chevrolet malibu 79

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
chev-jeroen
Posts: 10
Joined: Sun Jul 06, 2014 7:07 pm

chevrolet malibu 79

Post by chev-jeroen »

Hallo allemaal, Mijn naam is Jeroen, en ik heb vorig jaar een chevrolet malibu v6 uit 79 gekocht.
De auto had 18 jaar stilgestaan, de motor en bak lekte daarom afgrijselijk.
Verder zit er geen laswerk aan, aleen motorisch en technisch zal ie nagekeken moeten worden.

Image


Paar weken erna heb ik de motor eruit getakeld, mn bedoeling was eerst om het blok op te knappen, hij liep verder goed.


Image

Image

Image


Alles rustig aan uitgebouwd, en gedemonteerd. Het blok was eigenlijk niet meer te redden, wat een narigheid en ellende,
overal een gruwlijke laag black sludge, sommige lifters zaten vast, de nokkenas en lagers waren helemaal ingevreten, etc.


Image


Ik heb eerst de motor aan de kant gezet, en ben met de motorruimte en bak verder gegaan.
Alles eerst schoongemaakt, ontroest, geschuurd, zwart gemaakt. Chassis, kachelvan, rembooster, voorfront, etc


Image


Toevallig stond er in de tussentijd hetzelfte blok te koop op internet, deze was al gereviseerd. :lol:
Dit blok heb ik opgehaald, nagekeken en opgebouwd, aleen het intake manifold, starter en wat dingetjes moesten overgezet worden.
Kleurtje erop, 2k primer en lak.


Image

Image

Image


De boel opgebouwd en terug gezet in de auto, inmiddels had ik de bak al voorzien van nieuwe keringen en seals.


Image

Image


Motor gestart en laten inlopen, dit is alemaal super gegaan :!:


Image
Last edited by chev-jeroen on Fri Jul 11, 2014 6:50 pm, edited 6 times in total.
Dutch
Posts: 150
Joined: Sun Mar 24, 2013 7:32 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by Dutch »

gaaf!!!
lekker bezig geweest. ik hou wel van deze aanpak. ( zou ik misschien ook eens moeten doen.. : ) )
General Custom
Posts: 60
Joined: Mon Jun 02, 2014 11:07 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by General Custom »

Gaaf zeg! Prachtige Malibu.
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by Crash »

Zo netjes hoor zo meteen met aanschaf maar ff de boel eruit lepelen
chev-jeroen
Posts: 10
Joined: Sun Jul 06, 2014 7:07 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by chev-jeroen »

Toen de motor en bak klaar waren heb ik de tank eronderuit gehaald, de benzineslang was helemaal vergaan en begon al te lekken :foei:
De tank was niet geroest, tectiel afgestoken, ontvet en geschuurd, primer en gelakt.
Nieuwe slangen en klemmen erop, en terug gezet. De rest nog wat opgeknapt, electra, chassisbalken etc.

Image

Image

Image
Last edited by chev-jeroen on Fri Jul 11, 2014 6:59 pm, edited 3 times in total.
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by 355EL-CAMINO »

je bent goed bezig en het blijfen mooie modellen die G bodies
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: chevrolet malibu 79

Post by watahyahknow »

lekker bezig
Dutch
Posts: 150
Joined: Sun Mar 24, 2013 7:32 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by Dutch »

wat is er gebeurd met deze meneer?? // topic??
iemand hem boos gemaakt.... :?:
chev-jeroen
Posts: 10
Joined: Sun Jul 06, 2014 7:07 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by chev-jeroen »

Dutch wrote:wat is er gebeurd met deze meneer?? // topic??
iemand hem boos gemaakt.... :?:
Ik had per ongeluk alles verwijderd :lol:
chev-jeroen
Posts: 10
Joined: Sun Jul 06, 2014 7:07 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by chev-jeroen »

Verder zaten de voorremmen vast, zuigers uit de remklauwen gehaald, de rubbers waren ver vergaan en er zat vuil tussen.
Ik heb er 2 gereviseerde remklauwen opgezet met gelijk nieuwe remslangen en toebehoren. Nieuwe remolie erin natuurlijk, systeem doorgepompt en ontlucht.

Image
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: chevrolet malibu 79

Post by watahyahknow »

de enige juiste manier om weer veilig te kunnen rijden
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by Renev »

Goed bezig, en alles lekker fris in de originele kleur :thumbs: :thumbs:

Hoe heb je het remsysteem doorgepompt????
Als je het met je pedaal gedaan hebt hou dan even je hoofdremcilinder in de gaten!!!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: chevrolet malibu 79

Post by watahyahknow »

yup soms zit er iets roest in de hoofdremcilinder waar je onder normaal remmen nooit langskomt maar met ontluchten trap je je pedaal tot de bodem in en kan het roestrandje de rubberen seals beschadigen
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by Bromgabber »

Daarom halve slagen pompen ;)
chev-jeroen
Posts: 10
Joined: Sun Jul 06, 2014 7:07 pm

Re: chevrolet malibu 79

Post by chev-jeroen »

Renev wrote:Goed bezig, en alles lekker fris in de originele kleur :thumbs: :thumbs:

Hoe heb je het remsysteem doorgepompt????
Als je het met je pedaal gedaan hebt hou dan even je hoofdremcilinder in de gaten!!!

Ik heb op de remnippels een doorzichte slang met fietsventiel gebruikt, en inderdaad het pedaal niet tot de bodem ingetrapt. :thumbs:
Post Reply