1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Crash wrote:test rit = drive it like you stole it anders weet je nooit wat er misschien mis kan gaan :P
Klopt met koude motor klinkt dat het best :D
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

peerke wrote:addies autoshop heft veel onderdelen voor jouw Camaro,zit in helmond
Thanks! Als ik weer iets mis zal ik eerst eens bij hem informeren.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

De genuine GM accu is genuinely opperdepop, zelfs na lang laden geeft deze zelfstanding maar hooguit 5 - 10 seconden genoeg stroom om het blok rond te gooien tijdens het starten. Dit ga ik tijdelijk oplossen door de accu uit mijn daily driver eraan te hangen. Ook heb ik een ontdekking gedaan toen ik het koelsysteem wou gaan spoelen met water, deze is namelijk lek. Bij de pan van het oliecarter, daar lekt hij in de hoek richting de zitplaats van de bestuurder. Weet niet precies waar deze slangen voor zijn, maar hier lekt ie overigens ook:

Image

Verder heb ik een reserve blok met alles erop en eraan, inclusief kabelboom die er nog aan hangt en motorcomputer gekocht voor 125 euro, blok scheen minder dan 60.000 km gelopen te hebben maar is naar mijn idee wel slecht opgeborgen geweest want het zit onder de roest en oxidatie. Dat laatste maakte het wat moeilijker om alles wat bij mijn Camaro ontbrak over te zetten, al omdat alles eraan zat kon ik dus ook alles wat ontbrak overzetten en had ik tevens een mooi voorbeeld van hoe alles moest. Dus ik durf te zeggen dat de Camaro nu weer zowat compleet is qua motor. Olie zat nog wel in het blok dus van binnen zal ie nog wel redelijk goed zijn denk ik. Ook kan ik van dit reserve blok de carterpan afhalen, goed schoonmaken, en overzetten op het blok wat in de Camaro ligt. Want de carterpan die daar op zit heeft z'n beste dagen gezien, is best wel ingedeukt en heb al speciale kit op de schroefdraad van de carterplug moeten doen omdat deze anders ook lekte. Dus ja, overzetten met wat vloeibare pakking er tussen, dat is wat eraan zit te komen.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

Een accu kan je bij de turck in Eindhoven halen. Goede prijzen daar. Als je zaterdag gaat kan ik wellicht nog iets met de prijs voor je regelen.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Jeroen_Sp wrote:Een accu kan je bij de turck in Eindhoven halen. Goede prijzen daar. Als je zaterdag gaat kan ik wellicht nog iets met de prijs voor je regelen.
Cool, thanks! Echter denk ik dat het er nog even niet in gaat zitten, een goede accu (vooral met nadruk op een goede) zal sowieso niet te goedkoop zijn helaas. Dus tot dan word het nog even jumpstarten en de rest in orde maken, of de goede accu die ik heb delen, kan toch niet in beide tegelijk rijden. Maar als de GM accu toch telkens net genoeg power geeft om hem te starten wanneer ie goed afgesteld is dan is het tijdelijk ook goed in principe.

Reserve / donor blok nu overigens tijdelijk opgeborgen, waar ik er nog bij kan.

Image
Image
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Alles lijkt ernaar te wijzen dat er een vriesplug gaar is en dat ie daarom water lekt, volgende week maar eens de bak eronder uit halen op den oprit dan maar ;P tot dan zal ik telkens voordat ik hem start hem goed bijvullen met kraanwater en er niet te veel mee rijden.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image
Image

Nieuwe (tijdelijke) look van de Camaro! Heb hem alvast omhoog gezet om er onder goed bij te kunnen en ook om de bak te kunnen laten zakken als de vriespluggen binnen zijn. De achterwielen draaien nu ook rond als ik hem in z'n drive zet, maar nog niet fantastisch. Het ene moment loopt ie perfect, het andere moment weer beroerd, en alles wat er tussen in valt. Binnenkort komt ook nog een keer een specialist (Marko Petrovic van Petrovic Motors) kijken om hem helemaal goed af te stellen, en mij verder te vertellen wat er allemaal nog gedaan moet worden.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Ranch73 »

Nou fantastische vooruitgang geboekt,bedankt voor het delen van de foto. :P
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Ranch73 wrote:Nou fantastische vooruitgang geboekt,bedankt voor het delen van de foto. :P
Ben nog wel met meer dingen vooruitgekomen, zoals een ATF lekkage en vervangen van donut gaskets, maar als je niets goeds te posten hebt op mijn topic dan hou het liever voor je.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Het is al weer even geleden sinds ik een update heb geplaatst, al ben ik volop aan het werk aan mijn 'bolide', er zat een hoop niet goed vast of op z'n plek en nu wel of er waren reserve onderdelen die beter waren en die ik overgezet heb (vooral bij de ontsteking, heb ik ook weer opnieuw goed gezet met controle van Marko, en heb er een betere accu in gezet), ook heeft Marko hem aan een originele GM computer gehangen uit 1988 om hem uit te lezen en uit te testen. De kabelboom was een grote voorstelling van mickeymouse werk en ook was er een hoop gesmolten dus heb ik gedeeltelijk samen met de stagair bij Petrovic motors een hoop stekkers die kapot of gesmolten waren overgezet van mijn reserve kabelboom, en ik heb de routing uitgevogeld en weer goed gemaakt, met extra aandacht ervoor dat de kabelboom niet te dicht bij de uitlaat kan komen. Verder het emissions systeem weer functioneel gemaakt, zit er toch niet voor niets op, Marko heeft mij hier flink bij geholpen. En ik heb nog het een en het andere een beetje schoon gemaakt en gepolijst, toen er een dikke Caddilac Escalade het gangpad blokkeerde op D-Day, de dag dat ie naar buiten zou gaan om hem uit te testen. Dat was inmiddels gisteren, en zo hebben we hem inderdaad gister avond buiten neer gezet en probeerde we hem te starten, maar helaas.. de brandstofpomp laat het weer eens afweten, vreemd, want hij deed het juist laatst zo lang zo goed.. nou ja, tegenvallertje, vandaag weer verder.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image
Image
Image

Tijdelijke oplossing voordat ik richting Dielissen kan, de demper was namelijk al een hele tijd terug geknapt. Heb verder nog wat kleine dingetjes gedaan en de MAF sensor geeft een storing aan, heb een nieuwe besteld en deze komt als het goed is aan het einde van de week binnen evenals een nieuwe oliefilter van ACDelco.

PS: Misschien dat ik de komende paar jaar toch nog maar niet ga sparen voor een LS motor en lekker de V6 er nog jaren in laat liggen en inplaats daarvan voor een ander project ga sparen: een Trabant ombouwen. Tevens veel goedkoper en sneller te bereiken en er zijn andere voordelen aan verbonden, plus het lijkt me gewoon super leuk.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by muddy bandit »

Verbouwde Trabantjes heb ik hier nog wel staan:

Image

Image

... wordt je in ieder geval niet moe van. :D
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Funk »

Wait, whut? :o

Image

Image
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

hij denkt dat ie van een trabant goedkoper (/sneller) een porschekiller maakt.

misschien als ie hem vol ramt als die Porsche voor het stoplicht staat te wachten :mrgreen:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Wilf »

Koop dan een kever voor weinig (eentje met goede waxbehandeling en hele kokerbalken) en hang daar een subarublokje achterin. Porschekiller met pedigree :D

Post Reply