Dodge Charger 1972
Re: Dodge Charger 1972
Zo ff opgeschoten geen tijd gehad om alles te posten, maar alle zuigers zitten er nu in.
Gear drive geïnstalleerd
Daarna Olie pannetje erop
En dan nog is de intake in kleur gespoten, VHT verf echt geweldig spuiten deze is wel errug doen en moet echt oppassen met lopers laagje voor laagje.
Helaas VHT gaat uit de markt hier ivm importverbod vanwege gevaarlijke stoffen of zo echt jammer kon nog 1 bus in deze kleur krijgen in nederland.
Gear drive geïnstalleerd
Daarna Olie pannetje erop
En dan nog is de intake in kleur gespoten, VHT verf echt geweldig spuiten deze is wel errug doen en moet echt oppassen met lopers laagje voor laagje.
Helaas VHT gaat uit de markt hier ivm importverbod vanwege gevaarlijke stoffen of zo echt jammer kon nog 1 bus in deze kleur krijgen in nederland.
Re: Dodge Charger 1972
waar waren we blokje is in ieder geval af ff alleen wat foto's zeggen meestal genoeg
Re: Dodge Charger 1972
Wil m'n motorruimte zo "clean" mogelijk maken en motorkap scharnieren passen daar niet in. Met dank aan Hans van sixpackspeedshop een motorkap uit de US laten overkomen, tja ene vind het afschuwelijk maar ik vind het geweldig
Nu aan het nadenken en een soort "cradle" maken die ik in m'n motoruimte kan zetten/ zakken waarachter alle oneffenheden bollingen kabels etc verborgen kunnen.
Verders bougie kabel begeleiders uitgemeten op de kleppendeksel en heb boeltje weggebracht om dit aan elkaar te laten lassen. Daarna gaat dit met de luchtfilter delen naar de poedercoater om glans zwart te coaten
Nu aan het nadenken en een soort "cradle" maken die ik in m'n motoruimte kan zetten/ zakken waarachter alle oneffenheden bollingen kabels etc verborgen kunnen.
Verders bougie kabel begeleiders uitgemeten op de kleppendeksel en heb boeltje weggebracht om dit aan elkaar te laten lassen. Daarna gaat dit met de luchtfilter delen naar de poedercoater om glans zwart te coaten
-
- Posts: 1671
- Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm
Re: Dodge Charger 1972
Alleen die bult op de motorkap eraf slijpen haha
Re: Dodge Charger 1972
Voor een echt cleane motorruimte kan je het beste een hemi installeren: bougiekabels netjes weggewerkt en de rest is uit zicht.
Re: Dodge Charger 1972
Lol dacht eerder een airgrabber erop.
Tja hemi liggen niet echt voor het oprapen.
Tja hemi liggen niet echt voor het oprapen.
Re: Dodge Charger 1972
Ligt eraan welke. Voor 4.5k. heb ik nog zo'n moderne 5.7 incl automaat uitlaatspruitstukken cats, ecu, kabelboom, contactslot en gaspedaal etc. Leuk om erin te bouwen
Re: Dodge Charger 1972
Is weer ff geleden dat ik wat gepost heb helaas niet echt veel opgeschoten. Wil m'n body een "Bare" metal car maken en motorkap zwart houden en iets van een oldscool airbrush op de zijkant zetten.
MAAR dus alle verf en plamuur etc eraf halen, wat een pleuriswerk. Begon met Chemisch verfstripper van non-paints store nou dat schoot helemaal niet op vooral met plamuur vreet het amper wat weg.
Toen zelf stralen, voor een leuk bedrag ketels en spulletjes gekocht. Na 3 weekenden alles nalopen en proberen word dat ook een duur geintje om alles te stralen en daarna te glasparelen. Dus boeltje verkocht kleine ketel gehouden om eventueel wat kleine dingen te stralen.
