1987 caprice

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

goedenavond, ik ben sinds vandaag de eigenaar van een caprice.
foto's volgen nog, maar het is een 5.0 met een overdrive bak, hij heeft sinds 2009 binnen gestald gestaan en niet meer gereden, 300.000 op de teller en een orginele nederlander, nooit op gas gelopen.
uiteraard mankeerd en wel wat aan en kunnen we weer lekker knutselen :) , schermrand links achter heeft roest onder de rier rand, en de linker achterdeur moet van onder even goed schoon gemaakt en behandeld worden, maar geen gatenkaas gelukkig.

ik vind dit 1 van de mooiste modellen, ik had een cutlass maar die heb ik weggedaan ivm de belastingshit(diesel.....), maar dit is een prima vervanger dacht ik zo.

nou ben ik geen fan van de vinyl top, kan ik dat er zo vanaf trekken? ik had al even gekeken op google, maar kon niet veel vinden, ik zit een beetje met het achter ruit, vraag me af of de sierlijsten onder de vinyl top zitten, of dat ik die moet kopen, weet iemand hoe dat zit? top is niet slecht of kapot, maar ik wil de hele wagen spuiten, vandaar

ik zal snel wat foto's maken van de chevy, komt goed :thumbs:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: 1987 caprice

Post by Detroitsteel »

Is het een Brougham uitvoering..?

Wat dan ook...veel plezier er van :)
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

geen idee, iig niet die verdikking nog eens achter op t dak
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1987 caprice

Post by rene74monte »

met een 87er zit je toch ook met de belastingshit , dus een vreemde actie als je het mij vraagt
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 caprice

Post by Corp »

op kwastenreiniger valt 't wel mee
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1987 caprice

Post by rene74monte »

nou , mijn amc loopt nu ook op kwastenreiniging maar ik gebruik hem niet veel meer en dat is wel jammer , denk dat hij maar weg moet in de toekomst
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

rene74monte wrote:met een 87er zit je toch ook met de belastingshit , dus een vreemde actie als je het mij vraagt
hoezo? ik koop mn auto niet bepaald op een belasting regel, begrijp me niet verkeerd.
ik zou ook geen gasbak kopen die mij 500 eurie in de 3 maanden kost natuurlijk, maar wat is nou 120 euro per jaar(jaja maximaal ook nog)?

ik vin m focking vet, en daarom koop ik het(jaja het was goedkoop, dat telde ook mee),ik heb nog een stuk of 5 classics die niet ouder zijn dan 40 jaar, die doe ik ook niet weg haha.

ik zocht gewoon een redelijk onverprutste caprice, en dat was vrij lastig kreeg ik in de gaten, ik heb er genoeg gezien en allemaal verrot, krom of omgekat....., die laatste heb ik er afgelopen zaterdag nog 2 van bekeken :)

maar iemand een idee of die sierlijsten van het achterruit verborgen zitten onder de vinyl top? , wil m eraf halen maar wil m wel netjes afwerken uiteraard :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1987 caprice

Post by Jeroen_Sp »

oldsv8diesel wrote:maar wat is nou 120 euro per jaar(jaja maximaal ook nog)?
En 3 maanden per jaar niet mogen rijden of op straat parkeren....
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

und? daar heb ik een dagelijkse auto voor, het is voor mij maar een speeltje erbij :thumbs:
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

Image

en nog een fototje, zo haalde ik m op :)
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: 1987 caprice

Post by CVPI »

Bij m'n '78 er destijds heb ik het vinyl er ook afgetrokken. (in 2006)
Dan bleef er een naad in het midden van het dak waar het vinyl vastgeniet zat over.
Ik weet niet of dat ook voor een '87 er ook zo is.

Omdat ik het dak toen liet spuiten is die naad weggewerkt. Even kijken of ik wat foto's kan vinden.

Image

Image

Image

Wat er extra bijkwam is dat de raamclipjes vervangen moesten worden om de sierlijsten terug te zetten.
De doorlopende sierstrip van je C-stijl naar je kofferbak kan je weglaten, moet je alleen die knopjes eraf slijpen denk ik. Maar omdat bij jou het vinyl om je raamstijlen zit gebogen en geen sierlijsten zitten rond je achterruit denk ik dat je van een sloper sierlijsten moet zien te bemachtigen.
Bij de '78 er zaten de strips namelijk wel "boven" het vinyl. Bij jou niet als ik het goed zie op je foto.

Zo zag het dak eruit na het spuiten:

Image

Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1987 caprice

Post by Ranch73 »

oldsv8diesel wrote:Image

en nog een fototje, zo haalde ik m op :)
Rotterdam ?
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

thanks! wel een takkewerk om eraf te halen zo te zien.....
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: 1987 caprice

Post by Detroitsteel »

Lijkt op een Brougham uitvoering... Maar ik dacht dat de achterruit daarvan nog een slag kleiner was...

Ik heb trouwens geen idee hoe dat zit bij die achterraam... :o
oldsv8diesel
Posts: 372
Joined: Wed May 02, 2012 12:31 pm

Re: 1987 caprice

Post by oldsv8diesel »

misschien moet ik het ook wel laten zitten allemaal
Post Reply