Page 8 of 16

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 08, 2015 11:19 am
by Crash
Ja zat daar ook aan te denken heb het al op mijn dagelijks auto geprobeerd en kwam er redelijk uit. Heb toen met een Wagner spray gedaan vond het niet lekker werken bleef maar bijvullen.
Heb nog 24 bussen plasti dip grijs staan maar twijfel of ik m'n hele auto redt denk maar van beneden af te beginnen anders word ie 2-tone

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 15, 2015 3:26 pm
by Crash
Zo ben ff rustig aan m'n kilometertjes aan het maken motortje loopt lekker niets lekt of drupt alles gaat lekker.
Shakelmomenten v/d bak liggen mij wel iets te hoog dus nu met de kickdownkabel stoeien om zo de shiftmomenten lager te krijgen.
Echt de kickdown nog niet gebruikt wil eerst 1000 km op de teller erbij om het lekker rustig in te rijden en alles lekker in te laten werken.

En na flink wat lezen op het internet is m'n gevoel dat m'n 600cfm carb te groot voor m'n set en ga er een 500cfm opzetten

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 15, 2015 4:40 pm
by kikkegek
Goed bezig.

Gaat opschakelen bij dodge niet op basis van vacuĆ¼m?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sat May 16, 2015 9:26 pm
by Snelting
Hoppaaaa!!

Gefeliciteerd met je APK! Lekker rondrijden :D

Goed bezig man!

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 22, 2015 8:53 am
by Crash
Zo kon niet blijven still zitten en ben begonnen met het "plastidippen" aangezien het best wel vergevend spul is doe ik kant voor kant dus nu 1 kant gedaan en het resultaat mag er wezen. Dak spuit ik nog niet wil er een confederate flag op plakken in zwart wit grijs tinten.

Via een Ebay action heb ik een edelbrock thunder series 500cfm carb met endurashine finish op de kop getikt voor een geweldige prijs.
En ben nog niet blij met m'n schakelmoment vant 2 - 3 moet hem ff op de brug zetten en weer van vooraf beginnen met afstellen

Image
Image
Image
Image

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri May 22, 2015 9:27 pm
by kikkegek
wow, dat zwart staat hem vet gaaf!

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun May 24, 2015 11:49 am
by Snelting
Netjes hoor!

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun May 24, 2015 4:10 pm
by Crash
Nou afgelopen dgn druk bezig geweest om m'n auto te dippen het advies was 4 lagen heb er zelfs 6 lagen op gespoten en vind het eigenlijk nog steeds flinter dun. Maar staat nu lekker in de zon te bakken dus zien wel hoe het uitpakt.
Maar wat een bende zeg mocht m'n hele garage'tje uitschrobben volgende keer party tent opzetten en daar spuiten :D
Image
Image
Image

En het resultaat mag er absoluut zijn met spuitbussen en voor nog geen 200 euro. Weet nu wel als ik m'n auto ga het een slag donkerder wordt richting antreciet.
Image
Image
Image
Image

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun May 24, 2015 4:45 pm
by Touchwood
Mooi. Als nieuw. Is dat plastidip goed bestand tegen van alles?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Wed May 27, 2015 9:17 am
by Crash
Tja het blijft plastidip maar je kan het wassen en zelfs zachtjes met een scotchbrite opschuren en op m'n proefauto zelfs de hoge druk eroverheen getrokken.

Image

Oh jee Koelwater is "milky blue" maar m'n olie is nog complete schoon
Daarna m'n ATF gechecked en deze stond wel errug laag maar was wel rood.

Denk dat het een lekkage is in de automaat koeler die in de radiator zit, in de planning stond toch een externe koeler voor de automaat dus deze maar besteld en het systeem spoelen en de boel weer aansluiten.

Las ook ergens dat het met een paar bouten te maken kan hebben van je headers die door waterkanalen lopen en die een speciale sealing te geven voordat je ze erin draait.

En denk zo maar verder te werken tot uiteindelijk maar de koppen eraf halen :(

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sat May 30, 2015 9:42 am
by kikkegek
let wel op een externe koeler werkt niet hetzelfde als een koeler in je radiator.

water koelt veel beter als lucht:
From PATC's website:
Transmission Cooling: You must have a transmission cooler in your radiator regardless of what someone has told you for the transmission to last. Auxiliary coolers are just that, in addition to. Water cools 32 times better (faster) than air always, period. In the case of air vs. water, there is no contest - water is way better. The transmission fluid comes directly from the torque converter at a much higher temperature than the water in your radiator and is cooled to the water temperature fast. Then it goes to the auxiliary cooler to be cooled far below the water temperature. If you don't need a cooler in your radiator why does GM spend all that money doing so? If you wanted to cool a red hot piece of steel fast would you stick it in water or air, see the point. Your transmission will run cooler with a lock-up converter. This is more important with stall speeds of 2000 RPM or higher.
daarbij heeft de cooler in je radiator ook als functie om je bak sneller op te warmen bij kouder weer, zodat je bak minder slijt. Door de thermostaat van je motorkoeling, wordt daardoor je bak op de ideale temperatuur gehouden. dat effect heb je niet met een externe cooler. Die echt voor EXTRA bedoeld en niet om de koeler in de radiator te vervangen....sterker nog, als je hem te groot kiest, kan je olie op de snelweg te koud worden

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sat May 30, 2015 11:31 am
by mercury-capri
hoi

Deze in eindhoven gespot...wellicht voor inspiratie :)

Image


Image

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sat May 30, 2015 11:51 am
by grandmaster n
Is ander modelletje......

gr

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun May 31, 2015 10:46 am
by Crash
Ik zal het in gedachten houden eerst uitzoeken waarom er olie in m'n koelwater zit wat ik bijna zeker van ben dat het vd automaat radiator komt.
Dus eerst koeling loskoppeling waterkanalen doorspoelen externe koeler erop zetten tijdje rijden en dan open dat m'n water schoon blijft.

Als dat zo of m'n radiator laten repareren of op zoek naar een heel nieuw koelingspakketje.

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun May 31, 2015 11:11 am
by kikkegek
Misschien ff met lucht je cooler testen en naar bubbels kijken

Anders
if you cannot locate teh leak, you can have teh engine dye tested at most repair shops. This test is very easy, inexpensive, and very accurate at identifying even small oil leaks. To do this a special dye is added to the oil that glows under UV light. The engine is then run for a while, the car is raised on a hoist and inspected with a high intensity UV lamp; the dye that has leaked along with the oil wil glow bright yellow, leading upward to the point that the leak is occurring.

Read more: http://www.justanswer.com/car/1aceq-oil ... z3bhoI72CB