1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Na nog een aantal dingetjes heb ik er eergisteren voor het eerst in gereden, geweldig, ookal waren het niet veel meer dan 50 meters omdat ik niet wou dat ie oververhit raakte. Ondanks de 2.8L heeft hij echt een Amerikaans geluid met z'n straight pipe. Ik ga zo spoedig mogelijk de vriespluggen vervangen en er koelvloeistof in gooien, om er zo een fatsoenlijk stukje mee te kunnen gaan rijden!
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Gisteren de vriespluggen vervangen, vandaag met de Camaro in Wintelre geweest, eindelijk dat ik er mee kan rijden zeg! Ben er niet normaal blij mee, alleen maakt ie nog wel erg veel herrie, er zal een demper op moeten komen en ook nieuwe vering want die is hartstikke versleten, en een ditje en een datje maar ja komt wel goed uiteindelijk allemaal. Zo blijven we bezig, en hij zal nooit 100% af zijn, er kan altijd wel weer iets beter dat weet ik zeker.. maar voor nu ben ik helemaal blij.

Image
Image

Hardstikke bedankt iedereen die me hierbij geholpen heeft, waaronder Jeroen en vooral ook Petrovic Motors; de Amerikanen specialist in Eindhoven!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Wat een sluikreclame steeds....bahbah

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Neem aan dat je heen gereden ben?
Misschien dan toch verstandig om een apk erop te zetten ;)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

och ondanks het commentaar van sommige mede aapers (al dan niet verdient) is het hem toch gelukt de auto rijdend te krijgen

wat ik me alleen afvraag is dat je toen je de v6 aan het inbouwen was sprak je over een 3.4 en nu over een 2.8

de twee slangen die los bij de motor lagen zouden wel eens de kachelslangen kunnen zijn , als die open liggen kun je water bijgooien tot je een ons weegt , maar als je er stukken mee gereden hebt is dat waarschijnlijk al opgelost

nu rustig de rest van de auto in orde en veilig maken

als je wat meer bedreven//ervaren bent in het sleutelen aan de camaro zou je later mischien nog eens een gen III v6 in kunnen bouwen , van wat ik er over lees zijn dat best solide en sterke motortjes en zitten in bijna alles van GM gebouwd
het gaat dan echt een project worden waarschijnlijk want er zal iets meer mee omgebouwd moeten worden (bedrading dashboard(?) en ecu)
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Martin71RS »

inderdaad Bromgabber...... eerst een hoop gelul over de verzekering en nu geen APK = dus alsnog onverzekerd rijden..... goed bezig :thumbs:
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Touchwood »

Voor de evenementenregeling hoeft er geen APK op te zitten. Als de wagen maar APK-waardig is.
Frans455
Posts: 11812
Joined: Thu Apr 08, 2004 9:56 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Frans455 »

Touchwood wrote:Voor de evenementenregeling hoeft er geen APK op te zitten. Als de wagen maar APK-waardig is.

Als je de wagen erheen trailert niet nee.


http://fehac.nl/evenementenregeling/
Gebruikers van deze regeling, dienen zich ervan te vergewissen dat hun polis WA-verzekering bij schorsing c.q. het ontbreken van een geldige APK niet uitsluit: het voertuig dient bij gebruik op de openbare weg WAM verzekerd te zijn.
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Touchwood »

Als je de wagen erheen trailert is een WA-verzekering niet nodig. ;-) Maar je hebt gelijk: de verzekeraar moet het er wel mee eens zijn.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Corp wrote:Wat een sluikreclame steeds....bahbah

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Ik ben zelf niet onderdeel van Petrovic Motors, hij heeft mij alleen heel erg veel geholpen en is echt enorm goed met deze wagens; dus ja ik ben daar nou eenmaal enorm dankbaar voor, Corp.
Bromgabber wrote:Neem aan dat je heen gereden ben?
Misschien dan toch verstandig om een apk erop te zetten ;)
Yep, had hem aangemeld voor de evenementen regeling.
Touchwood wrote:Voor de evenementenregeling hoeft er geen APK op te zitten. Als de wagen maar APK-waardig is.
Inderdaad, precies.
watahyahknow wrote:och ondanks het commentaar van sommige mede aapers (al dan niet verdient) is het hem toch gelukt de auto rijdend te krijgen

wat ik me alleen afvraag is dat je toen je de v6 aan het inbouwen was sprak je over een 3.4 en nu over een 2.8

