Page 1 of 7

Midmount turbo project

Posted: Fri Nov 07, 2014 8:53 pm
by Pavement Pounder
Ik ben een paar X gevraagt uit te leggen hoe ik nu een turbo heb gemonteerd op{onder} mijn pickup.
Dit is een budget build dus ik heb geen merk(dure) onderdelen gebruikt op rvs pijpen en klemmen na dan.
Turbo komt ook uit China alsmede de wastegate de bov en intecooler pijpen en olie retourpomp en wat ditjes en datjes.
Ik heb er ruim een jaar onderzoek naar gedaan en was eerst ook erg terughoudend maar heb meerdere personen gevolgd die er al jaren mee rijden en racen en van alles wat kapot gaat is het niet de turbo.
Ik heb er nu een jaar mee gereden en veel van geleerd en heb nu eindelijk mijn injectie systeem ook helemaal goed gemapt wat op straat erg klote is te doen maar met een vermogensbank ging dat veel beter en vooral veiliger.
De motor specs:
Mark VI 454 met een 496 stroker kit met gesmede zuigers en krukas en billet drijfstangen en een vrij standaart rollercam.
Aluminium oval port koppen van GMPP en een single plane injectiesysteem van Edelbrock Pro-flow 2 met 44pph injectoren op 55 psi fuelpressure en 1000 cfm trottle body .
2 X Walbro 255 brandstofpompen in de tank
9.5-1 compressie.
11 psi turbodruk.

Turbo:

GT45 80mm 1.15 AR t4i housing.
4" turbine discharge 3.5" compressor vband discharge.
77mm turbine exducer 80mm compressor inducer

Mijn bedoeling was niet om alles eruit te halen maar 600 pk zocht ik wel het lijkt erop dat ik daar iets overheen ga
Hiervoor reed ik met een Paxton supercharger en dat gaf heel veel koppel onderin mede doordat ik een 4L80E heb met een 11" 2500 rpm converter heb en 4.11-1 achteras overbrenging stijgt ie al snel in toeren en werd het ronduit gevaarlijk om er mee in de regen te rijden met alle gewicht voorin.

Nu zou je denken met een turbo die 1.5 meter achter de motor hangt dat je een boostgat hebt van hier tot Tokyo maar dat valt dus erg mee, bij 3000 rpm zit ik al op 10 psi boost druk.
Laatst in Augustus had ik een prijs gewonnen op Zanvoort en kreeg ik een gratis vermogenstest op een hub dyno,
De vermogenstest kon niet helemaal goed gemeten worden bij volgas maar 3/4 gas zagen we toch ruim 700nm
Mijn brandstof verijking volgas is maximaal dus meer vermogen kan ik niet uit de 44lbs injectoren halen.
Bij volgas heb ik een afr van 11.5 en gebruik firezone 102 octaan en gebruik ook waterinjectie ipv een intercooler.


Image


Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image








Re: Midmount turbo project

Posted: Fri Nov 07, 2014 9:18 pm
by TikiRalf
Das wel bruut zn turbo erbij :thumbs:
Ook de setup is mooi om te zien, way cool! thanks for de info (die ga ik nog een keer op mn gemak lezen) maar de fotos en video's zijn goed!

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Nov 08, 2014 5:17 pm
by Bromgabber
Leuk werk verricht zo ;)

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Nov 08, 2014 5:30 pm
by Touchwood
Prachtig. Zo'n turbo zit eigenlijk altijd onder motorkap, maar bij een truck is er onder de auto ruimte voor.

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Nov 08, 2014 5:37 pm
by Pavement Pounder
Ja en vooral mijn idee was dat ik al die hitte niet in de motorruimte heb, de luchtfilter hangt in de rijwind en ik heb er wel nog een soort filterhoes overheen om troep te weren, zeg maar een soort nylon kous.

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Nov 08, 2014 5:52 pm
by Touchwood
Misschien is het een goed idee om een kap met veel ruimte rondom om het luchtfilter te maken. Zodat ie niet van voren de volle laag krijgt. Als je met 120 in volle regen op de snelweg zit wordt het ding zeiknat? Of valt dat wel mee in de praktijk?

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Nov 08, 2014 6:59 pm
by Pavement Pounder
ja in princiepe rij ik niet de regen maar je weet het maar nooit hier, maar ben al bezig me een soort kap.

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Nov 08, 2014 8:14 pm
by kikkegek
stoer project hoor!

Re: Midmount turbo project

Posted: Sun Nov 09, 2014 1:19 am
by Funk
Vet! Ben benieuwd naar de kwartmijl

Re: Midmount turbo project

Posted: Mon Nov 10, 2014 8:24 pm
by Collector
Blijf zeggen dat dit gruwelijk mooi gebouwd is en nog mooier klinkt.

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Mar 21, 2015 5:52 pm
by Pavement Pounder
Hoe mooi het ook klonk, ik vond het op den duur toch te luid en trekt toch te veel aandacht dus vandaag toch maar 2 dempers eronder gezet, demping is minimaal maar haalt het schelle geluid mooi weg:


Image

Image

1 demper zit hier nog scheef maar is nu recht.


Ook nog even een nieuwe tonnou cover geplaatst dus alles weer mooi.



Image

Re: Midmount turbo project

Posted: Sat Mar 21, 2015 8:12 pm
by camaro-erik
Jij heb ook niet stil gezeten.
Klinkt echt super die turbo.

Groet,
Erik

Re: Midmount turbo project

Posted: Sun Mar 22, 2015 10:38 am
by Renev
Heb jij nou zo'n transparant diff.deksel ???

Re: Midmount turbo project

Posted: Sun Mar 22, 2015 11:47 am
by Pavement Pounder
Renev wrote:Heb jij nou zo'n transparant diff.deksel ???
Ja inderdaad Clear Gearz heet dat, is dubbel zo dik als het originele blik en wordt bijgeleverd met langere boutjes.
Kan je mooi het olieniveau zien en of de sper nog intact is, olie zit er al weer 3 jaar in maar is nog steeds goed zichtbaar.



Image

Re: Midmount turbo project

Posted: Sun Mar 22, 2015 12:07 pm
by Bromgabber
Grappig ga is kijken of dat ook voor mijnes te krijgen is :)