Buick Skylark '78

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Buick Skylark '78

Post by IronCross »

Hoi,

Vandaag aangemeld op dit forum, dus ik zal me gelijk maar even voorstellen.
Ik ben Joey, 25 jaar uit Etten-Leur.

Sinds mijn jeugd ben ik eigenlijk al fan van de BMW e30 (en nog steeds). Nadat ik mijn rijbewijs had gehaald dus ook gelijk eentje gekocht. Dat ding bleek niks waar en na 9 maanden dat ding weer verkocht. Later een e30 320 gekocht als opknapper. Die auto heb ik samen met een vriend helemaal gestript, opgeknapt en laten spuiten. Werkelijk een fantastische auto om te zien. Om te rijden was het wat minder en dat ding blééf geld kosten. In de tussentijd ook een gezin gesticht dus maar besloten dat hij de deur uit moest.

Na 5 jaar aandringen is mijn vrouw er onderhand achter dat ze ook maar eens haar rijbewijs gaat halen. Daar hoort natuurlijk een tweede auto bij :lol:
Omdat we beide ook van die lekker dikke Amerikaanse barrels houden hadden we besloten dat die er dus ook moest komen. Na een zoektocht (met beperkt budget) zijn we bij deze wagen uitgekomen.
Image
Image
Meer foto's volgen.

We zijn beide gevallen voor die vierkante body, de grootte en het dikke geluid. Er ligt een lekkere 305 V8 5.0L motor in. Auto is ook verre van concoursstaat maar dat vinden we voorlopig niet erg.

Het is wel een auto waar dus nog redelijk wat aan moet gebeuren. Even een klein lijstje:

- zijspiegels
- kleine missende onderdeeltjes
- bumper fillers achterzijde (zijn besteld en onderweg)
- (vlieg)roest aan de onderzijde van voorspatborden en deuren aanpakken, liefst gewoon 2 nieuwe deuren maar die zijn erg lastig te vinden
- Hemel vervangen (reeds gedaan)

de grotere toekomstplannen:

- Eerst maar eens door de keuring komen volgend jaar
- Motor(ruimte) opknappen
-Vinyl dakje moet er nog af en beginnende roest op het dak verwijderen
- strak maken en laten spuiten of laten rollen.


Voor het spuiten ben ik al bij een aantal spuiters geweest. Misschien nog wat voorbarig maar ik was benieuwd naar de eventuele prijs. ben er nog geen tegen gekomen die het aandurft. Alledrie hadden ze een slappe smoes. Te groot en dus teveel werk, te vierkant dus geen garantie op een goed resultaat.

Tevens vandaag naar Mike's AMP in Breda geweest voor wat universele onderdelen. Dat was ook al geen aanrader. Mike was er zelf niet en we werden geholpen door een monteur die blijkbaar een erg slecht humeur had.

Ik hoop hier verder op het forum veel wijzer te worden (adressen/vaklui/ervaring).
Last edited by IronCross on Tue Mar 10, 2015 4:07 pm, edited 1 time in total.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by Supervaags »

welkom :) leuke car
IronCross wrote: -Vinyl dakje moet er nog af en beginnende roest op het dak verwijderen
oh jee, genoeg horror verhalen over te vinden(o.a. hier op het forum) :?
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by IronCross »

Ik zit zelf nog in dubio over de afwerking. De auto wordt uiteindelijk zwart. Liefst wil ik dit gewoon zelf rollen. Dan hoeft van mij dat vinyl er niet af.

Mijn vrouw echter wil hem in hoogglans zwart spuiten, en het dak wit spuiten. In dat geval........

Gelukkig beheer ik onze spaarrekening :-)
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by Ranch73 »

IronCross wrote:Hoi,Omdat we beide ook van die lekker dikke Amerikaanse barrels houden hadden we besloten dat die er dus ook moest komen.
Hoera,nog zo een origineel mat zwart barrel :D Welkom op het forum :lol: ;)
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by IronCross »

Met barrel bedoel ik waarschijnlijk anders dan op dit forum geïnterpreteerd zal worden.
Mat zwart wordt hij sowieso niet, als het mogelijk is hoogglans zwart.

Maar voorlopig is hij nog lekker jaren '70 poepbruin. Kan ook maar eens zo zijn dat hij dat ook gewoon blijft.
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by Snelting »

Hallo Joey,

Mooie auto!

Nu ben ik zelf ook opzoek naar een Skylark.

Heb je tips voor mij waar ik zou kunnen zoeken en hoe zit het met invoeren, keuren, RDW?

Ik heb de intentie om er een (modern) dieselblok in te laten hangen en de auto een wat sportievere look te geven. Ik heb net een account aangemaakt en zal er even een apart topic over maken voor advies en ervaringen.

