1978 Nova Concour - Likje verf

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
deemiien
Posts: 11
Joined: Wed Oct 16, 2013 12:15 pm

1978 Nova Concour - Likje verf

Post by deemiien »

Hallo forumers! Mijn naam is Demiën, 22 jaar en ik kom uit Groningen.
Sinds vijf maand ben ik eigenaar van mijn eerste amerikaan, een 1978 Chevrolet Nova Concour!
Zelf ben ik een grote liefhebber van een 1981 Chevrolet Caprice, hier heb ik destijds naar gekeken tot deze Nova op mijn pad kwam.
Vlak na aankoop:
Image
Achter thuis:
Image
Wasplaats:
Image
Accu leeg..
Image

Op het kenteken staat dat het een 5.0l is maar volgens de man die hem verkochte een 5.7l, dit had een kennis van hem 'uitgezocht'. Dit wil ik zelf nog een keer nagaan.

De auto is na mijn inzien weinig werk. Ik wil hem ook niet helemaal restaureren. Hij is voor mij ook een leerproject. Ik heb weinig motorische kennis en algemene ervaring met auto's maar ik ben leergierig en wel technisch.


To Do list:
Nieuwe lichtfilterbehuizing & filter
Afstellen op benzine en laten keuren door de RDW
Grote beurt
Kilometerteller repareren (kabel)
Linker interieur raamstijl
Nieuwe stoelen
Achterbank laten bekleden
Interieur deurpanelen in orde maken
Nieuwe raam- en deurrubbers
Panelen maken onder het dashboard
Gat(en) dichten voor (natte voeten)
Hi-Jackers (Monroe MA780) eronder
Automaatbak slipt
Auto compleet verven

Done list:
Binnenkant bodem auto behandeld en opnieuw geïsoleerd
LPG uitgebouwd
Bladveren vervangen
Dashboard tellers en verlichting nagelopen en werkt

Interieur raamlijst en koplampkap
Toen ik de auto kocht mistte hij de linker 'headlight bezel' en de linker interieur raamlijst (pillar). Omdat het allemaal nieuw is voor mij heb ik nog moeite met onderdelen vinden (namen, waar etc.). Via Marktplaats kwam ik een man uit Drachten tegen die diverse onderdelen had, hij had zelfs nog een complete Nova staan in onderdelen. Hij had deze onderdelen liggen en heb ik mee genomen voor een mooi prijsje. Achteraf bleek dat de raamlijst te kort was en van een andere Nova afkomstig was en hij jammer genoeg de andere Nova die er compleet stond, had verkocht. Ik ben nog steeds op zoek naar dit deel.
Missende delen:
Image
Image
De onderdelen:
Image
Als nieuw, door middel van tandpasta en een elektrische tandenborstel!
Image
Op de tweede foto van boven is te zien dat ze er beide in zitten!

Binnenbodem behandeld
Omdat ik meerdere projecten volg op dit forum leek het mij een goed idee om mijn binnenbodem te behandelen. Na Alles te hebben verwijderd bleek het mee te vallen qua roest. Wel heel veel kit. Er was één plek wat vrij roestig was maar niet doorgeroest en dat was bij bestuurder. Deze plek is tot op heden nog drijfnat en moet ik nog oplossen.
Verwijderen oppervlakkige roest en kit:
Image
Image
Image
Image
In de Brantho-Kurrox 3in1 (gelezen op het forum ergens):
Image
Image
Image
Geïsoleerd:
Image
Last edited by deemiien on Wed Jul 09, 2014 8:16 pm, edited 5 times in total.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour

Post by Ronald50 »

Hartstikke mooi, en nou nog een mooie foto van het beest! :) ;)
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour

Post by enno »

welkom hier foto is welkom hier gr pontiac gek uit bedum
deemiien
Posts: 11
Joined: Wed Oct 16, 2013 12:15 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour

Post by deemiien »

Ronald50 wrote:Hartstikke mooi, en nou nog een mooie foto van het beest! :) ;)
Net geüpload!
enno wrote:welkom hier foto is welkom hier gr pontiac gek uit bedum
Dankjewel! Zit al langer op dit forum en volg meerdere projecten. Bedum is niet ver weg. Ik woon zelf in Appingedam!
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour (foto's)

Post by enno »

ken jij ook een siep achternaam weet ik niet rijd in een blauwe pontiac firebird komt ook uit appingendam ????
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour (foto's)

Post by Bromgabber »

Bekende Nova, heeft hier in de buurt gereden.
Stond in Midwoud, volgens mij heeft hij daarna half Nederland nog gzien met nieuwe eigenaren.
Leuk wagentje ;)
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour (foto's)

Post by morpheus »

Brantho Korrux top spul :thumbs:

Gr Morpheus

Image

http://www.oldtimerautosite.nl
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour (foto's)

Post by Collector »

waar kan je dat spul een beetje voordelig scoren eigenlijk ?
deemiien
Posts: 11
Joined: Wed Oct 16, 2013 12:15 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour (foto's)

Post by deemiien »

@enno Nee, maar ik heb wel eens een blauwe Firebird zien rijden!

