1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by General Custom »

Kijk dat gaat de goede kant op!

Ik heb hem even vlug bekeken in Wintersel, en hij ziet er nog netjes uit hoor, je kunt er prima wat moois van maken.
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sloper »

Jou bak die je nu hebt past niet op een v8
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

geen probleem, zoveel werk was het ook niet voor mij ;)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sloper wrote:Jou bak die je nu hebt past niet op een v8
Ik zou sowieso liever een bak hebben die voor de motor gemaakt is, en als het kan een combinatie motor/bak in een keer kopen. Zo zal ik het nog lang kunnen begeren, maar als het er dan eenmaal is..

Hoef er trouwens alleen nog maar nieuwe banden op te leggen, wat ik morgen ga doen, en daarna meteen laten herkeuren. Waarschijnlijk word het ook mijn dagelijkse auto (voor zo ver ik 'dagelijks' rij, meestal ga ik op de brommer overal heen), maar zal mijn huidige daily voor de zekerheid nog niet meteen weg doen.

Zowat alles werkt nou gewoon goed, vooral nu ik er ook nog een nieuwe accu in gezet heb, en de beproeving van de storm op de terugweg van de meeting in Deurne vandaag verliep gewoon prima. Binnenkort nog een verdere beproeving, hij gaat namelijk mee naar Steenbergen en weer terug (mocht er geen extra gedonderd ontstaan bij de APK, waar ik niet vanuit ga), een ritje van ongeveer 110km over de snelweg plus een klein aantal kilometers naar de snelweg toe en er weer af.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Neem aan dat je wel rekening heb gehouden ivm met kosten van mrb/verzekering/verbruik?
Scheelt nog al met een brommer ;)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Bromgabber wrote:Neem aan dat je wel rekening heb gehouden ivm met kosten van mrb/verzekering/verbruik?
Scheelt nog al met een brommer ;)
Heb eerder gereageerd maar is blijkbaar niet online komen te staan, echter had ik al eerder een auto dan dat ik een brommer had. Maar ja de brommer (die ik zelf aan het bouwen ben) die zal voor dagelijks vervoer en woon-werk verkeer dienen, alles in Eindhoven en omstreken. Tenzij ik gewoon even zin heb om met de Camaro te rijden, heb ook een Ford Focus maar denk dat ik die nu maar weg ga doen want dat scheelt dan ook weer. Is eigenlijk een zeer prima autotje maar ik heb er gewoon niets mee, plus ik heb nu de Camaro zowat als daily driver ondertussen, sinds dat deze door de APK heen is gekomen.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

netjes gedaan man , nu rustig verder netjes maken en veel plezier mee hebben
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Touchwood »

Geniet er van. Het zijn fijne auto's.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

watahyahknow wrote:netjes gedaan man , nu rustig verder netjes maken en veel plezier mee hebben
Touchwood wrote:Geniet er van. Het zijn fijne auto's.

Dank jullie! Het zijn zeker fijne auto's vooral als ik de kickdown kabel en de schokdempers vervangen heb, kickdown kabel z.s.m. en schokdempers kijken we dinsdag naar.

Maar hij is weer olie gaan lekken volgens mij.. ;S carterpan is slecht vrees ik, en die heb ik nog wel eentje maar je vervangt ze helaas niet zomaar volgens mij, misschien dat het door te lassen op te lossen valt, ik hoop het zeer. Komt in ieder geval wel weer goed.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

misschien kun je hem tot op het subframe laten zakken en er pakkingkit tussen spuiten

ik heb 1 keer geprobeerd een carter te lassen onder de auto en toen vloog de motorolie in de brand ..... geen goed idee dus

als het een scheur in het carter is kun je kneedbaar staal proberen
Image
moet je wel proberen het oppervlak schoon en vetvrij te maken (olie afta[ppen en schoonmaken met acceton en een metalen pannespons
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Dank je voor de tips, maar wat blijkt nu het is niet motorolie maar bakolie wat ie lekt, carterpan doet toch nog prima z'n werk. Automaatolie komt vermoedelijk uit de wartels van de koelleidingen, hiermee ben ik zowat aan het einde van mijn latijn, het enige wat ik me nog kan bedenken is om er vloeibare pakking of een ander middeltje tussen te klemmen want ze lekken al vanaf begins af an zo verhoerd dat ze zijn. Anders gaat het toch maar gewoon nieuwe leidingen worden al is het dan even de vraag hoelang dat nog gaat duren, zou jammer zijn want het is ondertussen wel een beetje m'n daily aan het worden, al wist ik dat het eraan zat te komen. Maar ja met dat soort dingen moet je rekening houden met zo'n Amerikaanse bak in Nederland, slecht tot geen onderhoud en rondom halve/slechte oplossingen. Nu is het aan mij om alles te repareren of te vernieuwen, komt uiteindelijk wel goed en het word weer eens een keer gewoon weer de retegoeie bak die het was toen ie de fabriek uit rolde in Los Angeles.