Groeten Bas.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by BigBlockMopar »

User: IronCross
Joined: Sat Jul 26, 2014 12:01 am
Last visited: Thu Jul 31, 2014 9:10 pm

Niet echt een volhoudertje.
De net aangeschafte geldput bleek waarschijnlijk dieper dan gehoopt? :)
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by camaro67 »

BigBlockMopar wrote:User: IronCross
Joined: Sat Jul 26, 2014 12:01 am
Last visited: Thu Jul 31, 2014 9:10 pm

Niet echt een volhoudertje.
De net aangeschafte geldput bleek waarschijnlijk dieper dan gehoopt? :)
Of hij vond het hier niet gezellig natuurlijk 8)
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by IronCross »

BigBlockMopar wrote:User: IronCross
Joined: Sat Jul 26, 2014 12:01 am
Last visited: Thu Jul 31, 2014 9:10 pm

Niet echt een volhoudertje.
De net aangeschafte geldput bleek waarschijnlijk dieper dan gehoopt? :)
Nou we zijn weer terug hoor :D Heb hier vooral veel rondgekeken als "gast".

Maar dan toch een kleine update.
Voor de wintermaanden een vers APK-tje erop gezet. 2 nieuwe schokdempers en wat kleine zaken dus no big deal. In de tussentijd veel gezocht naar wat missende onderdeeltjes, helaas zonder resultaat.

In de tussentijd heb ik de bumperfillers ontvangen en gemonteerd. Probleem is echter dat de originele van een soort rubber zijn en de replica's van glasvezel. Past voor geen meter, dat wordt dus het volgende projectje. Daar zal heeeel veel tijd in gaan zitten ben ik bang.
In de tussentijd moet ik een manier zien te vinden om de hardnekkige harsbolletjes te verwijderen. Als tijdelijke oplossing voor de kleur van de Skylark hebben we besloten hem in de plasti dip te zetten. Maar voor een goed resultaat moeten die harsbolletjes er echt af zijn.


Ik wil hier in de toekomst toch vaker gaan posten. Afgelopen zomer/herfst is er gewoon zonder problemen met de Skylark gereden. Maar vanwege omstandigheden geen tijd en zin gehad om verder te gaan met het opknappen.
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by Phatkees »

Hars gaat eraf met brandspiritus
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by Texas Boy »

Image
Touchwood
Posts: 273
Joined: Sun Dec 16, 2012 1:58 pm

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by Touchwood »

We want pictures!
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: Voorstellen; Buick Skylark '78

Post by IronCross »

Phatkees wrote:Hars gaat eraf met brandspiritus
Dat weet ik, ben ermee naar een autowascentrum gereden. Daar hebben we een proefstukje gedaan maar hellaas tast het ook de lak aan. Maar aangezien de auto toch geplasti-dipped gaat worden zitten we in dubio of dat het dan nog iets uitmaakt.

Ik zal morgen even een paar plaatjes schieten.

Ondertussen zijn trouwens ook de sierlijsten verwijderd.
De vorige eigenaar had een aanrijding gehad en heeft aan de bestuurderskant een niet achterpaneel erin laten zetten. hellaas was hierbij de sierlijst verloren gegaan. Omdat ik dat toch niet zo'n geweldig gezicht vond, 2 sierstrips op de deuren heb ik die er maar afgehaald. Op het paneel aan de bijrijderskant was deze al verwijderd door de vorige eigenaar. Echter zat dat ding met kit vastgelijmd (beunhazenwerk), dus de verf is er op het achterpaneel meegekomen. Heb ik ook maar even opgevuld en opnieuw gespoten. Moest vorig jaar een zaterdag ''overwerken'', werkverguningen voor contractors uitschrijven en wat veiligheidschecks uitvoeren. In de tussentijd mocht ik wat voor mezelf doen. Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen.

Auto de fabriek in gereden:
Image

Lelijke plekken over bijna de gehele lengte:
Image

Opgevuld met glasvezelplamuur resultaat na 1 uur schuren:
Image

En uiteindelijk het resultaat:
Image

Gezien de verf uit een spuitbusje kwam ben ik eigenlijk heel erg tevreden over het resultaat. Zou het eigenlijk nog een keer moten polijsten om het écht glad te maken.

op de laatste foto is trouwens ook goed te zien dat de bumper-fillers voor geen meter aansluiten. De hoeken van de bumperfillers staan niet op 90 graden maar eerder 80 graden waardoor het geheel totaal krom trekt. Ik moet nog een manier zien te vinden om die dingen te bewerken. waarschijnlijk wordt dat gewoon precies op de hoek doorslijpen, opnieuw vastplakken met matten glasvezel en schuren, schuren schuren en nog eens schuren
zzip
Posts: 79
Joined: Fri Nov 08, 2013 11:23 pm

Re: Buick Skylark '78

Post by zzip »

Hoy Joey,

zo te horen ben je nog wel even bezig .
Ik wens je dan ook veel succes met je project .

Blijf foto's posten, dat vinden we fijn .

Groeten uit Antwerpen

Peter
IronCross
Posts: 35
Joined: Sat Jul 26, 2014 1:01 am

Re: Buick Skylark '78

Post by IronCross »

Hoi Peter,

Er zit inderdaad nog een hoop werk aan. Voor de korte termijn zijn voornamelijk wat kleinere klusjes die nogal wat tijd kosten. Het hoeft ook allemaal niet heel erg snel maar er moet wel enige regelmaat in blijven zitten. Met 2 kinderen, een full-time baan en nog 2 bandjes is dat wel lastig.

Maar zolang er enige voortgang is zal ik proberen dit op de gevoelige plaat vast te leggen en dat hier te posten.
Post Reply