Page 9 of 16

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun Jun 07, 2015 8:57 am
by Crash
Zo afgelopen dgn weer ff druk bezig geweest.
Water afgetapt en externe koeler voor de automaat geinstalleerd
Image

Nieuwe 500cfm carb binnengekregen en geinstalleerd
Image

Heatshield voor de starter
Image

En de volgende dag paar uurtjes bezig geweest met de bladveren zitten ook 2 bladen meer op en die ik al 2 jaar klaar had liggen
ImageImage
Image

Zo wat een verschil die kleinere carb had ik veel eerder moeten veel scherpere throttle response loopt zoveel beter.
En zal heus wel niet alleen aan de carb liggen had natuurlijk ook kunnen rommelen met sproeiers etc.
Rondje gereden met flink wat drampels en dat gaf ook weer een smile ivm die nu lekker goed veert en super rijdt.

Oude veren waren compleet doorgebogen en zat geen veerweg meer in, meteen bij de oud ijzer gezet.

Helaas rookt de auto nog wel aan 1 kant maar blokje is nog nieuw en maar 500km gereden dus vandaag ff flinke lange rit maken beetje temperatuur opbouwen dat alles een beetje gaat zetten.

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sun Jun 07, 2015 12:40 pm
by kikkegek
Cool. Lekker cruisen. Blijft je kvs nu schoon?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Mon Jun 08, 2015 5:49 pm
by Crash
Ja na 300 km te hebben gereden ook flink tempo gemaakt op de snelweg lijkt dat verholpen te zijn.
Bij terugkomt alles gepeild en alles is zoals het was toen ik vertrok. KVS ook schoon

Helaas aan 1 kant nog een olie walm uit de uitlaat maar olie peil staat nog steeds op nivo dus misschien nog beetje nieuwigheid.

Maar hij rijd als een trein andere achteras monteren uitgesteld tot na de zomer eerst lekker touren

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Mon Jun 08, 2015 6:18 pm
by kikkegek
goed man. duidelijk dan waar de oorzaak ligt. nogmaals...ik zou niet met alleen een externe koeler doorrijden...mocht je ooit in een file komen...dan heb je geen bakkoeling, omdat je geen rijwind hebt. Dus als je zo wilt doorrijden, zorg dan in ieder geval voor een temperatuurregeling. Dat wordt normaal door de thermostaat van je koeling en fan geregeld en dat ben je nu kwijt.

Dus monteer anders een kleine fan met aanlegthermostaatje, dat de bak kan koelen tijdens het file rijden

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Sat Jun 13, 2015 7:36 pm
by Crash
Zo flink wat km er nu op zitten lekkages weg geen olie in m'n kvs dus allemaal toppie.
Stickertje op het dak
Image
Image
Image

Met mn carb loopt alles beter behalve plankgas sterft ie helemaal af :( niet opgelet met de aanschaf maat heb per ongeluk een carb die voor eeen dual setup is opgezet.

Als iemand nog wat edelbrock thunder series tuning kitje heeft liggen ik ben op zoek naar
Jets
primary 0.86
secondary 0.95
Metering rods 0.65x0.52

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Tue Jun 16, 2015 7:23 pm
by kikkegek
das balen man...je laatste 3 fotos zijn trouwens niet zichtbaar

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Mon Jun 22, 2015 3:08 pm
by Crash
Zo was ff weg laaste 3 foto's aangepast en moeten weer te zien zijn.

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Thu Jun 25, 2015 9:45 pm
by Crash
Hmm nu na 1500 à 2000 km te hebben gereden blijft ie roken en nu ook olie te verbruiken ben van m'n full naar m'n fill streepje gegaan. Dus dat word stoppen met rijden en op zoek gaan naar het probleem. Olie begint ook vies te worden dus heb het idee dat het m'n zuigerveren zijn welke ik wel vernieuwd heb maar het zijn wel m'n standaard zuigers. Kutzooi Houd ff op voor mij geld is op en moet eerst trouwen in augustus zien dan wel weer verder hoe we dit gaan opzoek en oplossen

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Thu Jun 25, 2015 9:55 pm
by Renev
Heb je ze wel ingereden die zuigerveren ???

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Thu Jun 25, 2015 10:08 pm
by Bromgabber
Ook de stootrand/slijtagerand boven in de cilinders weg gehaalt?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Thu Jun 25, 2015 10:33 pm
by kikkegek
Zijn je cilinders wel rond? Op laten meten? Nieuwe zuigerveer in ovaal uitgesleten cilinders lossen niks op. Sterker nog dan krijg je blowen en dus blauwe rook. Of heb je witte rook, ? Nee toch?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jun 26, 2015 9:58 am
by Crash
Hebben het zelf opgemeten en alles leek nog goed. Ook voordat ie uit elkaar ging gebruikte die geen olie en rookte die niet.
Of ik heb de zuigeveren niet goed gemonteerd anders kan zijn ik heb een zeer dunne koppaking gebruikt het kan zijn dat er daar misschien iets doorheen perst maar dan zou m'n olie schoon moeten blijven.
Zal in ieder geval de koppen eraf moeten halen en dan goed kijken of er ergens indicaties zijn dat er ergens olie voorbij blaast

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jun 26, 2015 11:49 am
by Bean Bandit
Heb je de gaten, waar de kopbouten in moeten, goed schoongemaakt?
Ik had dit niet gedaan en had hierna rare koelwater lekkages.
Als je geen zgn rethreading tap hebt, gebruik dan een oude kopbout, waar je met de haakseslijper twee sleuven in slijpt. En draai deze mbv remmenreiniger net zo lang in en uit elk gat tot er geen rommel meer uit komt.

Image

Ik heb nieuwe kopbouten gebruikt, daar ik niet wist of je die OEM bouten kon hergebruiken. Nieuwe geinstalleerd met een beetje olie en aangehaald volgens het shopmanual.

Het schoonmaken van 20 gaten is tijdrovend werk, maar zorgt er wel vor dat je koppen goed vastzitten, zonder rare lekkages.

Groeten, Remco

p.s. is de olie lekkage niet gewoon via een van de klepdeksels? Of komt er rook uit de uitlaat?

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jun 26, 2015 2:52 pm
by Crash
Het komt er echt uit via de achterkant heb 2 aparte pijpen en aan 1 kant komt er een flinke walm uit en als ik het gas er vol op zet trek een een rook gordijn op achter me.
Bedankt voor de tips hadden alles goed schoongemaakt en aangehaald volgens de shipmanual maar ga ook je voorbeeld gebruiken met een oude bout de bool schoon te maken.

Re: Dodge Charger 1972

Posted: Fri Jun 26, 2015 9:24 pm
by fury 74
Heb je al een compressie test of lektest gedaan