Midmount turbo project
Posted: Fri Nov 07, 2014 8:53 pm
Ik ben een paar X gevraagt uit te leggen hoe ik nu een turbo heb gemonteerd op{onder} mijn pickup.
Dit is een budget build dus ik heb geen merk(dure) onderdelen gebruikt op rvs pijpen en klemmen na dan.
Turbo komt ook uit China alsmede de wastegate de bov en intecooler pijpen en olie retourpomp en wat ditjes en datjes.
Ik heb er ruim een jaar onderzoek naar gedaan en was eerst ook erg terughoudend maar heb meerdere personen gevolgd die er al jaren mee rijden en racen en van alles wat kapot gaat is het niet de turbo.
Ik heb er nu een jaar mee gereden en veel van geleerd en heb nu eindelijk mijn injectie systeem ook helemaal goed gemapt wat op straat erg klote is te doen maar met een vermogensbank ging dat veel beter en vooral veiliger.
De motor specs:
Mark VI 454 met een 496 stroker kit met gesmede zuigers en krukas en billet drijfstangen en een vrij standaart rollercam.
Aluminium oval port koppen van GMPP en een single plane injectiesysteem van Edelbrock Pro-flow 2 met 44pph injectoren op 55 psi fuelpressure en 1000 cfm trottle body .
2 X Walbro 255 brandstofpompen in de tank
9.5-1 compressie.
11 psi turbodruk.
Turbo:
GT45 80mm 1.15 AR t4i housing.
4" turbine discharge 3.5" compressor vband discharge.
77mm turbine exducer 80mm compressor inducer
Mijn bedoeling was niet om alles eruit te halen maar 600 pk zocht ik wel het lijkt erop dat ik daar iets overheen ga
Hiervoor reed ik met een Paxton supercharger en dat gaf heel veel koppel onderin mede doordat ik een 4L80E heb met een 11" 2500 rpm converter heb en 4.11-1 achteras overbrenging stijgt ie al snel in toeren en werd het ronduit gevaarlijk om er mee in de regen te rijden met alle gewicht voorin.
Nu zou je denken met een turbo die 1.5 meter achter de motor hangt dat je een boostgat hebt van hier tot Tokyo maar dat valt dus erg mee, bij 3000 rpm zit ik al op 10 psi boost druk.
Laatst in Augustus had ik een prijs gewonnen op Zanvoort en kreeg ik een gratis vermogenstest op een hub dyno,
De vermogenstest kon niet helemaal goed gemeten worden bij volgas maar 3/4 gas zagen we toch ruim 700nm
Mijn brandstof verijking volgas is maximaal dus meer vermogen kan ik niet uit de 44lbs injectoren halen.
Bij volgas heb ik een afr van 11.5 en gebruik firezone 102 octaan en gebruik ook waterinjectie ipv een intercooler.
Dit is een budget build dus ik heb geen merk(dure) onderdelen gebruikt op rvs pijpen en klemmen na dan.
Turbo komt ook uit China alsmede de wastegate de bov en intecooler pijpen en olie retourpomp en wat ditjes en datjes.
Ik heb er ruim een jaar onderzoek naar gedaan en was eerst ook erg terughoudend maar heb meerdere personen gevolgd die er al jaren mee rijden en racen en van alles wat kapot gaat is het niet de turbo.
Ik heb er nu een jaar mee gereden en veel van geleerd en heb nu eindelijk mijn injectie systeem ook helemaal goed gemapt wat op straat erg klote is te doen maar met een vermogensbank ging dat veel beter en vooral veiliger.
De motor specs:
Mark VI 454 met een 496 stroker kit met gesmede zuigers en krukas en billet drijfstangen en een vrij standaart rollercam.
Aluminium oval port koppen van GMPP en een single plane injectiesysteem van Edelbrock Pro-flow 2 met 44pph injectoren op 55 psi fuelpressure en 1000 cfm trottle body .
2 X Walbro 255 brandstofpompen in de tank
9.5-1 compressie.
11 psi turbodruk.
Turbo:
GT45 80mm 1.15 AR t4i housing.
4" turbine discharge 3.5" compressor vband discharge.
77mm turbine exducer 80mm compressor inducer
Mijn bedoeling was niet om alles eruit te halen maar 600 pk zocht ik wel het lijkt erop dat ik daar iets overheen ga
Hiervoor reed ik met een Paxton supercharger en dat gaf heel veel koppel onderin mede doordat ik een 4L80E heb met een 11" 2500 rpm converter heb en 4.11-1 achteras overbrenging stijgt ie al snel in toeren en werd het ronduit gevaarlijk om er mee in de regen te rijden met alle gewicht voorin.
Nu zou je denken met een turbo die 1.5 meter achter de motor hangt dat je een boostgat hebt van hier tot Tokyo maar dat valt dus erg mee, bij 3000 rpm zit ik al op 10 psi boost druk.
Laatst in Augustus had ik een prijs gewonnen op Zanvoort en kreeg ik een gratis vermogenstest op een hub dyno,
De vermogenstest kon niet helemaal goed gemeten worden bij volgas maar 3/4 gas zagen we toch ruim 700nm
Mijn brandstof verijking volgas is maximaal dus meer vermogen kan ik niet uit de 44lbs injectoren halen.
Bij volgas heb ik een afr van 11.5 en gebruik firezone 102 octaan en gebruik ook waterinjectie ipv een intercooler.