Dus ouderwets schuren dus op zoek naar een goede machine en toen kwam ik the Eastwood Contour SCT tegen, kost wat maar bespaar flink wat tijd en aan materialen en die laten overkomen. Je hebt echt een vreter en daarna kan je afbouwen met 120 - 240 - 320 grit.
Slijtage van de rollen valt ook heel erg mee.
Dus begonnen met de auto te strippen bumpers eraf, het voor en achterpaneel gedaan, en ben echt blij met het resultaat.
Dus volgende stap een zijscherm, dit was duidelijk een schade scherm damn zat wel een goede cm plamuur op.
Wil niet de boel in de blanke lak spuiten maar na enig speuren op Amerikaanse fora tegengekomen om GIBSS te gebruiken, alleen in Amerika te krijgen natuurlijk en spuitbussen versturen via de lucht mag natuurlijk weer niet. Toch uiteindelijk 2 personen gevonden die het wilde versturen de eerste keer werd het tegengehouden en bij een 2 persoon zijn m'n 10 bussen aangekomen (genoeg voor de komende 20 jaar) als ik alle verhalen mag geloven van mensen die dit spul gebruiken. Het verdampt niet zoals WD40 en als je het schoonmaakt zou je er zo weer overheen moeten kunnen spuiten, goed voor staal chrome aluminium etc etc.
MAAR dus alle verf en plamuur etc eraf halen, wat een pleuriswerk. Begon met Chemisch verfstripper van non-paints store nou dat schoot helemaal niet op vooral met plamuur vreet het amper wat weg.
Toen zelf stralen, voor een leuk bedrag ketels en spulletjes gekocht. Na 3 weekenden alles nalopen en proberen word dat ook een duur geintje om alles te stralen en daarna te glasparelen. Dus boeltje verkocht kleine ketel gehouden om eventueel wat kleine dingen te stralen.
Dus ouderwets schuren dus op zoek naar een goede machine en toen kwam ik the Eastwood Contour SCT tegen, kost wat maar bespaar flink wat tijd en aan materialen en die laten overkomen. Je hebt echt een vreter en daarna kan je afbouwen met 120 - 240 - 320 grit.
Slijtage van de rollen valt ook heel erg mee.
Dus begonnen met de auto te strippen bumpers eraf, het voor en achterpaneel gedaan, en ben echt blij met het resultaat.
Dus volgende stap een zijscherm, dit was duidelijk een schade scherm damn zat wel een goede cm plamuur op.
Wil niet de boel in de blanke lak spuiten maar na enig speuren op Amerikaanse fora tegengekomen om GIBSS te gebruiken, alleen in Amerika te krijgen natuurlijk en spuitbussen versturen via de lucht mag natuurlijk weer niet. Toch uiteindelijk 2 personen gevonden die het wilde versturen de eerste keer werd het tegengehouden en bij een 2 persoon zijn m'n 10 bussen aangekomen (genoeg voor de komende 20 jaar) als ik alle verhalen mag geloven van mensen die dit spul gebruiken. Het verdampt niet zoals WD40 en als je het schoonmaakt zou je er zo weer overheen moeten kunnen spuiten, goed voor staal chrome aluminium etc etc.
Re: Dodge Charger 1972
Voorophanging eronderuit.
En de QA1 kit erop aan het zetten, lekker werken zo alles past perfect
En nog een deurtje kaal andere deur ook kaal zit helaas flink wat meer schade op qua gaatjes boren voor uitdeuken.
Verders nu ff wat ophangings delen schoonmaken en ff zwart spuiten voordat ik alles er weer op monteer.
En de QA1 kit erop aan het zetten, lekker werken zo alles past perfect
En nog een deurtje kaal andere deur ook kaal zit helaas flink wat meer schade op qua gaatjes boren voor uitdeuken.
Verders nu ff wat ophangings delen schoonmaken en ff zwart spuiten voordat ik alles er weer op monteer.