@Bromgabber Zou best kunnen, ik heb hem uit Apeldoorn.

@Collector Ik heb het hier weg: http://www.budgetverf.nl/producten/verf ... ux-3-in-1/

Ik heb nog een tweetal vragen:
Weet iemand waar ik zo'n 'Pillar' kan vinden? Ik heb zelf wel meerdere sites maar misschien kent iemand een leuk adresje?
Orgineel hebben amerikanen een zwarte rubberen band/strip op de bumpers, kun je deze ook opnieuw krijgen? Of heeft iemand een alternatief? Ik vind het zelf namelijk wél mooi.
deemiien
Posts: 11
Joined: Wed Oct 16, 2013 12:15 pm

Re: 1978 Chevrolet Nova Concour (foto's)

Post by deemiien »

Bladveren vervangen

Twee week geleden beide bladveren vervangen. Via Marktplaats had ik een set gekocht.
Ik ben nu nog op zoek naar nieuwe schokdempers. Ik zit zelf te denken aan Monroe Max Air 780.

Verder staat de hij achter ongelijk (hoogte tussen wielkast en band ongelijk). Dit scheelt zo'n 3cm. Nu weet ik dat hij zich nog moet vormen met de nieuwe bladveren maar kan dit ook een andere oorzaak hebben? Misschien dat de schokdempers met hulpveren af zijn..

De nieuwe bladveren:
Image

Nieuwe en oude:
Image

Before:
Image

After:
Image

Actiefoto!
Image
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: 1978 Nova Concour [update 12-3-2014]

Post by Maurice »

Mooi hoor! :)

Maar kijk uit, er is hier ooit een flinke rel geweest toen iemand anders ook z'n auto op bakstenen had gezet. :)

Zelf gebruik ik altijd degelijke assteunen, maar dat moet je lekker zelf weten.
deemiien
Posts: 11
Joined: Wed Oct 16, 2013 12:15 pm

Re: 1978 Nova Concour [update 12-3-2014]

Post by deemiien »

Maurice wrote:Mooi hoor! :)

Maar kijk uit, er is hier ooit een flinke rel geweest toen iemand anders ook z'n auto op bakstenen had gezet. :)

Zelf gebruik ik altijd degelijke assteunen, maar dat moet je lekker zelf weten.
Dankje! :)

Begrijpelijk.
deemiien
Posts: 11
Joined: Wed Oct 16, 2013 12:15 pm

Re: 1978 Nova Concour [update 12-3-2014]

Post by deemiien »

Na een tijd niks te hebben gedaan door mijn studie ben ik weer begonnen met de Nova. Een maand geleden heb ik de carburateur gedemonteerd om te reviseren. Deze is in een ultrasoon bad geweest en ik wacht (al twee week) op mijn revisie setje & flotter. Nadat ik hem had gedemonteerd heb ik gezocht naar de nummer welke ik vond op de flotterkamer. Na een tijdje zoeken kwam ik via de website http://www.carburetion.com erachter dat het een Rochester 2GC is. Via deze website hebben ik ook de onderdelen besteld. Wanneer ik het binnen heb zal ik een update doen met foto's!

Omdat ik flauw ben van twee blauwe kleuren op de auto en ik zelf fan ben van zwart ben ik de auto gaan strippen om te rollen (niet mat!).
Het idee is om hem hoogglas zwart te rollen en de le mans strepen te laten zitten en ook opnieuw te verven (zilver?). Hieronder wat foto's van het begin. Nog wel wat plamuur en schuurwerk te doen. Tussendoor zal ik chromen onderdelen polijsten.

Weet iemand overigens hoe ik het vinyl dakje weer mooi zwart kan krijgen? En hoe ik de kunststoffen delen voor en achter bij de bumpers het beste kan verven? Moet ik hiervoor speciale primer hebben? Ook zijn het flexibele delen, het moet niet gaan scheuren..

Achterkant:
Image
Image

Voorkant:
Image
Image

Kofferklep als proef:
Image
Image

Als iemand tips en/of trucs heeft graag!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1978 Nova Concour - Likje verf

Post by watahyahknow »

ik denk dat je met bumperzwart het vinyl ook weer netjes krijgt , kost niet de wereld dus je kan het proberen , zou wel even wachten tot na het schilderen
goeie kans namelijk dat er wax of siliconen in het spul zit
Post Reply