de twee slangen die los bij de motor lagen zouden wel eens de kachelslangen kunnen zijn , als die open liggen kun je water bijgooien tot je een ons weegt , maar als je er stukken mee gereden hebt is dat waarschijnlijk al opgelost

nu rustig de rest van de auto in orde en veilig maken

als je wat meer bedreven//ervaren bent in het sleutelen aan de camaro zou je later mischien nog eens een gen III v6 in kunnen bouwen , van wat ik er over lees zijn dat best solide en sterke motortjes en zitten in bijna alles van GM gebouwd
het gaat dan echt een project worden waarschijnlijk want er zal iets meer mee omgebouwd moeten worden (bedrading dashboard(?) en ecu)
Het bleek achteraf inderdaad een 2.8 te zijn, de verkoper die hem enkel doorverkocht had zich vergist en dacht dat het een 3.4 was. Ooit zal ik er misschien wel weer een andere motor in takelen, een mooie snelle V6 (de 2.8L is namelijk vrij weinig tot niets waard) of zelfs een V8, daar droom ik nog steeds van. Maar ik ben nu al enorm blij dat hij eindelijk rijd, en ook fatsoenlijk werkt, zal er eerst zo eens een tijd mee rond gaan touren ;]

Voor de rest ben ik vandaag bij de APK geweest, dit hadden ze te zeggen:

-Kachel aanjager
-Ruitensproeier
-Kleur stadslicht voor
-Banden voor

Dus ja, ik kan toch nog aan de slag, maar zal wel goed komen die puntjes.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

de v6 die je nu hebt is in principe een LT motor waar ze 2 cylinders vanaf gezaagd hebben
als het goed is past de bak gewoon aan een v8 net als alles wat je aan de voorkant van de motor hebt hangen en de motorsteunen

je zal er een andere draadboom ecu voorveren radiator brandstofpomp(?) en uitlaatsysteem voor moeten inbouwen en waarschijnlijk ook de steunen voor de radiator moeten veranderen
het is goed te doen maar een LT motor is niet 1 van de beste versies ooit gemaakt door GM
het makkelijkste en uiteindelijk goedkoopste na deze camaro inruilen op een v8 versie zou zijn om een apk afkeur / schade camaro donorauto te kopen met een v8 en alles inclusief achteras bak brandstofpomp bedrading en dashboard over te bouwen

de nieuwere gen III is een stuk beter
voor de gen III V8 is al een hoop verkrijgbaar ook qua ombouwkits maar de motoren zijn hier behoorlijk aan de prijs (2000 euro plus)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Is een 60° V6. Geen 90°

Gewoon ls1 erin..klaar
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

watahyahknow wrote:de v6 die je nu hebt is in principe een LT motor waar ze 2 cylinders vanaf gezaagd hebben
als het goed is past de bak gewoon aan een v8 net als alles wat je aan de voorkant van de motor hebt hangen en de motorsteunen

je zal er een andere draadboom ecu voorveren radiator brandstofpomp(?) en uitlaatsysteem voor moeten inbouwen en waarschijnlijk ook de steunen voor de radiator moeten veranderen
het is goed te doen maar een LT motor is niet 1 van de beste versies ooit gemaakt door GM
het makkelijkste en uiteindelijk goedkoopste na deze camaro inruilen op een v8 versie zou zijn om een apk afkeur / schade camaro donorauto te kopen met een v8 en alles inclusief achteras bak brandstofpomp bedrading en dashboard over te bouwen

de nieuwere gen III is een stuk beter
voor de gen III V8 is al een hoop verkrijgbaar ook qua ombouwkits maar de motoren zijn hier behoorlijk aan de prijs (2000 euro plus)
Klopt zeker allemaal.
Corp wrote:Is een 60° V6. Geen 90°

Gewoon ls1 erin..klaar
Haha, ja, dat is wel het aller beste en vetste, maar ook redelijk prijzig helaas dus zal nog even door sparen worden. Is wel echt een droom van mij, een LS of LQ motor in de Camaro.

Image
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

ik had er een hard hoofd in, maar hij is nu dus rijdend! Super hoor, ff puntjes op de i en gaan met die banaan.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Jeroen_Sp wrote:ik had er een hard hoofd in, maar hij is nu dus rijdend! Super hoor, ff puntjes op de i en gaan met die banaan.
Heeft zelfs al bijna weer APK, nogmaals bedankt, Jeroen! ;]
Post Reply