mooie rvs slang geregeld met een recht omhoog thermostaat huis, omdat ik geen passende slang voor mijn setup kon vinden. Kwam er tijdens monteren achter, dat de aansluiting van de slang (als die rechtomhoog gaat) tegen luchtfilter aan komt. Dus oude slang maar teruggezet.
klaar om te starten:
and finally engine startup, maatje gefilmd met de GoPro
back on the road again
lekker weer thuis voor de deur
nog ff bij Rik met de stethoscoop naar de motor geluisterd. Klonk goed, geen gekke geluiden
inmiddels al weer 300 miles op de teller en lijkt goed te lopen. Loopt wel wat onrustig stationaire, maar stinkt dan ook naar LPG, dus zal wel veel te rijk staan.
Nu maar eens de uitlaat laten opknappen, zodat de AFR meter er weer in kan
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
kan ook zijn dat ie af en toe een cilinder mist als ie stommelt en naar lpg ruikt
blij dat ie weer rijd , mooie sleutelruimte trouwens
blij dat ie weer rijd , mooie sleutelruimte trouwens
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
thanks, ja dies van Michiel die hier ook op AAP komt. echt heel tof dat ik daar altijd weer binnen mag staan.
Ik keek een filmpje van het starten terug en zag idd dat de timinglight soms een flits over leek te slaan. Dat moet ik maar eens checken. Enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
Ik keek een filmpje van het starten terug en zag idd dat de timinglight soms een flits over leek te slaan. Dat moet ik maar eens checken. Enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
bijna vergeten. Heb ook van Whitegauges.net witte overlays met groene leds geplaatst.
Monster Gauges
Monster Gauges
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Mooi dattie weer brult ! Geniet er van !
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Dankjwel voor dit beeld, heb er direct ook besteld! Veel duidelijker dan origineel.kikkegek wrote:bijna vergeten. Heb ook van Whitegauges.net witte overlays met groene leds geplaatst.
Monster Gauges
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
Graag gedaan Wodan
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: "Monster" - 1974 GMC Suburban Super Custom 2500
geen idee wat de misfire kan veroorzaken :
een kapotte bougiekabel
storing op de signaaldraad naar de msd box misschien
slecht contact ergens
kijk de bougies eens na
een kapotte bougiekabel
storing op de signaaldraad naar de msd box misschien
slecht contact ergens
kijk de bougies eens na