Chevrolet Pickup 1993

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by sjak_brak »

Rotor sowieso ook. Zit er een HEI op? Dan ook ff nieuwe module halen, al was het maar als backup :)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Top! Ook even wat pakkingen bestellen en monteren binnenkort (klepdeksels en carter). Als we dan toch bezig zijn..
Nog tips voor winkels om de spullen te bestellen of zal ik gewoon bij cartall naar binnen lopen? (ik heb daar een rekening, maar weet uit ervaring dat ze niet altijd het goedkoopst zijn).
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Bromgabber »

Luziano wrote:Top! Ook even wat pakkingen bestellen en monteren binnenkort (klepdeksels en carter). Als we dan toch bezig zijn..
Nog tips voor winkels om de spullen te bestellen of zal ik gewoon bij cartall naar binnen lopen? (ik heb daar een rekening, maar weet uit ervaring dat ze niet altijd het goedkoopst zijn).
Cartal kan het vaak ook niet leveren als het wat specifieker word voor amerikanen.
Autounique, Part centre holland of in de US zelf.
Zijn ongetwijfeld meer adressen ;)
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by bundie »

Luziano wrote:Top! Ook even wat pakkingen bestellen en monteren binnenkort (klepdeksels en carter). Als we dan toch bezig zijn..
Nog tips voor winkels om de spullen te bestellen of zal ik gewoon bij cartall naar binnen lopen? (ik heb daar een rekening, maar weet uit ervaring dat ze niet altijd het goedkoopst zijn).
Of naar Leo....

Autobedrijf van beckhoven zit op de corantijn.
Kom ik ook altijd 8)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Thanks!!
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Vanmiddag even naar de gasinstallatie laten kijken en bij Leo geweest.

de lpg-man heeft de stekker van de stationairregelaar los getrokken en nu loopt het beestje weer stationair. De verklaring die hij er bij gaf begreep ik niet helemaal maar goed, hij loopt weer.
Op benzine loopt de auto totaal niet, pomp waarschijnlijk af. Maar om eerlijk te zijn zit ik daar niet zo mee..

Verder, even langs Leo geweest. Lekkage komt van de krukas keerring, lekker klusje dus..
Spullen die besteld zijn;
kap koppelomvormer
krukaskeerring
klepdekselpakkingen

Nu even kijken of ik zelf zin ga maken in dat klusje of dat ik Leo lekker laat stoeien.
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Na twee weken reclame te hebben gereden voor de vorige eigenaar toch die stickers er maar eens af gehaald. Wat zal die arme man een hoop boze telefoontjes gehad hebben..

Image

Verder het interieur maar eens gereinigd. Ik wist helemaal niet dat die stoelen blauw waren!

Image
Voor de duidelijkheid, rechts is dus na..

Image
Links schoon, rechts vies.

Image

Tevens de blindering maar eens van de achterruit af gehaald. Het brokkelde hier en daar al af, drama om dat spul er knap af te krijgen. Dus stukje voor stukje met een mes die troep los weten te krijgen, en daarna al die lijmresten. Kan ik weer over m'n schouder kijken tijdens het inparkeren.
Image

Onderdelen van Leo nog niet binnen, dus daar nog weinig aan kunnen doen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Ranch73 »

Kan anders aardig warm worden met de zon in je nek tijdens rijdens,maare die stoelbekleding :P lekker kleurtje hoor in de emmer :eek:
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Bromgabber »

Dat frist in ieder geval lekker op 8)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Nieuwe stuur er in geplakt, wat een verbetering! En niet alleen voor het zicht.
Image
Image

En nog een nieuwe vriend van de Total. Ook een voordeel van zo'n V8, punten sparen bij de pomp gaat stukken sneller!
Image

Ik wacht nu nog even op de deksel van de koppelomvormer, dan maar eens een datum prikken om alles los te trekken en die keerring te vervangen.
Ook nog op de todo-lijst voor binnenkort;
brandstofmeter LPG
hemeltje weer aan het dak plakken
radio aan de gang krijgen, onvoorstelbaar hoe snel die cd's vervelen..
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Bromgabber »

Komt er ook een GMC grill op of alleen stuur?
Niet om te plagen maar vraag het me gewoon af ;)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Haha, nee alleen het stuur. Was toeval, misschien dat ik het logo in het midden nog eens vervang voor het chevrolet logo. Een forum lid had deze voor een knappe prijs liggen, en ook nog in de buurt! Dus vond het zonde om hem te laten liggen.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Bromgabber »

Zo is het ook ;)
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Al een tijdje niet meer gepost, maar de chevy loopt nog steeds uitstekend!

Hij heeft me de hele zomer gemiddeld 700km in de week (zo goed als) probleemloos vervoerd. Alleen tijdens de terugreis vanuit belgie (vakantie) stopte hij er op de snelweg zomaar mee. Na met de anwb eerst bijna de complete verdamper gereviseerd te hebben kwamen we er achter dat er een draad van de ontsteking kapot was, nieuw stekkertje er op en gaan.
Wel merkbaar meer vermogen door het vuil dat uit de verdamper verwijderd was. Toch wat positiefs!

Wat ik nog wel heb gedaan in de tussentijd is het dashboard een keer grotendeels los gehad om de bedrading te checken ivm de lpg meter die niet werkt. De bedrading is niets mis mee, dus ik ga er vanuit dat het probleem in het mechanisme bij de tank zit.

Aanstaande zondag eindelijk een datum geprikt om de krukaskeerring aan de bakzijde te vervangen. Dit helaas ook ter voorbereiding voor de verkoop van de auto (we gaan natuurlijk geen auto verkopen met mankementen..).
Gezien mijn werk (zzp-er) en een nieuwe opdrachtgever in verweggistan ga ik op zoek naar een auto waarmee ik wel 's avonds laat met een noodvaart naar huis kan als ik daar zin in heb. En ook niet 3x in de week bij de pomp hoef te staan. Jullie snappen me wel..

Zijn er nog tips voor als ik zondag aan de slag ga? Ik heb zelf wel eens een bak gewisseld bij een porsche 944, maar verder dan dat ben ik nog nooit gekomen..
Ik heb;
-doppenset engelse maat
-luchtgereedschap
-slagschroevendraaier
-momentsleutel (alleen nog geen lijst met aanhaalmomenten)
-een krik voor de bak wanneer de auto op de brug staat

Heb ik verder nog dingen nodig? Poulietrekkers oid?

Gr. Luziano
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... b38d3920ed
Luziano
Posts: 67
Joined: Tue Oct 02, 2012 7:55 pm

Re: Chevrolet Pickup 1993

Post by Luziano »

Reparatie is gedaan!
Zaterdag avond kwamen we er achter dat ik een nieuwe flexplate nodig had.
Niels (bombgrabber) heeft me aan een adresje geholpen zondag, en zondag avond liep het beest weer als een zonnetje.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 6ff05e0d54

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 15cb33287c

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... d02d85d1f0

Niet schrikken van de flexplate. Dit is schijnbaar al zo geweest sinds aankoop in maart.
excuus voor de facebook links, maar ik werk vanaf een tablet. En dan werkt photobucket niet.

vanmorgen heb ik de auto meegegeven aan een vriend van me (potentiele koper) voor een korte vakantie. Als hij bevalt dan is hij weg.
Post Reply