Dodge Charger 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Op m'n zoektocht was ik dit stukje tegengekomen en heb dit mee laten wegen in m'n beslissing.

http://www.tinustuning.nl/img/Tinustuning%20ZDDP.pdf
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Gisteren nog laatste beetje binnen gekregen van summit wat laatste stekkertjes, bobine kabel en vond deze MSD blaster wel een mooi blokje qua afwerking.
Helaas kwam deze beschadigd aan :( maar na een E-mail naar Summit en foto's ivm de doos niet goed was ingepakt lag een remklauw los in voor iemand anders en die had even huisgehouden deed Summit geen moeite en melde dat er direct een nieuwe opgestuurd word. :good: Summit
Image
Gisteren m'n gaskabel linkage erop geschroefd, Dynamo steuntjes helemaal op orde. Olie druk meter/ tester aangesloten en het blok gaan primen.
Nette olie druk van 5 bar :yeah:
Daarna de oil drive shaft erin dat was wel even friemelen om dat ook netjes en goed erin te krijgen en de ontsteking erop.
Nu de auto uitgraven in m'n eigen garage en plekje creaeren in de loods zodat we het blok erin kunnen takelen. En daarna met m'n bedrading kan beginnen dit netjes neer te leggen en op maat af te knippen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Ranch73 »

Nice 8) hoop alleen wel dat er nu nog genoeg cam lube op de nokkenstok aanwezig is na het primen ?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Had dat al eerder gechecked door een onderdeel in cam lube te zetten en daarna ff wat olie overheen te gieten.
Had eerst soort plak olie van Lucas dit plakte zeer goed leek wel lijm maar dit loste heel snel op toen de olie erover heen ging.
Toen by Summit een pot cam lube van Comp Cams en deze blijft zeer goed plakken.

Mocht iemand cam lube nodig hebben heb een iets te grote pot besteld and kan zo nog wel 30 blokjes doen :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Ranch73 »

:thumbs: ,enne die pot lekker in een hoek nerzetten,komt nog wel eens van pas,zo heb ik 2 kasten vol met van alles :P
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Nou van het weekend de Dodge op de Ambulance en de boel opgehaald.
Motor opgehezen
Image

En daarna de Dodge eronder geduwd, staat wel lekker hoog zo :D
Image


Alles weer vastschroeven maar toen ik m'n uitlaat wilde vastzetten zat alles er zo 7 a 8 cm naast. Had hier niet op gerekend maar ivm de 340 koppen heb gemonteerd
blijkt dit toch allemaal verschoven te zitten.
Aangezien ik nu wederom de slijptol in m'n uitlaat moet zetten ff op zoek naar een goedkoop setjes headers.
Ivm de toekomstplannen toch wel TTI headers zijn met een complete RVS uitlaat Helaas hiervoor nu nog niet het budget.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

zo gisteren ff flink opgeschoten. Radiator erin en een fan shroud op de kop weten te tikken.
Alle radiator slangen erop en deze met lekkere brede RVS klemmen vast gezet in het verleden is een keer gehad dat een slangeklem los is gegaan zal nu niet meer gebeuren en deze klemmen netjes rondom ipv op 1 punt strak te trekken
Dynamo erop geschroeft/ MSD ontsteking en bobine een plekje gegeven.
Ruitensproeier tankje een plekje gegeven, benzine leiding weer op z'n plaats.

Nu beginnen met de kachel binnen-in een plkje te geven en de gaten boren voor de aansluitingen. Wanneer al het grote spul u op z'n plek zit kan ik met
m'n bedrading beginnen.
Image
Image
Image
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Ze weer ff wat opgeschoten
Kachelhuisje ingebouwd, kachelslangen neergelegd en gaten geboord.
Nu alles op z'n plekje ligt verder met de bedrading aan het leggen wat een hels karwei is dat maar rustig aan dan komen
we er wel.

Image

Maar het moment nadert dat ik alles aangesloten heb en m'n contact zal moeten omdraaien en hopelijk doet alles het dan.
Vandaag of morgen nieuwe bestelling plaatsen in de US voor Headers, kickdown linkage, gaskabel linkage en allemaal wat klein spul om alles verders netjes aan te sluiten.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Dodge Charger 1972

Post by kikkegek »

gaaf hoor, ziet er stoer uit
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Zo voorlopig ff laatste bestelling de deur uitgedaan
Keuze is op Hedman gevallen ivm de reviews dit iets makkelijker te monteren was dan hooker headers en het staal een fractie dikker is.
Uiteindelijk kost dat spul geen drol en zal het me niet verbazen dat ik over 2 jaar er iets goed onder zal moeten zetten. Op het moment is het budget er niet voor om de uitlaat te maken zoals ik wil.
Dus setje Hedman headers HED-78050 gewoon stalen versie zit nog te twijfelen om dit in kleur te spuiten of netjes te wrappen met hitteband.
Image
Lokar kickdown kit stangen waren wel goed maar bleven altijd ergens in de weg zitten ivm m 'n bougie kabels en/ of bedrading
Lokar Throttle cable
Lokar throttle and kickdown bracket alles in 1 keer compleet
ImageImage
Image
En was eerst op zoek voor iemand anders naar luchtfilters maar kwam deze tegen en bleef in m'n hoofd zitten.
Dus weer is wa anders en een ander luchtfiltertje van Edelbrock
Image
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by chevystan67 »

waar heb je die nette brede rvs slangklemmen vandaan ?
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

chevystan67 wrote:waar heb je die nette brede rvs slangklemmen vandaan ?
By Summit racing mee laten komen

Worden T-bolt clamp genoemd allemaal beetje onderdeel nr VPE-2787 VPE-2788 afhangend v/d maat
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Hmmm ondanks dat ik veel bedrading heb vervangen blijkt daarnaast m'n zekering blok ook nog is goed gaar te zijn :(
Dus dit nu ook maar vervangen voor een aftermarket kastje met steek zekeringen.
Dus voorlopig nog wel ff zoet
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by chevystan67 »

Crash wrote:Hmmm ondanks dat ik veel bedrading heb vervangen blijkt daarnaast m'n zekering blok ook nog is goed gaar te zijn :(
Dus dit nu ook maar vervangen voor een aftermarket kastje met steek zekeringen.
Dus voorlopig nog wel ff zoet
je hebt dat EZ wiring tog ?
misschien daar eens kijken.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: Dodge Charger 1972

Post by Crash »

Ja wel naar gekeken en ziet er allemaal zeer netjes uit maar ben nu al zover qua nieuwe bedrading dat ik dit laatste stukje ook wel moet kunnen doen.
Daarnaast zo weinig opties nog op m'n auto ik de helft van zon kabelboom niet zal gaan gebruiken.
Post Reply