PS: Ik begin ook steeds meer steun te ondervinden van Addie van Addie's Autoshop in Helmond, is redelijk dichtbij en hij heeft een grote Amerikanen sloperij met van alles en nog wat, ondermeer heeft ie al 10 derde generatie F-Bodies uit elkaar gehaald dus heeft elk onderdeel wat ik nodig heb eigenlijk altijd wel liggen al zit het soms nog wel op een slopertje zelf. Ik heb ook nog wel een verlanglijstje bij hem open staan ;P en ga er maandag weer langs voor een nieuwe kickdownkabel, de oude daar was het plastic van gescheurd al toen ik hem kocht, ook bij mijn reserve blok. Motortechnische dingen komen op de eerste plaats, daarna andere belangrijke dingen zoals de ophanging, en onbelangrijke dingen zoals het uiterlijk waaronder de flink aangetaste lak komen als laatst.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Lijkt al weer heel veel meer op de 135pk die ie oorspronkelijk had met de nieuwe kickdown kabel van Addie's Autoshop, zo kom je nog een beetje door het huidige verkeer heen met je Amerikaanse sportwagen.. ;P Maar helaas heeft het volgende probleem zich voort gedaan, soms geeft deze Amerikaanse schone me echt geen enkel moment rust, motorolie spuit namelijk opeens uit de opening voor de ontstekingsverdeler. Enige oplossing, of in ieder geval het beste om te proberen, leek me om er pakking kit tussen te stoppen, wat zeer zeker niet mee viel (vind het de aller vervelendste plek om aan te werken bij mij Chevy, onderaan bij de ontstekingsverdeler) maar uiteindelijk toch wel gelukt is. Word waarschijnlijk wel weer even de ontsteking opnieuw afstellen, die zal niet meer honderd procent precies zitten zoals ie zat nu. Morgenmiddag zal de kit wel onderhand goed zijn en zal ik bij het volle daglicht het karwei geheel afmaken en maar voor het beste hopen qua betreft de afdichting van het lek.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by watahyahknow »

eehm misschien is er een keerringetje gescheurt op de schacht van de verdeler , volgens mij hoort er ook een pakkingring op het spruitstuk te liggen waar de as van de distributeur op ligt

de auto of in ieder geval de motor heeft een tijdje stilgestan en rubber delen zijn uitgedroogt , je kan in principe verwachten dat alle rubber delen binnenkort een keer olie gaan lekken
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

watahyahknow wrote:eehm misschien is er een keerringetje gescheurt op de schacht van de verdeler , volgens mij hoort er ook een pakkingring op het spruitstuk te liggen waar de as van de distributeur op ligt

de auto of in ieder geval de motor heeft een tijdje stilgestan en rubber delen zijn uitgedroogt , je kan in principe verwachten dat alle rubber delen binnenkort een keer olie gaan lekken
We hadden de verdeler er al opnieuw in gezet (al weer +- een maand geleden) en voor de zekerheid het rubbertje vervangen, dit heeft een tijd stand gehouden maar mocht uiteindelijk toch niet baten blijkbaar. Hopelijk lost de pakking kit het zo lang op, is dan wel niet zo'n super nette oplossing maar ja moet even iets en als het het lek dicht voor zo lang ben ik blij. Dit soort problemen van een verweert (ongereviseerd) blok hoop ik niet meer te hebben als ik later eenmaal mijn modern LS-verwant blok bemachtigd heb, zolang dit 2.8L V6 blokkie mijn Camaro een beetje rijdend houd en niet te bizar veel slurpt vind ik het al lang goed gedaan voor het +-27 jaar oude blok met God weet hoeveel kilometers achter de rug en hoe ie behandeld is geweest al die tijd. Het ophouden van de lekkage bij de vriespluggen toen we er nieuwe vriespluggen in gedaan hadden was ook al een enorm opluchting, ben verder gewoon tevreden erover. Ik ga nog wel een keer het koelsysteem goed spoelen met soda o.i.d., want wat een smerige bedoeling is het daar binnenin wel niet zeg.. en dan na 7 keer spoelen met water gewoon helemaal vol met goede koelvloeistof.
Post Reply